Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Jag tog med lvg-racern då vi åkte till CG för några veckor sedan. Fungerade helt ok. Enl uppgift kan man efter viss övertalning få med cykeln på transferbuss men jag prövade inte det utan åkte större taxi istället. Palma->Bahia Feliz gick på 600.- tor om jag minns rätt.
Men, det bar emot att se hur de slängde med cykelväskan och att vi sedan fick stå o vänta i 2 timmar på Arlanda för att den skulle komma var milt sagt nervöst. Skulle jag åka idag skulle jag hyra mtb på plats istf att ta med lvg.... Det var för övrigt intressant att cykla i bergen med turistmage - så det sket sig med cykeläventyret på CG om man säger så. Tips, spd-pedaler på lvg.. och typ mtb-skor + cleats för dessa.. underlättar (hade särskilt hjälpt i den belägenhet jag befann mig i.. att återkommande kuta upp i bergen med mina Bontskor i kolfiber med look-cleats under var också det intressant..)
Men, det bar emot att se hur de slängde med cykelväskan och att vi sedan fick stå o vänta i 2 timmar på Arlanda för att den skulle komma var milt sagt nervöst. Skulle jag åka idag skulle jag hyra mtb på plats istf att ta med lvg.... Det var för övrigt intressant att cykla i bergen med turistmage - så det sket sig med cykeläventyret på CG om man säger så. Tips, spd-pedaler på lvg.. och typ mtb-skor + cleats för dessa.. underlättar (hade särskilt hjälpt i den belägenhet jag befann mig i.. att återkommande kuta upp i bergen med mina Bontskor i kolfiber med look-cleats under var också det intressant..)
fredrick sa:Tack för snabba svar.
Några fler frågor kommer här:
Hyra cykel för 25 x 7 = 175 € eller ta med egen för 700 kr t & r med Tui?
(Är det kass asfalt på sina ställen så att risken finns för att köra sönder sin "fincykel med finhjul"?)
Tar vi med egen cykel så kan vi inte ta transferbuss för ca 200 kr utan måste fixa egen skjuts, vad kostar det ungefär för 2 personer och 2 cyklar?
Kanske finns mer prisvärda hyrställen än detta?
http://www.cyclo-canaria.com/en/
Hur brukar ni göra vid resor till Gran Canaria?
Senast ändrad: