Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Manurhin2 sa:Ahhhhhh
Du har först cyklat Vott och sen dessutom fortsatt upp till Soria och hälsat Papayajuice för att reta Skogling .
Det är du väl värd ?
Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Ahhhhhh
Du har först cyklat Vott och sen dessutom fortsatt upp till Soria och hälsat Papayajuice för att reta Skogling .
Det är du väl värd ?
Ganska nära. Ingen VoTT och långsammast någonsin till Soria. Men jag kom dit. 34/32 från stravastarten och hela vägen till stravaslutet. Det tog nästan en timme. Från Soria till hotellet i Maspalomas tog 1.19... Försiktigt positiv angående knät nu.
Stackare ...Hasse#7 sa:Jag orkar inte bemöda mig här just nu. Gör några lugna mil då och då. I övrigt sån semester som andra människor tycker om......
Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Ahhhhhh
Det är du väl värd ?
Ganska nära. Ingen VoTT och långsammast någonsin till Soria. Men jag kom dit. 34/32 från stravastarten och hela vägen till stravaslutet. Det tog nästan en timme. Från Soria till hotellet i Maspalomas tog 1.19... Försiktigt positiv angående knät nu.
manslennstrand sa:Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Ahhhhhh
Det är du väl värd ?
Ursäkta en fråga från en okunnig, men vad är VoTT?
Riktigt bra bild Hasse!Hasse#7 sa:manslennstrand sa:Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Ahhhhhh
Det är du väl värd ?
Bifogar min bästa bild på starten som illustration till GoranS text. Tunneln längst ned är en rejäl vägtunnel som duger åt lastbilar. Det finns ingen som helst återhämtning upp till fotopunkten utan allt handlar om ork och disposition. Jag stannade inte för att det var ett bra fotoställe utan för att jag hade typ maxpuls. Sen fortsätter det brant till och från länge. Om du tänker dig att du gör så många chins du kan en gång och sedan skall upprepa det många gånger fastän armarna nu är av gummi så har du lite VoTT-feeling. Jag gick ett par hundra meter eller så. Men tillräckligt vältränad och med bra utväxling är det nog både kul och görbart. 34/32 tycker jag att man behöver.
Paul D sa:Riktigt bra bild Hasse!Hasse#7 sa:manslennstrand sa:Hasse#7 sa:Manurhin2 sa:Ahhhhhh
Det är du väl värd ?
Bifogar min bästa bild på starten som illustration till GoranS text. Tunneln längst ned är en rejäl vägtunnel som duger åt lastbilar. Det finns ingen som helst återhämtning upp till fotopunkten utan allt handlar om ork och disposition. Jag stannade inte för att det var ett bra fotoställe utan för att jag hade typ maxpuls. Sen fortsätter det brant till och från länge. Om du tänker dig att du gör så många chins du kan en gång och sedan skall upprepa det många gånger fastän armarna nu är av gummi så har du lite VoTT-feeling. Jag gick ett par hundra meter eller så. Men tillräckligt vältränad och med bra utväxling är det nog både kul och görbart. 34/32 tycker jag att man behöver.
Har just här alltid fullt fokus på att hålla ner framhjulet o välja lättaste spåret. Blir inte av att njuta av utsikten.
Som jag minns det så är det från tunneln 3 partier där lutningen är bra nära 20%. Däremellan kan man av och till ägna sig åt återhämtning när det stiger bara 8%.
Att i morgon äntra Monarken o köra några fyror känns tack vare din bild plötsligt väldigt meningsfullt ?
manslennstrand sa:Ahaa, ok. Tack för förtydligande :)
Det verkar lite långt på MTB från Amadores vad jag kan se på kartan, men jag kanske kan få skjuts dit. 34 i fram och 50 i bak borde ju räcka för att ta sig upp :P
Med 34/50 ska det inte bara några problem. Jag tog mig upp på 34/28 och är långt ifrån någon elitcyklist.manslennstrand sa:Ahaa, ok. Tack för förtydligande :)
Det verkar lite långt på MTB från Amadores vad jag kan se på kartan, men jag kanske kan få skjuts dit. 34 i fram och 50 i bak borde ju räcka för att ta sig upp :P
manslennstrand sa:Är det denna man kör? Alltså 26 km med 1300-ish stigning? Official VOTT Challenge 2013: https://www.strava.com/segments/5488031
Pfaff sa:Från Maspalomas till 504 vid el Tablero och upp till Ayaguarez, därefter 503 uppför serpentinen och nerför genom det här Data-stället och åter till Maspalomas blir det en fin liten treoenhalvmilasväng med ca 400 HM. Serpentinen upp till döda cyklisten får man ta lite piano med dåliga knän.
Luzen sa:Är det denna del du menar?
Luzen sa:Bassängerna måste vara delfinpoolerna i Palmitos Park.
C-dale sa:Bassänger för att samla upp regnvatten finns det massor av.
Hasse#7 sa:Luzen sa:Är det denna del du menar?
Jag vet inte längre var vi cyklade då. Det är jättekonstigt eftersom området är så litet. Min kompis Harvey visade vägen så jag behövde bara fokusera på cykling. Vi cyklade 504 runt till 503, vill minnas att man såg parkbassänger från ovan och när vi kom ner igen från slingan tog vi en extra väg som kanske var typ en mil lång och blev brantare vartefter. När det verkligen var segt uppför slutade den på en parkering och det gick inte att komma längre. Jag förstår inte av kartorna var den är eller vad det är för parkering. Men det borde vara en turistattraktion.
nisseson sa:Hasse#7 sa:Luzen sa:Är det denna del du menar?
Jag vet inte längre var vi cyklade då. Det är jättekonstigt eftersom området är så litet. Min kompis Harvey visade vägen så jag behövde bara fokusera på cykling. Vi cyklade 504 runt till 503, vill minnas att man såg parkbassänger från ovan och när vi kom ner igen från slingan tog vi en extra väg som kanske var typ en mil lång och blev brantare vartefter. När det verkligen var segt uppför slutade den på en parkering och det gick inte att komma längre. Jag förstår inte av kartorna var den är eller vad det är för parkering. Men det borde vara en turistattraktion.
Det är vägen upp till Palmitos Park du beskriver.