GoranS
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Jag tänkte fråga vad asfalten gör under stenarna.Varför ligger det fullt med stenar på vägen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte fråga vad asfalten gör under stenarna.Varför ligger det fullt med stenar på vägen?
GörtJag tänkte fråga vad asfalten gör under stenarna.
Jag undra ochså. Var hyfsat lång sträcka, kanske Gravel cyklare som klagat vill ha mer grusvägar ;)Jag tänkte fråga vad asfalten gör under stenarna.
Bor på Playitas Fuerteventura, Finns alla sorter av cyklister här. Med övervikt på trialton åkare sett två landslag bla på träningsläger Germany och SUIJisses vad med folk. Gruscyklingen verkar stor där!
Var är det förresten?
Vi borde göra en insamling så du får agera testpilot. Det skulle vara kul att dra GC500 en bit, där brukar det ju blåsa på relativt rakt antingen med eller mot mellan PdI och El Doctoral.I väntan på svar om stenar o asfalt kommer här en liten reklampaus.
Visa bilaga 538315
För den som vill köra även tempo på GC finns denna att hyra på Bike 10Mil.
Mycket carbon
Shimano 105 mekaniska
Storlek 56cm
Egentligen för höga fälgar med tanke på hur det ofta blåser.
35€/dag
5000€ o du får ta med den hem. ?
Kan bli dyrt ? för mina eventuella sponsorer.Vi borde göra en insamling så du får agera testpilot. Det skulle vara kul att dra GC500 en bit, där brukar det ju blåsa på relativt rakt antingen med eller mot mellan PdI och El Doctoral.
Finns säkert olika uppfattningar om asfalten.Mkt gnäll på asfalten på GC numera. Är den verkligen så dålig?
Några exempel på mindre god beläggning jag drabbats av vid cykling på andra ställen i världen:
Är en bit från gröna golfbanor och planteringar ;)Man kan ju inte direkt säga att det är någon frodig grönska.
Vart finner man detta på GC?Några pics från dagens. Närmast playita området ??
Här finns en happy-artikel i ämnet MTB-cykling på GC.Ahh okej!
Kanske finns något liknande på GC?
Kan vara schysst att bryta av med lite mtb efter några dagar Lvg ?![]()
F..n, din RR-länkstråd borde llistras på 1asidan.För egen del
Här finns en happy-artikel i ämnet MTB-cykling på GC.
Utan vett på Grandiosa Canaria
Vår utsände Andrea, mer känd på forumet som ”Jackson”, har dissekerat Kanarieöarna. Resan innehåller dödsstup, hippies och floder av tomater. Du kommer hädanefter att för alltid se på ögruppen med nya ögon. (Text: Andrea ”Jackson” Mannberg, foto: Andrea Mannberg & Martin Stefan) Förut när jag...happyride.se
Finns även några andra trådar som kan vara relevanta: Scrolla ner till Kanarieöarna i detta inlägg och kolla på de som är märkta med GC och har ett M först på raden. Kan nog även finnas lite i denna tråd, men det kan vara lite slitigt att hitta med tanke på att tråden är inne på sin 86:e sida nu.
Enkelt svar ja . Finns lite vulkanberg ochså men inte alls som GCÄr Fuenteventura en blåsig öken?
Tack, då blir det GC i fortsättningen också. Funderat lite på La Palma men ön verkar lite liten o kanske bäst med mtb, o kanske endurohoj o shuttling.Enkelt svar ja . Finns lite vulkanberg ochså men inte alls som GC
Typ.Är Fuenteventura en blåsig öken?
Man kan lätt spendera en vecka på Teneriffa, La Palma och La Gomera var med bra, GC-lik landsvägscykling (eller bättre, beroende på vad man är ute efter).Tack, då blir det GC i fortsättningen också. Funderat lite på La Palma men ön verkar lite liten o kanske bäst med mtb, o kanske endurohoj o shuttling.
Här kör dom nog morgonpass zwiftpass sim pass kvällspass tar aldrig slut.Ingen aning. Sticker jag iväg direkt efter frukost och är ute och cyklar hela dagen brukar det dock räcka rätt bra med cykling för den dagen när solen går ner!![]()
La Palma är ändå större nu än före utbrottet ??Tack, då blir det GC i fortsättningen också. Funderat lite på La Palma men ön verkar lite liten o kanske bäst med mtb, o kanske endurohoj o shuttling.
Rekade lite i veckan inför vår eventuella dubbelbestigning.Med landsvägshoj Meloneras (fyren) - El Pagador t.o.r med 2 toppbesök på Pico de las Nieves.
Visa bilaga 533769
164.4km +5328hm känns väl som en härlig utmaning?
Äntligen ny resa bokad, nästa vecka får man cykla lite igen - på riktigt :)

Du kunde inte har mer rätt i det du skriver! Sambon upp till Soria "ja man kanske skulle köpa sig en såndär kolfibercykel, det verkar ju gå så jäkla lätt för dom" haha.Det där med vad som är långa backar är en tillvänjningsprocess. Ungefär på samma sätt som ens uppfattning om vad som är en dyr cykel.
Om man cyklar på hemmaplan krävs inte många kilometer för att den ska ses som lång och när man köper sin första cykel som inte bara är för transport så känns 10 kkr (nypris) som väldigt mycket pengar för en cykel.
Sen åker man iväg på en cykelresa och cyklar några backar som är en halvmil eller kanske uppemot en mil långa. Då har man uppnått stadiet att man tycker att cyklar man får för 10 kkr lämnar en del att önska och man kan börja fundera på att lägga det dubbla.
När man sen blivit biten och får abstinens om man inte får ge sig iväg och cykla i bergiga trakter åtminstone ett par gånger per år och man sitter och dammsuger nätet på listor över längsta klättringar i olika länder,de med flest höjdmeter, högsta snittlutningen, etc., ja, då är man på stadium ekvivalent med att man mer eller mindre släppt hämningarna och man börjar få problem med att antalet cyklar växer mer än vad som är önskvärt med tanke på all plats de tar i huset/lägenheten.
[Skrivet med glimten i ögat]
Det finns en omvänd resa att göra, nämligen att sänka sina kulinariska krav. Randonnéecykling är här en mycket bra skola att gå i där mackernas (ffa Circle K:s) utbud definierar normal kost. Då tycker man snart att drickyoghurt och mumiebullar är helt OK och sen framstår turistgettonas likartade och, med normala referensramar, rätt miserabla matutbud plötsligt som inte alls så pjåkigt!Du kunde inte har mer rätt i det du skriver! Sambon upp till Soria "ja man kanske skulle köpa sig en såndär kolfibercykel, det verkar ju gå så jäkla lätt för dom" haha.
Men jag ser att du utelämnar det viktigaste, finns det verkligen inget vettigt ställe att ut och käka på, är man bunden att få laga sin egen mat här nere ?![]()
Inte direkt gåavstånd från playa de ingles, men Samsara är frugans favorit. Jag gillar abrasa grill, eller La Tapita Los Jose's ännu mera.Du kunde inte har mer rätt i det du skriver! Sambon upp till Soria "ja man kanske skulle köpa sig en såndär kolfibercykel, det verkar ju gå så jäkla lätt för dom" haha.
Men jag ser att du utelämnar det viktigaste, finns det verkligen inget vettigt ställe att ut och käka på, är man bunden att få laga sin egen mat här nere ?![]()
Jo, vet inte om jag har pannben eller tarm (glutenintolerant) till att göra den resan tyvärr.Det finns en omvänd resa att göra, nämligen att sänka sina kulinariska krav. Randonnéecykling är här en mycket bra skola att gå i där mackernas (ffa Circle K:s) utbud definierar normal kost. Då tycker man snart att drickyoghurt och mumiebullar är helt OK och sen framstår turistgettonas likartade och, med normala referensramar, rätt miserabla matutbud plötsligt som inte alls så pjåkigt!
Skämt åsido, personligen är jag rätt okänslig. De två gånger jag varit på GC har jag bott på hotell och haft halvpension. I båda fallen har det varit ställen med buffet både till frukost och middag. Det är rätt smidigt tycker jag då man dels kan äta så mkt man vill (rätt mkt om man är ute och cyklar hela dagarna) och dels finns det typiskt alltid något som man tycker är relativt ok.
Sen misstänker jag att det finns bättre matställen även i de krokarna. Det är dock inget jag har koll på.