Manurhin2
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Jag försökte faktiskt få med @Paul D @Mr Bottecchia & @kroem upp i bergen i söndags men dom ville hellre glida finväg efter kusten och spana in hotell?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag försökte faktiskt få med @Paul D @Mr Bottecchia & @kroem upp i bergen i söndags men dom ville hellre glida finväg efter kusten och spana in hotell?
Ok, smaken är ju olika. Personligen tycker jag ju grejen med GC är att fokus är bergscykling. Dessutom är hotellspaning inte min gren.Jag försökte faktiskt få med @Paul D @Mr Bottecchia & @kroem upp i bergen i söndags men dom ville hellre glida finväg efter kusten och spana in hotell?
Nej? Så himla fint.
Som sagt, smaken är ju olika. För min del förstör de där hotellgettona totalt upplevelsen.Nej? Så himla fint.
Vilket semesterparadis!Som sagt, smaken är ju olika. För min del förstör de där hotellgettona totalt upplevelsen.
Visa bilaga 603680
blir alldeles varm i kroppen när jag ser det!!Vilket semesterparadis!
Obs, ljug. Allt är mitt fel som ville köra ett vanligt lugnt distanspass men det blev inte så lugnt?Jag försökte faktiskt få med @Paul D @Mr Bottecchia & @kroem upp i bergen i söndags men dom ville hellre glida finväg efter kusten och spana in hotell?
Många som hetsar på vägarna... igår blev jag triggad av en Team DSM nisse. Tryckte förbi han ENKELT i dalen tyckte jag... sen flög han upp för klättringen :DObs, ljug. Allt är mitt fel som ville köra ett vanligt lugnt distanspass men det blev inte så lugnt?
Gc-60 skulle jag tro, ja.Många som hetsar på vägarna... igår blev jag triggad av en Team DSM nisse. Tryckte förbi han ENKELT i dalen tyckte jag... sen flög han upp för klättringen :D
Hur plockar jag enklast/kortast 1000 Hm från Pdi? Rakt upp GC-60?
Jag körde från sonnenland och upp sopbacken 2ggr och hem, fick ihop 970hm. 3 ggr till miradoren lär lösa "problemet"Mjo. Upp/ner Fataga x3 verkar vara 37km, lite över 1000m :)
Cyklade förbi den några gånger när jag var där och minns att den såg brant ut. När jag nu funderade på ngn brant backe i hygglig närhet av PdI dök den upp i skallen. Har dock tyvärr inte cyklat den själv.Kommer just därifrån. Imponerad att du är så påläst!! Var ju länge sedan du var här Göran.
"Calle de Agustin Espinosa". Körde bara ända upp till gruset en gång idag. Hörde ingen hund skälla bakom staketet vid vändningen idag. En gång halva och sista gången bara en minut men då med en massa mat från Lidl i ryggsäck, flaskhållare och ryggfickor.
Har du möjlighet att "animera/beräkna" hur många gånger man behöver köra upp GC503 mot Montana la Data. Alltså strax väster om "Espinosa".
Välj ut brantaste delen (upp till husen) för att få så kort sträcka som möjligt. Vägen heter Calle Felo Monzóno. Carl Johan Paulin har förresten tränings camp för cyklister utefter den gatan. Nr 56. Casa Calma. Tycker mig ha sett att han just nu har några av de starkare svenska cyklisterna som gäster.
Vet att han även härbärgerar ”vanligt” folk. Typ sådana som oss som hänger här.
Det är ju ungefär så vi gör när det är långa klättringar.Vad gäller cykling uppför med en grupp så är jag av åsikten att det bästa är att alla tar sitt tempo och att man återsamlas vid förutbestämd plats som är sådan att det inte finns risk för felkörning. De som är raska kan om de vill vända tillbaka ner när de nått toppen och åka tillbaka ner till lanterne rouge och göra denna sällskap upp. Alternativet är att den som har jobbigast uppför får cykla först, i alla fall om det inte blåser emot.
Är kanske lite av en personlighetsfråga. Har både varit i situationen att jag varit starkast och svagast i gruppen vad gäller uppförscykling.Det är ju ungefär så vi gör när det är långa klättringar.
Oftast är det samma person som utgör "Laterne Rogue" (nytt begrepp för mig men begripligt).
Måste ju rimligen vara trevligare för Laterne Rogue att under några turer få ligga inbäddad i klungan och i bästa fall även kunna konversera med kompisarna.
Så tänker jag som älskar att cykla i grupp. Dessutom närmar jag mig oundvikligt den dag då jag själv oavsett träningsmängd och kvalitet kommer att vara den ständiga Laterne Rogue i alla fall i längre stigningar. På platten kommer det att dröja något år till.
Kustvägen
![]()
Vart ligger Casa Miguel??Varit till Casa Miguel och fikat med frun, 5€ för 2 kaffe och en banankaka.
Klart värt.
Direkt nedanför Soria i rondellen.Vart ligger Casa Miguel??
Vart ligger Casa Miguel??
Fin runda. Ha med lätta växlar för biten upp till Cazadores...Hur skulle en sån här runda vara? Strava I mobilen funkar sådär, men tänkte typ gc60 en bit sen österut för att ta 120 och 130 upp till Pico?
Den där har jag kört för ett par år sedan. Det är inte den vackraste stigningen, vägen blir sämre och sämre ju högre upp man kommer och typ sex kilometer efter Ingenio är den delvis brutalt brant, finns partier med 23-24%. Tror dock min dagsform var usel den dagen.Hur skulle en sån här runda vara? Strava I mobilen funkar sådär, men tänkte typ gc60 en bit sen österut för att ta 120 och 130 upp till Pico?
Utomordentligt bra förslag!!Hur skulle en sån här runda vara? Strava I mobilen funkar sådär, men tänkte typ gc60 en bit sen österut för att ta 120 och 130 upp till Pico?
Ja det är Testbacken du beskriver som ”roliga kurvor och vacker utsikt”Passade på att cykla idag också. Velade i det längsta hur jag skulle köra men med tanke på väderprognosen bar det av mot Soria. Vid Meloneras kom en blandad grupp snabba svenskar ikapp. Tog rulle och det visade sig att även de skulle mot Soria. Gruppen växte hela tiden när omkörda hängde på. Vissa spanska gubbar verkade tro att det var en tävling och betedde sig ytterst märkligt. De snabba svenskarna gjorde vad de kunde för för att gubbarna inte skulle tränga sig in i deras led. Det funkade sådär och plötsligt skulle en av gubbarna upp dra men det verkade tas med ro av de snabba. Gubben hade en UEA tröja på sig och de sa något i stil med ”det är okej, han är ju proffs”. Funderade flera gånger på att hoppa av gruppen då spanjorerna nästan gjorde det farligt men de snabba körde så jämnt o fint.
Släppte rätt tidigt i stigningen men snart fick istället sällskap av två trevliga tyskar som skulle till Mogan och imorn köra VOTT. I Soria blev blev fika med två svenskar.
Visa bilaga 603783Vände tillbaka och tog mig upp förbjudna vägen. Skicket är väl ungefär som vanligt och det kändes rättså jobbigt att cykla upp men var betydligt värre att cykla nerför.
Visa bilaga 603784
Sedan nerför Tauropasset (är det den som brukar kallas testbacken här?). Roliga kurvor och vacker utsikt. I botten var det dags att vända igen för att ta sig an dagens sista riktiga klättring.
Visa bilaga 603813
Grönt i botten av stigningen
Visa bilaga 603807
På hemvägen hängde jag på en grupp bestående av italienare och slapp därmed ta vind genom Soriadalen. Bra cykeldag.
härligt! Vi har månadsgammal tonfisk på hotellet :DIdag har vi cyklat till Tasarte och ätit dagsfärsk fisk. Det var supergott.
Verkar finnas två bud:Blev 1000m upp, sen vändning, innebar 1200m totalt typ.
Jag är fast på det här segmentet, var ska man börja? Detta är lite för kort va? Börjar typ precis vid kyrkogården tror jag https://www.strava.com/segments/632285
Visa bilaga 603917
Måste bara fråga, varför kallas den för förbjudna vägen, är det cykelförbud på den eller? ??Visa bilaga 603858 Förbjudna v första gången i år. 16 grader i skuggiga partier. Helt perfekt.
Måste bara fråga, varför kallas den för förbjudna vägen, är det cykelförbud på den eller? ??