Cykla från Helsingborg - Lund , vilken väg etc ?

iJerry

Ny medlem
Jag och en vän hade tänkt cykla från Helsingborg till Lund men dessvärre har vi ingen som helst aning vilka vägar man ska åka och som är cykelvänliga, så undrar om någon vänlig själ kunde hjälpa oss :)

Tack på förhand

//Jerry

Börja med att söka fram en väg på eniro och klicka bort motorvägar i sökmenyn. Man kan välja på snabbaste eller närmaste vägen. Testa och se om det verkar ge en vettig cykelväg.
~K

Jag har cyklat sträckan ett antal gånger. Det finns några olika trevliga vägar att välja.

Kör först ner mot landskrona ialla fall, över rydebäck och glumslöv. Gamla vägen (väg 27?).

Snabbaste vägen sen är att köra rakt ner mot kävlinge och sen mot lund. Från kävlinge till lund är det fin cykelväg hela vägen.
Alternativ är att köra mot asmundtorp och sen döjesbro och kävlinge.

Eller från landskrona kör du cykelväg mot häljarp och sen längs kusten förbi järavallen och mot barsebäck. Kör upp mot löddeköpinge och sen ända upp över kävlinge eller direkt ner mot lund.

jag håller med olsson.
kanon fina vägar, men att hitta ut ur landskrona kan vara jobbigt. sönda utfarten var ett gissel första gångerna. kan även rekomendera vägen genom dösjebro och förbi barsebäck. underbart om du har vädret med dig.

Från 59-66km beroende på vilken väg man kör och i vilken ända på städerna man ska. Platt hela vägen. Det ända jag kan komma på är backen upp mot glumslöv. Se till så du har vinden i ryggen så blir det trevligt :)

Tillbaka
Topp