Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Dessa motorvägar och tunnlar har varit föremål för mycket diskussioner, rent generellt så är det mig veterligen förbjudet att cykla på motorvägar i Spanien, OM det inte det är i direkt anslutning till av och påfarter, d.v.s. att en motorvägspåfart s.a.s. fortsätter paralellt med de två (eller flera) normala filerna och sedan ansluter direkt till en avfart . Då får man tydligen cykla där ( i rätt färdriktning då...), men då naturligtvis inte i de yttre filerna. Undantag kan finnas. Bland en del GC cyklister har det utvecklats en uppfattning att det skulle vara tillåtet att cykla genom tunnlarna mot Mogan om man bara har lyse på cykeln, det verkar ha sitt ursprung i en pragraf i Free Motions hyresvillkor
Detta skulle man ju med viss positiv fantasi kunna tolka som att det är tillåtet att cykla i alla fall genom tunnlarna, bara man har lyse. Dock tror jag att man egentligen här avser de mindre tunnlarna som finns på GC-500.
Mvh Ulf S.
Detta skulle man ju med viss positiv fantasi kunna tolka som att det är tillåtet att cykla i alla fall genom tunnlarna, bara man har lyse. Dock tror jag att man egentligen här avser de mindre tunnlarna som finns på GC-500.
Mvh Ulf S.