Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Manurhin2 sa:Riktigt tråkigt om all trafik nu kommer åka antingen via Soria eller via Ayacata .
Stor skillnad för cyklister.
GoranS sa:Det är ngt jag missar här. Är diskussionen att vägras på GC500 mellan Taurito och PdM skulle medföra att bussar och annan trafik skulle åka via Ayacata/Soria? Går det inte att köra GC-1?
Lokalbussen tänkte jag på först, sen blev det hjärnsläpp :)GoranS sa:Det är ngt jag missar här. Är diskussionen att vägras på GC500 mellan Taurito och PdM skulle medföra att bussar och annan trafik skulle åka via Ayacata/Soria? Går det inte att köra GC-1?
Du hade bättre koll än mig. Nu när jag kollar kartan igen ser jag att från Taurito finns varken på eller avfart åt Moganhållet bara österut. Dessutom låååång tunnel västerut som talar emot att avsätta en fil för cyklister o mopedister men för cykelturismen vore det bättre än som det är nu.RideOn sa:Fast gc1 har väl ingen påfart västerut från taurito? För lokalbussen tänker jag.
Men de kanske fixat nåt tillfälligt.
Hur är GC 60 från San Bartolome och söderut? Den var riktigt dålig när jag var där för ett par år sedan.Paul D sa:ÄNTLIGEN !!!
Vägen San Bartolome till Ayacata stängd idag o i morgon pga asfaltering. Mycket välbehövligt.
GC 60 PdIng Fataga San Bartolome körde jag idag uppför o hat gjort så i många år utan att ha upplevt den som dålig.........jo kanske sista biten före SB men inte nu. MEN ska sägas att jag inte kan minnas när jag körde den utför senast. Kör ALLTID ner via St Lucia o Doctoral. Mindre brant o helt fantastiska kurvor. Spar på fälgarna o så kan man hoppas på medvind sista två milen till Maspalomas. Blir 20km längre över St Lucia. BONUS. Idag 35 grader som varmast (Garmin)Luzen sa:Hur är GC 60 från San Bartolome och söderut? Den var riktigt dålig när jag var där för ett par år sedan.Paul D sa:ÄNTLIGEN !!!
Vägen San Bartolome till Ayacata stängd idag o i morgon pga asfaltering. Mycket välbehövligt.
Paul D sa:ÄNTLIGEN !!!
Åkte San Bartolome (SB) - Ayacata igår igen. Ny asfalt bara på den bit som var absolut sämst. Fin asfalt så nu såg man restaurangen/supermarketen även när man körde utför. Tidigare skallrade ögongloberna som i en marackas. Sista biten ner mot SB orörd. Fungerar som fartdämpande åtgärd före samhället.Manurhin2 sa:Paul D sa:ÄNTLIGEN !!!
Mkt välbehövligt .
Tyvärr lär dom inte hinna speciellt långt i spanskt tempo på 2 dagar .
Luzen sa:Någon som nyligen cyklat GC 605 från Ayacata och vidare på GC505 till Las Filipinas och kan berätta om underlag mm.?
Jag funderar på denna rundan framöver med GC60 upp och ner västerut.GoranS sa:Det är inte så att Luzen tänker sig att fortsätta en bit till på GC605 och sen ta vägen som väl är cykelförbud på ner till Baranquillo Andrés och där ansluta till GC505? Biten från GC605 ner till BA var rätt risig för fem år sen och har väl inte gjorts något åt sen dess om jag fattat det rätt. Efter BA ner till Las Filipinas var den kanon då, men om den inte fixats sen dess borde den vara i halvgott skick nu, fem år senare.
Luzen sa:Jag funderar på denna rundan framöver med GC60 upp och ner västerut.
https://ridewithgps.com/routes/26200050
Tack, klart!emilh sa:Luzen sa:Jag funderar på denna rundan framöver med GC60 upp och ner västerut.
Du måste göra rutten publik om vi ska kunna se den.
OK. Det där är den rutt jag misstänkte du menade och som jag försökte beskriva.Luzen sa:Tack, klart!emilh sa:Luzen sa:Jag funderar på denna rundan framöver med GC60 upp och ner västerut.
Du måste göra rutten publik om vi ska kunna se den.
Tobbe A sa:Manurhin2 sa:Hade planerat Vott idag men hade inte ens ben till att trycka lite i testbacken.
Får boka boende närmare och odla mer hår på bröstet till nästa gång ?
?????????
GoranS sa:Lilla klingan? Fixie 49-15 tycker jag verkar lagom för en cykel-pt uppför VOTT. ;-)
Tack Nisseson för visad förståelse. Ett tag började jag fundera på att flytta fram sadeln för att framdäcken skulle behålla kontakt med underlaget.nisseson sa:Tumme upp. VOTT är ett kraftprov.
Paul D sa:Tack Nisseson för visad förståelse. Ett tag började jag fundera på att flytta fram sadeln för att framdäcken skulle behålla kontakt med underlaget.nisseson sa:Tumme upp. VOTT är ett kraftprov.
Efter att ha druckit över en liter vatten i Ayacata o slickat i mig en tesked bordssalt tog jag mig ner via St Lucia. Krampen helt borta i medvinden. Kadens 100 o 55,5km/h efter kustvägen.
Just ja ...Garmin hjälpte mig mäta längden på nyasfalterade biten före SanBartolome. 1min 20sec med 44,4 km/h ?
När man inte orkar med Pico så blir denna tur bara drygt 150 km och 3670 höm. Med Pico får man lägga till drygt 20 km och närmare 700höm om jag räknat rätt men det får bli en annan gång när det inte är så varmt. Hur skoj som helst?
Luzen man kan tro att vägverket på ön läst ditt omdöme av GC60 söder San B. Idag var det nylagt ända fr St Lucia korset o flera km ner. RIKTIGT fint!Luzen sa:Hur är GC 60 från San Bartolome och söderut? Den var riktigt dålig när jag var där för ett par år sedan.Paul D sa:ÄNTLIGEN !!!
Ha ha. Även jag måste välja. Antingen VOTT utan foten i backen eller justera sadeln. De där med sadeln var bara en sjuk solstingstanke för att beskriva hur brant det är. Noterade att partierna med 8% funkade som återhämtning. Vill snart dit igen.Manurhin2 sa:Paul D sa:Tack Nisseson för visad förståelse. Ett tag började jag fundera på att flytta fram sadeln för att framdäcken skulle behålla kontakt med underlaget.nisseson sa:Tumme upp. VOTT är ett kraftprov.
Efter att ha druckit över en liter vatten i Ayacata o slickat i mig en tesked bordssalt tog jag mig ner via St Lucia. Krampen helt borta i medvinden. Kadens 100 o 55,5km/h efter kustvägen.
Just ja ...Garmin hjälpte mig mäta längden på nyasfalterade biten före SanBartolome. 1min 20sec med 44,4 km/h ?
När man inte orkar med Pico så blir denna tur bara drygt 150 km och 3670 höm. Med Pico får man lägga till drygt 20 km och närmare 700höm om jag räknat rätt men det får bli en annan gång när det inte är så varmt. Hur skoj som helst?
Jag är egentligen för gammal för att ha en idol men om du cyklat vott utan att sätta i fötterna och samtidigt justerat sadeln så hade det varit du ;-)
Paul D sa:Ha ha. Även jag måste välja. Antingen VOTT utan foten i backen eller justera sadeln. De där med sadeln var bara en sjuk solstingstanke för att beskriva hur brant det är. Noterade att partierna med 8% funkade som återhämtning. Vill snart dit igen.Manurhin2 sa:Paul D sa:Tack Nisseson för visad förståelse. Ett tag började jag fundera på att flytta fram sadeln för att framdäcken skulle behålla kontakt med underlaget.nisseson sa:Tumme upp. VOTT är ett kraftprov.
Jag är egentligen för gammal för att ha en idol men om du cyklat vott utan att sätta i fötterna och samtidigt justerat sadeln så hade det varit du ;-)
Hasse#7 sa:Ingen som hört något om reparation av den rasade delen? Vore ju trevligt att slippa SSoria och den kassa förbjudna delen om frugan skall med. Klar överkurs för henne och sen skall hon tillbaka också. Var GC-1 tillåten för cykel eller ser de mellan fingrarna när GC-500 inte funkar?