Cykla Älvsborgsbron till Kornhallsfärjan

slice me nice

Aktiv medlem
Jag tänkte cykla från stan via Älvsborgsbron upp till sommarstugan i Fiskebäckskil. Den kanske tråkigaste sträckan är mellan Älvsborgsbron och Kornhallsfärjan utanför Ytterby. Är det någon som har erfarenhet av cykling den vägen? Jag vill såklart gärna slippa 159:an, lite för mycket bilar för min smak.

Ja det ser ju vettigt ut. Det där Bike Toute Toaster verkar bra, kan man koppla det till sin GPS och cykla därefter, eller i mitt fall iPhonen jag köper på fredag?

Tack för tipsen, det ska testas i helgen. Det där Bike Route Toaster ska jag absolut tittare närmare på, det kan vara nåt för framtiden!

Om vädret tillåter kör jag hela vägen till Fiskebäckskil nästa vecka, 11 goa mil på landsväg med MTB på mönstrade däck. Mumma...

cjmax skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hade nog cyklat nått sånt här,
> http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=696
> 63.
>
> Jag vill såklart gärna slippa 159:an, lite för mycket bilar för min smak.

Om det är mycket trafik så föredrar jag 159:an då denna väg har en ordentlig vägren. De mindre vägarna har ingen vägren, men trafiken kör minst lika fort som på 159:an.

Vägen över Låssby är nice, i Säve finns en fartkontroll som blinkar om du kör över 50, så se denna som spurtpris ;-)

Gordao skrev:

> Vägen över Låssby är nice, i Säve finns en
> fartkontroll som blinkar om du kör över 50, så
> se denna som spurtpris ;-)

Står du på andra sidan redo med en grön poängtröja? Isåfall kan det va värt det

Testa gärna Cykelreseplaneraren, också. Den är under utveckling och är inte helt stabil ännu, men kan ibland leverera sanningar man inte kände till.

http://goteborg.trafiken.nu/TrafikenNu_Templates/Iframe.aspx?id=550

Tillägg:
Jag testade med 'Älvsborgsplan' till 'Kornhallsvägen', och fick en intressant sträckning med inställningarna 'Stark cyklist' och 'Snabbaste väg'. Man måste välja rutten efter vilka gatunamn och platser som finns med, Älvsborgsbron och Kornhalls färja finns inte med, till exempel.

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp