Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har sökt med inte funnit, visst cyklade någon mot Vott från Aldea i närtid men fick fortsätta hem via Artenara för att Vott var avstängd? (eller kan jag ha sett det på FB)
Frågan är egentligen: är asfalten bättre från Artenarahållet mot väggen än från Aldea?
Funderar på gc60 och moturs från Ayacata till start väggen för att (ev) slippa misärväg.
Såklart, sista ordet är nog inte sagt angående detta heller.Åfan. Jag har fått med mig Lars runt ön iaf, får se om man kan övertala nån mer i sällskapet att hänga på. Vi får la höras där nere och få till nån tur ihop iaf![]()
Tips från coachen: Fortsätt inte i den där riktningen!Då har man landat och kört en uppvärming till Soria.
Visa bilaga 812400
Inte ens 10 år. Grattis!Idag avslutade jag mitt livs längsta klättring (tidsmässigt). Den påbörjades i februari 2016 och avslutades idag 119 månader senare.
Pico las Nieves
Visa bilaga 812503
Visa bilaga 812504Visa bilaga 812506Visa bilaga 812508
Du får åka och träna hos japanerna. De är starka på att hålla ut länge i olika evenemang, t.ex. var ju Shizo Kanaguri en föregångare.Idag avslutade jag mitt livs längsta klättring (tidsmässigt). Den påbörjades i februari 2016 och avslutades idag 119 månader senare.
Pico las Nieves
Visa bilaga 812503
Visa bilaga 812504Visa bilaga 812506Visa bilaga 812508
Yes, har kört den vägen flera ggr förut men har hört att den också varit avstängd, därav frågan. Det får bli att testa helt enkeltDet gick sist jag kollade, fast det är egentligen före Soria du ska svänga vänster. Kommer du den vägen är det ju nerförsbacke till Mogán
Det som var avstängt var i höjd med dammen Presa de las Niñas mot Ayacata.Yes, har kört den vägen flera ggr förut men har hört att den också varit avstängd, därav frågan. Det får bli att testa helt enkelt![]()
Yes, har kört den vägen flera ggr förut men har hört att den också varit avstängd, därav frågan. Det får bli att testa helt enkelt![]()
Kul initiativVi är nere på Gran Canaria med Lucky Sport Cycling Team och kör en öppen coffee ride för den som är sugen på att rulla tillsammans med laget nu på torsdag.
Samling vid Life on 2 Wheels, Maspalomas
Tid: 10:30
Datum: 22 januari
Det blir ett lugnt och socialt pass – inget hetsigt tempo, bara en trevlig runda tillsammans. Perfekt om du vill snacka cykel, ställa frågor till cyklister eller ledare, eller bara få en känsla för hur ett proffslag tränar i vardagen. Både cyklister och teamledning är med. Lagets mediateam kommer också vara på plats för innehåll till våra sociala medier.
Adress:
Life on 2 Wheels
Calle Teowaldo Power s/n
CC Sonnenland, Local S-112
35100 Maspalomas
Hoppas vi ses där![]()
Ja nerförsbackarna nedför bergen är inte att leka med här, jag är livrädd hela tiden![]()
Jag har alltid undrat över detta med tanke på den mycket populära cykelturismen till vackra bergsområden runt om i världen. Har ej varit iväg själv ännu. Men nu får jag väl äntligen svar:Ja nerförsbackarna nedför bergen är inte att leka med här, jag är livrädd hela tiden![]()
Har också alltid undrat samma sak. Körde bil i bergen på Mallorca en gång och på vägen ner blev jag ifrånåkt av cyklister. Jag är inte bang på att cykla fort i cykelparker eller på MC men då har man ju lite bättre skydd i alla fall.Jag har alltid undrat över detta med tanke på den mycket populära cykelturismen till vackra bergsområden runt om i världen. Har ej varit iväg själv ännu. Men nu får jag väl äntligen svar:
Själv kan jag intuitivt reagera så här:
Förstår att det är fint med jättehöga berg, vackert, bra klimat etc på alla sätt och vis men samtidigt har jag alltid undrar över hur folk hanterar cyklingen nerför dessa enorma berg ofta på hyrda cyklar? Kan ju inte vara helt ofarligt. LoL Bromsar man sig ner eller det är fullt blås nerför mellan ca 70-90 km/h i snitt som gäller med en dödlighet på ca 3,9%?![]()
Även uppför?Eller så kan man göra som vi gjorde med sambons cykel när hon inte kunde köra mer utför pga kramp i händerna. Vi skruvade in bromsarna så de låg på hela tiden, då får man inte upp så mycket fart att det blir obehagligt![]()
Addera höjdrädsla så blir det snäppet jobbigare nedför.Det är en vanesak med utförskörning. Första gången på Mallis var jag livrädd och fick kramp i händerna av allt kramande på bromsarna. Sedan sitter det och man lär sig hur man ska ta kurvorna och när och hur man ska bromsa. Om det är någorlunda knixiga utförslöpor så cyklar man normalt sett betydligt snabbare än bilarna.
Dock får man se upp när det är dålig asfalt.
Du behöver bara rätt spellistaAddera höjdrädsla så blir det snäppet jobbigare nedför.
Oftast lätt uppför dock
![]()
Uppenbart låtval ärDu behöver bara rätt spellistaSkämt åsido, hoppas resan blir lyckad nu.
Visa bilaga 813631
Visa bilaga 813628
Visa bilaga 813629
Visa bilaga 813632
Visa bilaga 813633
Visa bilaga 813630
Visa bilaga 813634
Jag är inte van med denna lutning och hårnålskurvor så jag bromsar mig ner i ca 50 max 60. Ser en del som kör på och grenar i kurvorna men det är inget för mig för rätt som det är får man möte av nån bil/lastbil eller mc som man inte såg innan. Idag blev det lite klättring uppför till toppen av pick delas nievesJag har alltid undrat över detta med tanke på den mycket populära cykelturismen till vackra bergsområden runt om i världen. Har ej varit iväg själv ännu. Men nu får jag väl äntligen svar:
Själv kan jag intuitivt reagera så här:
Förstår att det är fint med jättehöga berg, vackert, bra klimat etc på alla sätt och vis men samtidigt har jag alltid undrar över hur folk hanterar cyklingen nerför dessa enorma berg ofta på hyrda cyklar? Kan ju inte vara helt ofarligt. LoL Bromsar man sig ner eller det är fullt blås nerför mellan ca 70-90 km/h i snitt som gäller med en dödlighet på ca 3,9%?(ja, jag är feg)
En kompis var iväg med ett sällskap och cyklade på Mallorca. En i sällskapet genade i en kurva och fick möte med en bil som hade rutan nervevad. Blev inte bättre än att cyklisten fick in en bit av överkroppen genom fönsteröppningen och drog ena axeln rakt in i bilens B-stolpe.Gena i kurvor kan man väl möjligen göra om man har helt fri sikt. Annars gör man i min värld bäst i att hålla sig på sin halva av vägen.
Jävla cyklister!En kompis var iväg med ett sällskap och cyklade på Mallorca. En i sällskapet genade i en kurva och fick möte med en bil som hade rutan nervevad. Blev inte bättre än att cyklisten fick in en bit av överkroppen genom fönsteröppningen och drog ena axeln rakt in i bilens B-stolpe.
Kostade ett brutet nyckelben.
Överskattat med GC!Jag är inte van med denna lutning och hårnålskurvor så jag bromsar mig ner i ca 50 max 60. Ser en del som kör på och grenar i kurvorna men det är inget för mig för rätt som det är får man möte av nån bil/lastbil eller mc som man inte såg innan. Idag blev det lite klättring uppför till toppen av pick delas nieves
Visa bilaga 813664