Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fantastisk turBlev knappa nio grader på toppen. Visa bilaga 745201
Misstänker att det är slumpen som avgör. Ev något lägre odds på att man klarar den korta sträckan utan fängelse och dödsstraff. Lite tvek dock om man har lust att chansa.
Frågar av anledning, är fortfarande inte 100 i ryggen och det hade nog varit trevligt alternativ till Soria upp-ner 4 pass då jag ska bo i Patalavaca och inte cykla långt.Och som jag har sagt tidigare. Det finns bara fördelar att ta vägen via Soriaklättringen, förbjudna vägen och Serenity climb![]()
Frågar av anledning, är fortfarande inte 100 i ryggen och det hade nog varit trevligt alternativ till Soria upp-ner 4 pass då jag ska bo i Patalavaca och inte cykla långt.
Och med papayajuice i mungipan.Nä visst är det så, jag sa det lite med glimten i ögat.![]()
Hur är det utanför incheckningen på Gran Canarias flygplats, finns det något att göra där?
Behöver checka ut redan kl11 och har inte någon stans att göra av bagaget så det blir nog att dra direkt till flygplatsen men planet går inte fören 17.30.
Dagens tur blev först båt Puerto Rico - Puerto Mogan. Mycket folk så vi kom inte med båten vi tänkte utan fick invänta nästa. Den båten blev också full och folk blev anvisade att sitta på golvet (lite udda för en guidebåt). Lunch i Mogan sedan skulle vi klättra upp för testbacken. Det var dock en skylt som sa något om avspärrat. Vi stannade till och då kom ett par cyklister ner från backen. Vi frågade dem om det var OK att cykla. De sa OK att cykla men inte köra bil. Det kanske inte var det bästa rådet förstod vi sedan. Vi körde förbi ett antal som murade, en betongbil, en grävskopa och sedan en minigrävare. Han ropade något och då insåg jag att de hade ingen vakt som hade koll. Hade jag vetat att de som jobbade jobbade under premissen att det var avstängt så hade jag inte åkt. Får även skylla på att vi hade ett par cyklister framför oss som såg världsvana ut och lät som de pratade spanska (så här i efterhand så misstänkter jag polska eller något annat språk). Hur som haver förutom vi och polackerna så var backen i stort sett tom på cyklister. Uppfarten uppifrån var helt avspärrad. Apelsinmannen fanns kvar trots den avspärrade vägen. Bilarna verkade köra via Soria och cyklisterna lös med sin frånvaro förutom vi och "polackerna".Visa bilaga 745486Visa bilaga 745487
Så var det och i stort sett trafikfritt upp till Ayacata också. Man kunde i lugn ro navigera till de ställen där asfalten var som bäst (på de dåliga sträckorna, vilka kändes som få) och inte känna sig oartig även om man stod och pinkade nära vägen.Inte så illa att ha serenity för sig själv.VIP!
Nja, det finns väl lite butiker på utanför ankomsten? Jag skulle nog välja att stanna på orten där du bor, på någon restaurang eller café och sen ta buss eller taxi när det är lagom.
Annars gå in genom security, men det är inte så kul där, även om det finns lite matställen och butiker.
Men incheckningen börjar väl först 2 timmar före avgång? Så man få
De lägenhetshotel som jag bott på har haft ett rum där man lämnat bagaget i avvaktan på transfern till flyget.Hur är det utanför incheckningen på Gran Canarias flygplats, finns det något att göra där?
Behöver checka ut redan kl11 och har inte någon stans att göra av bagaget så det blir nog att dra direkt till flygplatsen men planet går inte fören 17.30.
Gillar du sprit så boka loungen, finns tamejtusan allt från chokladdryck till lumumban, tomatjuice till blodiga Marian.Hur är det utanför incheckningen på Gran Canarias flygplats, finns det något att göra där?
Vääääldigt lite bilder.......Så var det och i stort sett trafikfritt upp till Ayacata också. Man kunde i lugn ro navigera till de ställen där asfalten var som bäst (på de dåliga sträckorna, vilka kändes som få) och inte känna sig oartig även om man stod och pinkade nära vägen.
Det "enda" jag hört om nyligen är att testbacken är avstängd vardagar pga jobb med räcken.På ämnet avstängda vägar
Finns det någon bra sida där man kan få aktuell info om vägarbeten?
Man vill ju helst slippa det ev psykbryt man får om man varit ute länge och blir tvungen att vända![]()
På ämnet avstängda vägar
Man vill ju helst slippa det ev psykbryt man får om man varit ute länge och blir tvungen att vända![]()
Lite habla å det är lättare men det står alltid vägnummer och varifrån till vart.På ämnet avstängda vägar
Säkert inte enda svaret men en indikatorÄr en dimma över byn. Hur vet man om det är vatten eller sand? Såg rejält många cyklister idag med skydd för munnen och näsan när vi cyklade upp ifrån Ingenio. Har innan tänkt att det varit något lokalt mode. När vi nådde toppen såg vi att hela Fataga dalen såg disig ut, men var det dis eller sand? Hur vet man?Visa bilaga 745869
Tackar, kändes inget i lungor eller ögon. Men antar att ohälsosamt inte är det samma som akuta problem utan kanske lungproblem som märks på sikt typ som asbest. Finns månne tips på var man kan köpa detta skydd såg ut som uppdragen halsmuff. Känns som bra ide att ta vara på sina lungor om man gillar konditionsidrott.Säkert inte enda svaret men en indikatorVisa bilaga 745874
Från https://waqi.info/#/c/27.947/-15.563/9.6z
Tackar för tips om app frugan installerar den när jag skriver. När det gäller dieslar så noterar jag att även hyfsat nya spyr ut rök och då inte lätt rök utan rejät svarta moln ala ingen reglering. Polisen verkar mao inte ha det som en prioriterad fråga.Använder Plume Labs app för att hålla koll.
Alla gamla dieslar som spyr ut rök framför en i backarna bättrar inte direkt på luftkvaliteten.
Tackar, kändes inget i lungor eller ögon. Men antar att ohälsosamt inte är det samma som akuta problem utan kanske lungproblem som märks på sikt typ som asbest. Finns månne tips på var man kan köpa detta skydd såg ut som uppdragen halsmuff. Känns som bra ide att ta vara på sina lungor om man gillar konditionsidrott.
La Cuevita (lilla grottan) heter den väl fortfarande, dom bytte ägare för 2-3 år sen och maten är bättre med mer på menyn.Sista dagen idag. Körde lite kortare för att få lite tid till vila, reflektion och kanske lite poolhäng och njuta in i kaklet. Började dagen med att köra upp i bergen ifrån El Tablero. Var ett tag sedan jag körde den vägen. Men jösses vad rolig den är. Det är en smal och slingrig asfaltsväg som slutar på typ 800 m och börjar som sagt i El Tablero. Den är vacker och mycket rolig åt båda hållen. Det är inte mycket trafik och den som finns är ruggigt artig. Väntar på en så man inte behöver mötas när det är som brantast. Förvånande få cyklister har hittat denna roliga väg. Stundtals känns det lite som en berg och dal bana när man cyklar tillbaka. Det finns dock inget fik på toppen så efter El Tablero så åkte vi vänster upp till matstället längs vägen strax Ayagaures dammen. Har nog funnits några år men för mig känns det nyöppnat. Ruggigt bra ställe trevlig personal och god friterad bläckfisk. Bild ifrån där den roliga asfaltsvägen slutar och ifrån col'en strax efter fiket.Visa bilaga 746073Visa bilaga 746072
Tror att det är gc-604 som avsesLa Cuevita (lilla grottan) heter den väl fortfarande, dom bytte ägare för 2-3 år sen och maten är bättre med mer på menyn.
Data-berget bör alltid cyklas medsols med ett avslut på den restaurangen, sen är det ett härligt rull hela vägen 1-2% nerför förbi vattenfallen.
Aha jag tänkte på dammen och närmaste restaurangen, my badTror att det är gc-604 som avses![]()
Känner att jag var lite oklar där. Men restaurangen var den som kartan kallar la Cuevita. Vi kör dock i stort sett alltid, gud förbjude, motsols. Oklart varför, tror att free motion rekommenderade det 2008 när vi cyklade första gången. Sedan så har gått på i gamla fotspår.
Jaha, då hade "man" fel igen.....Känner att jag var lite oklar där. Men restaurangen var den som kartan kallar la Cuevita. Vi kör dock i stort sett alltid, gud förbjude, motsols. Oklart varför, tror att free motion rekommenderade det 2008 när vi cyklade första gången. Sedan så har gått på i gamla fotspår.
Det är synd för att köra medsols ger en klart tuffare stigning (17-18% i byn) befriad från serpentiner samt att restaurangen kommer efter uppförscyklingen.Känner att jag var lite oklar där. Men restaurangen var den som kartan kallar la Cuevita. Vi kör dock i stort sett alltid, gud förbjude, motsols. Oklart varför, tror att free motion rekommenderade det 2008 när vi cyklade första gången. Sedan så har gått på i gamla fotspår.
Inte helt säker men jag skulle tro att detta är en ledtråd till varför jag brukar köra andra hållet ;)att köra medsols ger en klart tuffare stigning (17-18% i byn)
Härligt! Ser folktomt ut.Fintur till Soria med husockupant
Visa bilaga 747827Visa bilaga 747828Visa bilaga 747829
Visa bilaga 747831
Vi var där till ca kl 10 så behagligt glest.Härligt! Ser folktomt ut.
Joru, 2 kaffe, 2 papayacuice och en bakelseIngen papayajuice hellerVisa bilaga 747840