Cykla från Södermalm till DHL i Västberga

skrotfot

Aktiv medlem
Behöver dra till DHL på Västberga alle 41 och hämta paket, men enligt vägbeskrivningarna är det krångligt för en cyklist även om man kan exkludera motorväg i en färdbeskrivning iaf enligt Eniro.
Jag cyklar över Årstabron - måste jag cykla runt hela partihallsområdet motsols eller finns det någon praktisk genväg eller rent av vanliga cykelvägar?

Bilagor

• tour de värstberga.PNG
    tour de värstberga.PNG
    95.9 KB · Besök: 74
Inte för att jag kan cykelvägarna genom området så bra, men det där är vadå, en omväg på 3-400 meter?

Tar ju en minut att cykla... :-)

Tänkte mer på om det är fet lastbilstrafik i området och det finns cykelvägar, så är cykelvägar att föredra. Då följer jag vägbeskrivningen. Tack!

I området du ska till kan du inte räkna med att dagsbefolkningen vet vad en cykel är då de aldrig har sett ngn. Så ta det piano.

/E

moody skrev:
-------------------------------------------------------
> I området du ska till kan du inte räkna med att
> dagsbefolkningen vet vad en cykel är då de
> aldrig har sett ngn. Så ta det piano.
>
> /E

Jag jobbar i sjöviksbacken, ser jag dig ska jag skrika okvädningsord och heila, allt för att leva upp till Moodys beskrivning av "dagsbefolkningen" :)

En stor del av den utritade sträckan är cykelbana. Sjöviksbacken och Årstabergsvägen har cykelbanor. Första biten, typ 100-200m, av Västberga Allé har det inte men sedan dyker ett cykelfält upp. Kommer dock inte ihåg om det fortsätter hela vägen eller slutar efter viadukten under Essingleden.

Du måste vara handikappad som inte reder ut att cykla Södermalm till Västberga med alla redskap som finns som satellitvy, utsikt och gatubild. Hur jävla svårt kan det vara?

Nu är jag ju inte handikappad längre, så det ordnar sig nog. Så länge man tar pianot och aktar sig för heilande lokalbefolkning. Hoppas att inte paketet fungerar som segel över årstabron tillbaka, i så fall blir det spännande.

Röd väg är "cykligare", och som sagt, se upp för the Locals. Dom är många, stora, tunga och utan vetskap om vad en psykkel är.

tour_de_vrstberga.PNG

cyklade västberga allé ganska frekvent tidigare och den delen du skall cykla på är inte några stora problem, det blir värre mot kyrkogården. Däremot är det lite värre tillbaka samma väg, då försvinner högerfilen upp på essingeleden.

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Jippi, nu tjäna du 100m. ;)

Att gena i kurvorna är med på första lektionen Stizze, har du missat den?

Det gick bra till slut. Innehållet i paketet var ett par SKS-stänkor som jag med gaffatejp monterade fast på min cykelbag och det väl tilltagna emballaget kunde jag arkivera på plats. Lastbilarna i området körde kontrollerat, värre var det med skåpbilarna - de försökte köra på mig ett par gånger.

Mängden spacers matchar min körstil - osvetto.

Asså det där var väl inte ens långt? Är väl bara att sticka ut och sen cykla hem igen om det inte går? Skapa en tråd för att man ska cykla lite asså vafan, Hur klarar du dig i övriga livet?

Tillbaka
Topp