Cykla från Kista till Stockholm

Selast

Ny medlem
Ska lämna in bilen på Upplands Motor på Kronåsvägen 2-4 i Kista imorgon bitti och tänkte cykla in till jobbet i stan efteråt. Google maps föreslår någon konstig väg som är 6 mil vilket känns så där. Finns det inte någon bättre väg? Tack på förhand

Det är rätt bra skyltat men håll åk under E4 och kör på Sollentunasidan. Går cykelväg parallellt med sollentunavägen och senare E4 bort mot Bergshamra och Solna

Det beror på var i Stockholm resan skall sluta. Men Foss förslag är ett bra grundförslag. Skall jag till centrum efter jobbet brukar jag dra uppför Kistagången och vidare Stupvägen upp till Sollentunavägen. Där svänger jag söderut. Följer man cykelbanan hamnar man efter ett tag på Solnasidan av E4. Normalt OK men det har varit en del störande byggverksamhet i höjd med Ullriksdal så Foss förslag att hålla sig på andra sidan E4 är nog bra att följa.

/Martin

de går väl bränna torhamngatan sen genom de nytänkta området mellan kista o järva o komma ut järva skjutbaneväg och så via sjövägen östervägen o ner solnavägen sen torsgatan ner jakobsgatan

Tack för tipsen, inser nu att rutten Källis länkade till är den jag hittade också. 55 var inte distansen utan tiden Google verkar tycka det ska ta att cykla 17 km...

Selast sa:
Tack för tipsen, inser nu att rutten Källis länkade till är den jag hittade också. 55 var inte distansen utan tiden Google verkar tycka det ska ta att cykla 17 km...

Då har du alla möjligheter att bli snabbare än google, inte så illa :)

Den här tycker jag e enkel o bra:
Sollentuna, Solna Alecs Golf, Järva Krog under E4, Hagaparken, Wennergren Center, Sveavägen, sväng vänster vid Vanadis lunden, höger in på Döbelnsgatan, rakt fram o voila - Regerinsgatan!

Källis väg är bra men det är bättre att cykla Sollentunavägen-Järvavägen strax efter Polisskolan för att slippa allt byggstrul på Järva

Jag kör Torshamnsgatan ner till järvafältet, svänger ner på grusvägen på höger sida, första vänster efter 100m, sedan hålla höger efter 200m, sedan rakt ner till och under *ulriksdal*s pendel, rakt fram kolonnvägen, tvärs över motorleden, ner bredvid Solna kyrkogård, följ vägen förbi karolinska och sedan torsgatan

Senast ändrad:
Nu har väl TS redan cyklat..men mest cyklingkvalitet från Kista är att ta mtb:n och åka under Kymlingelänken och och ta Nicken i rätt riktning tills man kommer till Ursvik motionsgård. Sen ner till Hallonbergen och Örsvängen förbi Råstasjön och upp till Solna centrum. Sen beroende var i stan man ska tar man förbi karolinska o torsgatan, eller vika av mot Västra skogen och åka pampas/ karlberg.

Första tredjedelen av Nick tar man på morgonen till jobbet :-)

tobiascyklar sa:
Jag kör Torshamnsgatan ner till järvafältet, svänger ner på grusvägen på höger sida, första vänster efter 100m, sedan hålla höger efter 200m, sedan rakt ner till och under helenelunds pendel, rakt fram kolonnvägen, tvärs över motorleden, ner bredvid Solna kyrkogård, följ vägen förbi karolinska och sedan torsgatan

Du menar väl Ulriksdals pendeltågstation.
Den vägen du beskriver har jag tagit från Kista när jag kör CX eller MTB.

Men, nu tycker jag Selast ska beskriva sin väg, helst med ett GPS-spår. ( I en annan tråd beskrivs det som att han hamnade lite snett verkar det som)

Bodie sa:
tobiascyklar sa:
Jag kör Torshamnsgatan ner till järvafältet, svänger ner på grusvägen på höger sida, första vänster efter 100m, sedan hålla höger efter 200m, sedan rakt ner till och under helenelunds pendel, rakt fram kolonnvägen, tvärs över motorleden, ner bredvid Solna kyrkogård, följ vägen förbi karolinska och sedan torsgatan

Du menar väl Ulriksdals pendeltågstation.
Den vägen du beskriver har jag tagit från Kista när jag kör CX eller MTB.

Men, nu tycker jag Selast ska beskriva sin väg, helst med ett GPS-spår. ( I en annan tråd beskrivs det som att han hamnade lite snett verkar det som)

OK då gör vi det så ser ni exakt vad jag snackar om.
Kista till Stockholm
https://www.strava.com/activities/710454639

Stockholm till Kista
https://www.strava.com/activities/710813614

Min väg då

Bilagor

• Screenshot_20160914-154735.png
    Screenshot_20160914-154735.png
    256.9 KB · Besök: 149
Roger_Edvinsson sa:
Borde inte all cykling Kista-City och vise versa inkludera MINST ett varv på Nickspåret för att vara Happykorrekt?? ?

+1
När jag jobbade i Kista, så tog jag ibland halva Nick på morgonen och andra halvan på eftermiddagen.
De andra cykeldagarna körde jag via Rissne, Ulvsunda, Alvik, Gröndal, Årsta, Enskede, ...

Tillbaka
Topp