Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Igår vände vi före Filipinas pga regn och kraftiga nordvindar.Asså iag var det inte varmt ner från Ayacra, 3 grader och regn ett tag. Blev Taxi från San BArtalome men hade redan 12 mil på mätaren och 2350 höjdmeter så kändes ok. Tog dock 2h att tina upp. Händerna var så kalla att jag typ tappande känseln. Kunden nästan inte bromsa. Så dagens tips. 1 Kolla vädret innan du cyklar. 2. Ta med ordentliga kläder om det ser ut att behövas. Läs.... Regnställ och vantar.
Menar du att du lämnat cykeln på södra ön idag?Visa bilaga 544530
Transfertjänst med bil idag, fika i Ayacata brrrrr.
Hämtning från LPA, persontrafik sin bicicleta.Menar du att du lämnat cykeln på södra ön idag?
Här börjar det bli lagom utan armvärmare nu.
Tänkte mig också ut men avstod då jag knappt såg havet 3km bort från terrassen.Calima idag, testade cykla luftrören sa ifrån. Tydligen värre i helgen avtagande på söndag.
Du måste cykla testbacken tillbaka upp till vägskälet och ner Soria, det är öns finaste klättring. Då kommer du ner i Arguineguin och då är det nära hem.Hej, är i maspalomas och har hyrt cykel några dagar. Drar ut imorgon fredag.
Tar gärna tips om bra rundor på ca fem timmar.
Vet att det skrivits om Mogan tidigare men kan någon vänlig ge tips hur man enklast tar sig därifrån om man cyklar den långa turen maspalomas - Nievs - Mogan, båt, buss, taxi?
Tar mig friheten att länka tillbaka till några trevliga rundor som jag gjorde 2019Hej, är i maspalomas och har hyrt cykel några dagar. Drar ut imorgon fredag.
Tar gärna tips om bra rundor på ca fem timmar.
Vet att det skrivits om Mogan tidigare men kan någon vänlig ge tips hur man enklast tar sig därifrån om man cyklar den långa turen maspalomas - Nievs - Mogan, båt, buss, taxi?
Härligt...! Grattis till en fin dag...!Tackar för tips! Idag blev det CG60 till Ayacata och hem via Santa Lucia. Underbar runda på 90km och 1900hm. Imorgon Mogan!
Körde ön runt igår igen.
Denna gång var det en del ”forta grabbar” som fick klungan att fragmenteras.
De körde via förbjudna motorvägstunneln mot Mogan med start 09:00. Själv föredrar jag att köra Soria och möta dem söder om Mogan. Startar jag 08:00 från Maspalomas så missar jag dem inte. Tror tätgruppen rasat av sig det mesta adrenalinet eftersom jag lyckade hålla hjul hela vägen hem. Men idag känns det i benenen.
Blev 196km och 3600 höm för mig.
Ofta zon 4 i uppförsbackarna.
Siktar på att deltaga även kommande söndag.
Bifogar öppettider till Bike10Mil som avslöjar att Izz har ca 5 timmar ledigt för cykling mitt på dagen. Han cyklar MYCKET Visa bilaga 545538
När kommer du nästa gång??Mäktig runda. Den sikar jag på att vara med på näta gång jag besöker ön. Grymt av dig att bita dig fast med z4 uppför under en så lång tur.
När kommer du nästa gång??
Betänk att det är en hel del motorväg i norr men jag gillar att få en del snabba mil här nere. Även motorvägarna lutar på bra emellanåt. Utför trampar man ur 50/11 rätt ofta o då är det bara att krypa ihop och vila inför näst stigning.
Nackdelen med pensionärstillvaron är att man med naturnödvändighet tappar prestanda hur än effektivt man tränar. Kanske jag tok-bonkar redan på söndag.
I morgon tisdag ska de bli en mer avslappnad tur med start 9:30 stora rondellen GC500 PdI.
Kör Fataga Lucia Temisas. Medvind hem.
2 Svenskar en Norska en Tysk.
När jag föreslog Mallorca sa min fru ”Det är för kallt där på vintern”.Dröjer nog tyvärr. Var där 3v i jul och nyår och kom hem i onsdags efter en vecka där och 30h cykling. Nu börjar snart tävlingssäsongen men GC är ju bästa stället för att lägga en bra grund. Brukar kalla ön för Paradiset. Skulle gärna köpa en längenhet där men frugan vill hellre köpa något på solkusten o fastlandet. Får se vad det blir.
Det är svalt på fastlandet på vintern jämfört öarna. Det snöar tom ibland?Dröjer nog tyvärr. Var där 3v i jul och nyår och kom hem i onsdags efter en vecka där och 30h cykling. Nu börjar snart tävlingssäsongen men GC är ju bästa stället för att lägga en bra grund. Brukar kalla ön för Paradiset. Skulle gärna köpa en längenhet där men frugan vill hellre köpa något på solkusten o fastlandet. Får se vad det blir.
Inga haffade vad jag hört sista tiden.Vad säger Policia om cykling i tunneln? Några som blivit haffade?
Säg det till min fru :-) Är ju december -februari man vill åt med värme o fincykling.Det är svalt på fastlandet på vintern jämfört öarna. Det snöar tom ibland?
Då är det ju bra att man klarat sig ett par ggr i Taurito, när det bara enklare avstängning. När jag cyklade min enda runda runt ön var vi rekommenderade att köra tunneln under Las Palmas men avstod eftersom det var cykelförbud och rusningstrafik på e.m. och tråcklade oss genom L.P. Tänkte ha en snabb hemfärd till Bahia Feliz på motortrafikleden med vinden i ryggen men då ösregnade det och vägen stod under 1/2m vatten, så det blev småvägar över Telde hem.Inga haffade vad jag hört sista tiden.
De kanske tycker det är straff nog att missa Soria/Serenity climb ?
Däremot fick kompis böta när han tog sig förbi avstängningen för raset nere i Tauritio.
Izz brukar lotsa oss genom någon tunnel i norr som vi delar med bilarna och även in på en cykelbana som leder oss under en ”motorväg” och över till en annan dito.Då är det ju bra att man klarat sig ett par ggr i Taurito, när det bara enklare avstängning. När jag cyklade min enda runda runt ön var vi rekommenderade att köra tunneln under Las Palmas men avstod eftersom det var cykelförbud och rusningstrafik på e.m. och tråcklade oss genom L.P. Tänkte ha en snabb hemfärd till Bahia Feliz på motortrafikleden med vinden i ryggen men då ösregnade det och vägen stod under 1/2m vatten, så det blev småvägar över Telde hem.
Hyr några veckor på fastlandet och försök gömma undan hennes fleecetröja!!!!Säg det till min fru :-) Är ju december -februari man vill åt med värme o fincykling.
Ja, det ser så ut. Men tämligen obehagligt vid passage av alla på och avfarter till motorvägen. Men man kan ju för det mesta njuta av medvinden söderut på e. m.Izz brukar lotsa oss genom någon tunnel i norr som vi delar med bilarna och även in på en cykelbana som leder oss under en ”motorväg” och över till en annan dito.
Tror inte jag skulle hitta hans vägval själv ännu. Stirrar ju på bakhjul mest hela tiden.
Las Palmas till flygplatsen är det tydligen lagligt att cykla på GC1. Vid flyget svänger han av vid en Sepsa mack så vi kommer upp på
Av Practicante Casto Moros som leder upp till GC195
¡Mi heroe!Igår stal jag Nieves ”Nieves x 2”.
Visa bilaga 546612
Frågade honom hur många höjdmeter han trodde det skulle bli. Han sa ca 5200 m.
Frugan som vill vara här för solen har fått för sig att vi ska ha markis???!! Passade på att beställa en nere i Telde på väg hem.
Med avstickaren till Telde och motorvägen till flygplatsen blev det 5197m på 213km.
Kraftig motvind från Telde o hem.
Blåste även obehagligt från alla håll på GC 130 Pico - Telde.
Mest MTB cyklister på norra sidan.
Asfalten GC 150, 70 & 75 riktigt bra. Stor skillnad jämf runt Ayacata Sparsamt med bilar lördag > 800 m.
Svalt på gränsen till kallt tidig förmiddag ner mot norra sidan. Gick åt <3 liter vätska.
Norra sidan är fantastiskt grön och vacker.
Kan verkligen rekommenderas. Brantast är det sista biten upp på GC 150. Kan vara lämpligt att proviantera i Moya. Hittade butik nära katedralen.
Du är ju helt galet stark. En La Marmotte XL bara för att man kan. Superbra jobbat, fint exempel på att man inte behöver vara melllan 20-30 år för att vara en stark cyklist. Jag vill bli som du när jag blir stor. Men tränar alldeles för lite för att kunna lyckas.En nyhet i PdI är att man byggt en Burger King restaurang vid stora rondellen som korsar GC 500 på väg upp mot Fataga.
Bra träffpunkt som på Happy kanske kommer att kallas Burger King rondellen.
Visa bilaga 549102
Igår passade jag på att köra Pico x 2 igen. Det var ju så skoj senast.
GC 150, 21, 70 och 75 ”ner” till norra kusten och upp samma väg som då. Även avslutande nerförd från Pico via 130 till Telde men ingen motorväg hem. Valde istället 100 till Agüimes och vidare 551 och ner till Doctoral. Väl hemma skarvade jag upp till Stellans corner i Ayagaures för att få ihop totalt 240km och 5774 höm.
Försökte köra lite hårdare denna gång för att hinna med mer och benen kändes skapliga så länge jag åt och drack.
Ville även se om Tour du Mont Blancs 25 höjdmeter/km kan funka för mig i juli. Då är det 330 km som gäller.
Blev inte avskräckt igår. Får se om det blir läge att starta en Tour du Mont Blanc tråd framöver.
Vädermässigt var det kallast och blåsigast längs 130 till Telde. Har ju frågats här om vädret skiljer och mitt svar då stämde idag. Absolut inte dåligt väder men de skilde.
Hjulruschen på GC verkar nu vara över. Mötte första cyklist först efter 65km. Räknade till endast drygt 10st under hela dagen. Startade före soluppgången och han hem före mörkret.
Visa bilaga 549105
Bild från första bestigningen i morgonsolen. Roque Nublo och Teide i fjärran.
I morgon byts denna lyx mot snöskottning.
+1Du är ju helt galet stark. En La Marmotte XL bara för att man kan. Superbra jobbat, fint exempel på att man inte behöver vara melllan 20-30 år för att vara en stark cyklist. Jag vill bli som du när jag blir stor. Men tränar alldeles för lite för att kunna lyckas.
Jag brukar lasta i cykeln i kanoten och paddla ner längs ostkusten, paddla mellan Skåne och Bornholm innan jag styr in mot Tyskland och tar kanalen söderut från Lübeck ner till Elbe och sedan ut till holländska kusten, följa denna söderut och ta sikte på engelska kanalen. Därefter ner mot Galicien, följa portugisiska och spanska kusten för att ta mig in genom Gibraltar sund. Sen tar jag sikte på Malta för lite proviantering innan jag tar en lite längre dagsetapp bort till Suezkanalen. Sen rundar jag Afrika medurs upp tills jag kommer till Dahkla varifrån jag styr rakt norrut mot GC.Hej alla!
Jag tänkte också åka till Gran Canaria och cykla, ser jättetrevligt ut på era bilder!
Jag blir bara förvånad att så många cyklar på sina egna cyklar. Det är ju så himla långt dit?! Men jag vill såklart också cykla på min cykel så har tagit ut lång semester och börjat planera nu.
Nu till sista frågan innan jag åker:
Brukar ni cykla till Spanien och ta färjan från Huelva, eller cyklar ni ner i Afrika och tar er över rakt västerut från Västsahara?
Nu har jag ju inte cyklat hela vägen, men oavsett, båtresan mellan Huelva och Gran Canaria är väldigt långtråkig, ca 50 timmar. Det finns begränsat med hytter och maten är en enkel buffé med 2-3 olika val, typ skolmatsal. Inget vidare hålligång heller om man är road av sånt.Hej alla!
Jag tänkte också åka till Gran Canaria och cykla, ser jättetrevligt ut på era bilder!
Jag blir bara förvånad att så många cyklar på sina egna cyklar. Det är ju så himla långt dit?! Men jag vill såklart också cykla på min cykel så har tagit ut lång semester och börjat planera nu.
Brukar ni cykla till Spanien och ta färjan från Huelva, eller cyklar ni ner i Afrika och tar er över rakt västerut från Västsahara?
Var okunnig om färjan (brukar flyga). Hur ofta går den? Hur lång tid tar den? Varifrån går den? Är barnsligt förtjust i färjor. Vore askul att cykla ner!Hej alla!
99+% som ses på egen cykel kommer med flyg. ”Specialbagage”. OBS två bagageband som hanterar Specialbagage vid LPA. Har själv stått och väntat vid för dagen fel band ?.Hej alla!
Vet du är STARK (och stor?) redan nu.Du är ju helt galet stark. En La Marmotte XL bara för att man kan. Superbra jobbat, fint exempel på att man inte behöver vara melllan 20-30 år för att vara en stark cyklist. Jag vill bli som du när jag blir stor. Men tränar alldeles för lite för att kunna lyckas.
Är i alla fall igång med annan träning. Känner att jag hellre är mångsidig än ensidig i träningen, efter det här med hälsenan. Om någon överväger att dra av en hälsena för att bygga på sitt CV, kan jag starkt avråda från det.Vet du är STARK (och stor?) redan nu.
Tror mig även veta att din arbetsgivare lägger undan skapligt ”träningsbidrag” som komplement till det statliga träningsbidraget.
Är det cykla du vill så skjut ut dig i tid o bara njut medan kroppen håller.
Det är märkligt att kroppen anpassar sig så pass bra till det den utsätts för. För mig varit lättare att utöka distanserna jämfört med att höja farten.
Hoppas jag o frugan håller oss friska så kan jag följa dig på en Nieves x 2 framöver. ?