Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Nu börjar lokalbefolkningen få nog. Men det kan väl inte inkludera cyklister? ?

Läste liknande på FB/Expressen. Skällsord och kastad ölburk.
”Giri” är tydligen mindre snällt uttryck för turist.
F2CC5A8E-424A-470E-9F83-5607C4A988EA.jpeg

Tog oss till Arlanda igår kväll.
Nu har jag 6 månader på mig att behandla ”utlänningar” som jag själv vill bli behandlad som klimatFLYKTING.

Förresten bokat träff med lokala cykelklungan kl 15:00 i em.
Blir ovant med vinterhandskar, långa byxor, mössa och skovärmare. Snö i luften nu vid Arlanda.

Ska till Gran Canaria 2v över jul/nyår. Har aldrig landsvägscyklat men ska släpa med mig en cykel tänkte jag. Står mellan att ta med en lite äldre kolfiber bianchi 928 med 2x11 campa och canti bromsar, eller en alu gravel med 2x10 GRX. Lutar åt gravel pga bättre utväxling i klättringen och skivbromsar känns bättre.

Vad mer ska jag tänka på? Hur hittar man goa rutter? Finns det några appar till mobilen? Måste jag skaffa lycra kläder? Har man med lås till cykeln? Ryggsäck? Fattar att allt dett beror på… men skicka era bästa tips snälla 🙏🏼

Fridens!

Ska till Gran Canaria 2v över jul/nyår. Har aldrig landsvägscyklat men ska släpa med mig en cykel tänkte jag. Står mellan att ta med en lite äldre kolfiber bianchi 928 med 2x11 campa och canti bromsar, eller en alu gravel med 2x10 GRX. Lutar åt gravel pga bättre utväxling i klättringen och skivbromsar känns bättre.

Vad mer ska jag tänka på? Hur hittar man goa rutter? Finns det några appar till mobilen? Måste jag skaffa lycra kläder? Har man med lås till cykeln? Ryggsäck? Fattar att allt dett beror på… men skicka era bästa tips snälla 🙏🏼

Fridens!
I stort har du rutterna här.
Kolla även på Free-Motions hemsida, där kan du ladda ner deras rutter.

Bilagor

• IMG_0001.jpeg
    IMG_0001.jpeg
    66.3 KB · Besök: 97

Täcker mycket. Tänk bara på att kustvägen mellan Taurito och Puerto de Mogan är stängd. Det går båtar mellan Puerto Rico och PdM. Eller så cyklar man via förbjudna vägen (det raka strecket mellan Soria och testbacken) och testbacken. ToR så får man två fina klättringar.

Perfekt! Sitter på balkongen i Porten Mogan just nu och har bokat en cykel för fem dagar. Har cyklat upp testbacken för några år sedan, riktigt fint.
Vet bara inte om det är ok med cykel på rummet så får väl smuggla in bakvägen? Dessutom 7 våningar upp med hissar som jag tror är för små för en cykel :)

/A

Perfekt! Sitter på balkongen i Porten Mogan just nu och har bokat en cykel för fem dagar. Har cyklat upp testbacken för några år sedan, riktigt fint.
Vet bara inte om det är ok med cykel på rummet så får väl smuggla in bakvägen? Dessutom 7 våningar upp med hissar som jag tror är för små för en cykel :)

/A
Jag har genom åren bott på rätt många hotell- och lägenhetshotell på GC (dock inte de mer exklusiva) och har hittills aldrig haft några som helst problem att ta in cykel på rummet och har aldrig heller frågat om det är ok. Är hotellhissen liten lyfter jag styret när man går in i hissen och rullar hojen på bakhjulet. Då tar den inte mycket plats.

Senast ändrad:
Jag har genom åren bott på rätt många hotell- och lägenhetshotell på GC (dock inte de mer exklusiva) och har hittills aldrig haft några som helst problem att ta in cykel på rummet och har aldrig heller frågat om det är ok. Är hotellhissen liten lyfter jag styret när man går in i hissen och rullar hojen på bakhjulet. Då tar den inte mycket plats.
Låter bra, har dålig erfarenhet av ett tysk hotell på GC som inte ville att jag skulle ta in en fullkittad MTB genom lobbyn en gång...
skall naturligtvis försöka meka den lvg cykel i hissen men hissarna är tighta här.

Lovar att återkomma med lite inspirationsbilder när jag var ute och cyklat.

/A

Lovar att återkomma med lite inspirationsbilder när jag var ute och cyklat
PXL_20241029_121237542.jpg
PXL_20241029_115649788.PORTRAIT.ORIGINAL.jpgPXL_20241029_130857893.jpg

Nu har vart upp för testbacken och vänt hem igen. Målet för dagen var att komma upp till 1000m öh och att cykla till Ayakta. 1000m uppnåddes, så helt ok. Började krampa i musklerna runt knät till slut och av erfarenhet vet jag att det kan bli en spd-vurpa så jag avbröt. Övriga familjen klagade på för varmt väder vid havet, jag hadde en toppendag i bergen. Det är något speciellt med lååånga serpentiner. (Cykeln gick precis in i hissarna :) )

/A

Tillbaka
Topp