Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är tagen ungefär mittemellan Presa de las niñas och Ayacata. Den är egentligen tänkt som skydd för vandrare m.fl. vid häftiga regn och stormar då dessa ofta drar med sig stenbumlingar från bergssidan.Något får mig att misstänka att bilden är lite arrangerad och att ni inte bodde där.
Var är den tagen?
Det finns/fanns ett par objekt på AirBnB där mer än halva boendet var i en grotta (utgrävd?) och terrassen ute i det fria.Tycker det ser ut som att man kombinerar "vanligt" husbygge med en grottdel liknande restaurangen i slutet av asfalten i Guayadecdalen.
Och man ser många får o getter som har grottor som skydd.
Har förmodligen behandlats 100 ggr tidigare i den här tråden, men undrar om GC-2 är cyklingsbar mellan La Aldea och Agaete? Dvs, är det tillåtet att cykla på GC-2 och funkar det ok att cykla genom tunnlarna?
Den är väl fortfarande avstängd efter raset?Varför skulle du välja GC2 över GC-200an?
Tack! Så min fråga kvarstår, går det ta sig mellan La Aldea och Agaete på GC-2 eller måste man ta en väldigt lång omväg?GC 200 mellan La Aldea och El Risco är avstängd permanent sen 2016. https://www.cardenas-grancanaria.info/west-coast-road-to-open-in-gran-canaria/#:~:text=Since the famous section of,due to expense and risk.
Tack nisseson för hjälp med länk?Kolla med @Paul D , han har vad det verkar kört där: https://happyride.se/forum/threads/cykla-gran-canaria-kanarieoearna.2853510/post-3488099 Det verkar som den norra halvan av GC-200 är öppen, kan rekommendera. Har kört hela GC-200 innan sista raset som ledde till avstägningen, spektakulär väg! :-)
Ej obligatoriskt vid träning så länge du inte slöcyklar bland folksamlingar. Ett måste att ha med på turen ifall du planerar att stanna.Såg att det numera även var obligatoriskt med munskydd på Kanarieöarna som i övriga Spanien. Någon som vet vad som gäller när man cyklar på GC? Är det undantaget, ser polisen mellan fingrarna eller obligatoriskt?
Ej obligatoriskt vid träning så länge du inte slöcyklar bland folksamlingar. Ett måste att ha med på turen ifall du planerar att stanna.
På restaurangen är det ok att ta bort vid förtäring.
Mask på planet, på flygplatsen, i taxin, i och till/från affären mm.Detta är vad som gäller just nu iaf enligt myndigheterna i Las Palmas.
2 metersregel, så i princip mask på när man cyklar in i tätbebyggt område (inte igenom).
Mask i plastpåse så den inte blir dyngsur av svett.Tack! Hade känts jobbigt att ha munskydd uppe i bergen, redan tillräckligt jobbigt ?
Dessutom läste jag idag att chefen (el jefe) för La Gomera funderar på nytt utegångsförbud som även bör införas på GC och Teneriffa. Anledningen är att antalet smittade ökar, på GC ffa i norr och i Las Palmas. Så med det hotet hängande så har man ganska svårt att komma iväg. Min mars-resa är med Sas, betald med poäng, om och avbokningsbar så jag hoppas in i det sista. I år kom beskedet på söndag dagen efter ankomst och stenhård lockdown på måndagen. Tills dess kan det hända vad som helst, vaccintvång, friskförklaringsdokument mm.Trots att jag är oerhört sugen på lite bergscykling tycker jag läget är alldeles för osäkert för att jag ska vilja dra iväg utomlands nu. Och hur det utvecklas framöver känns omöjligt att ha någon säker uppfattning om. Så jag kommer nog att avvakta med den typen av aktiviteter tills det känns som läget är stabilt både i Sverige och i det land jag ska till. Har svårt att se att det därmed kan vara aktuellt innan betydande vaccinering kunnat ske.
Tråkigt :( Allt känns osäkert nu, hade planen att vara ner november, men det lär inte hända nu. Blir att köra klättring på Zwift :|Skulle ursprungligen ha rest ner 30/9 men Norwegian ställde in i god tid och vi fick cashpoints + 20%.
Bokade ny utresa 25/10 men valde själv att boka om till resa nästa år.
Som det ser ut nu så kommer vi ner tidigast i januari MEN det förutsätter att läget känns tryggare då.
Vi har ju eget enkelt boende där nere med fullt fungerande kök så det är resan och att handla mat som är de kritiska momenten. Måste undvika vurpor så man slipper vistas inom sjukvårdens kontaminerade väggar.
Vi tycker precis lika.För min del känns det som osäkerheten kring utvecklingen är för stor i nuläget för att jag ska känna att det är meningsfullt att planera för ngn cykelresa utomlands. Och jag har svårt att se att det skulle ändras inom det närmaste året om det inte dyker upp vaccin och vaccinering genomförs i hygglig omfattning.
Har de börjat bygga? Iså fall har jag missat det.Har bokat två veckor till GC i nov/dec, bara att hoppas på att det är fritt fram då.
Har försökt googla lite ang vägen vid Taurito, om jag förstår det jag hittat så är bygget inte klart. Är den nån som har koll på hur det faktiskt ser ut nu?
Jag uppfattade en text att det skulle varit igång, men som du säger så känns många andra sidor som att det faktiskt står helt still. Därav min fråga om nån faktiskt vet hur det är.Har de börjat bygga? Iså fall har jag missat det.
Enligt bofast har inget häntJag uppfattade en text att det skulle varit igång, men som du säger så känns många andra sidor som att det faktiskt står helt still. Därav min fråga om nån faktiskt vet hur det är.
Rea jämfört med nypris men ingen superrea. Eller så är det jag som är för snål.Free-motion kör rea på cyklar, om någon vågar sig dit, eller shoppa begagnat på postorder.
Enligt samma reklamutskick så har bkool skapat 4 Kanarie-vägar i sin app, så att man kan cykla hemma om abstinensen är för stor. Jag försökte hitta vilka, men har inte lust att registrera mig just nu. Jag håller på att utvärdera Tacx och Zwift just nu.
Rea jämfört med nypris men ingen superrea. Eller så är det jag som är för snål.
Fick för några år sedan en Cannondale Super six Ultegra fälgbroms för samma pengar som de idag vill ha för en BH 105.
Men tack för tipset som jag missat.
Det låter ju lovande att coronasituation vara under hyfsad under kontroll. Jag åker ner den 14 november om inget oförutsett sker och är borta två veckor. Denna gång blir nog ingen eller nästan ingen cykling då jag har fullt upp med nödvändiga möten inbokade som jag är tvungen att ta tag i snarast. Blir ändå att kolla hur det ser ut vad gäller möjligheterna att hyra cykel. Vet du förresten om Natural biktgänget ska köra något tillsammans nu när större grupper får samlas?Fick följande meddelande från goda vänner på GC idag.
” Mañana se acaba en la isla de Gran Canaria la limitacion de un maximo de 10 personas en reunion, pero si tod@s nos “cortamos” un poco y seguimos siendo prudentes y solidarios, podremos llegar a navidades en esta misma situacion y poder pasarla con todos nuestros seres queridos.
PASALO”
Betyder ungefär.
I morgon hävs på GC gränsen om 10 i grupp.
Men krävs ändå att vi alla är försiktiga om vi ska kunna umgås med våra nära o kära till Jul.
——/
Själv väntar jag ändå med beslut om vi ska resa ner i Januari.
Natural bikt? Cyklar man ut och biktar sig i naturen då, istället för i kyrkan?Det låter ju lovande att coronasituation vara under hyfsad under kontroll. Jag åker ner den 14 november om inget oförutsett sker och är borta två veckor. Denna gång blir nog ingen eller nästan ingen cykling då jag har fullt upp med nödvändiga möten inbokade som jag är tvungen att ta tag i snarast. Blir ändå att kolla hur det ser ut vad gäller möjligheterna att hyra cykel. Vet du förresten om Natural biktgänget ska köra något tillsammans nu när större grupper får samlas?
Alltså jag tror att jag rättade det till Natural Bike tre gånger, men det hjälpte tydligen inte. Jävla Autocorrect :)Natural bikt? Cyklar man ut och biktar sig i naturen då, istället för i kyrkan?
?
Natural bikt måste väl vara naken bikt, som i natura???Natural bikt? Cyklar man ut och biktar sig i naturen då, istället för i kyrkan?
?
Trist, bokat flyg i slutet på mars. Får väl se vad för restriktioner som gäller då.Jag kan inte åka dit och särskilt inte cykla. Det blir en lång vinter hemma.
Synd Hasse, kanske nån annan gång. Var väldigt trevligt att cykla med dig i vintras. Såg i nån tråd här att ditt korsband gått av eller något liknade? Riktigt trist! Kan trösta dig med att jag nog inte kommer hinna med mer än två dagars cykling denna gång.Jag kan inte åka dit och särskilt inte cykla. Det blir en lång vinter hemma.
Ett halvår till ok och ett år till full styrka. Man kan antagligen börja cykla innan man är färdig med rehab, men tvivlar på att de menar Pico eller Vott.Trist, bokat flyg i slutet på mars. Får väl se vad för restriktioner som gäller då.
Är det lång rehab på senan?