Dopingtråden

Dopingtråden
Jag är kluven. Det är ju ändå som att invänta och se en tågkrasch. Alla deltagare kommer ju definitivt vara non grata inom idrotten efteråt, förhoppningsvis inkluderar det "läkarna" också. Men åas har Ferrari väl varit verksam länge efter han blev känd för sitt arbete?

Dopingtråden
Ja det är trist att "människor" känner att de måste fuska för att "få" en plats på podiet .
Haft de i mitt liv i många år som bekanta och flickvänner tills 2017 då räcker det med att ens röra sig i närheten utav "fuskare" .
Jag hjälper gärna Polisen å rapporterar in dom istället , får int Jag leva Loppan så får int Någon leva Loppan.

Dopingtråden
Tycker det fått orimligt mycket uppmärksamhet i media.
Varför vill man vara känd som den som dopar sig bäst?
1000009926.gif

Dopingtråden
Var väl en odopad kille nu som tog hem simningen?

Edit: I dopningsolympics alltså
Odopad? Ja, har man inga dopningsregler att bryta är han förstås odopad.

Om man menar odopad enligt vanliga regler, vad talar i så fall för att han är odopad? Dopningstester vid tävling? Gjorda tester inom ADAMS? Hans eget ord?

Senast ändrad:
Dopingtråden
Dopingtråden
Det måste vara endel doping inom cykling ? Åtminstonde höjande/snabba droger som nödvändigtvis int är direkt från gatan men mer ifrån apoteken .

Vissa man sett som cyklar å man ser i videos alltså jag har haft kunder som pillar på det mesta i livet å de är väldigt "snabba" i sin kropp å jag tyck jag känn igen det där då å då .

Här är ett tips om man nu int vill dopa sig så säljer numer Funlight vitamin tillskott i dryckerna å Goda är de å , perfekt för oss som har b brister tillomed Niacin&Zink :0) Man blir Aldrig förGammal aaahaaah

Bilagor

• IMG_20260915_090056_MFNR_HDR.webp
    IMG_20260915_090056_MFNR_HDR.webp
    489.7 KB · Besök: 9
Dopingtråden
Det jag inte fattar är hur man som Knut ens försöker skylla på sin läkare i det läget (att läkaren bytt till en annan astma-medicin). Jag är inte alls professionell, men nog kollar jag vad det står för produktnamn och aktiv substans på förpackningen innan jag börjar inhalera nåt som läkaren gett mig, framförallt om det skulle vara nåt som jag använt länge (som han rimligtvis har om det är astmamedicin). Eller får de medicinen i en bong som skickas runt middagsbordet i stugan så det inte finns någon etikett?

Dopingtråden
Skylla på läkaren är ju lex Johaug, och det gick ju hem i vårt grannland. Även på många här i Sverige som verkar tycka att hennes dopning var en petitess.

Dopingtråden
Skylla på läkaren är ju lex Johaug, och det gick ju hem i vårt grannland. Även på många här i Sverige som verkar tycka att hennes dopning var en petitess.
Antidoping Norges dom var ju att hon hade ett eget ansvar och de rekommenderade en 14 månaders avstängning så skyllandet på läkaren gick bara delvis hem. Oavsett vad man tror/spekulerar om skäl till rekommendationen så var det ingen 100%:ig succé då de inte rekommenderade ett frikännande.

Jag gissar att många av de som säger att hon borde ha frikänts eller getts ett mildare straff mer utgår från sin personliga känsla kring avsiktligheten i dopningen än hur regelverket faktiskt är formulerat, inklusive "strict liability" för utövaren.

Dopingtråden
Antidoping Norges dom var ju att hon hade ett eget ansvar och de rekommenderade en 14 månaders avstängning så skyllandet på läkaren gick bara delvis hem. Oavsett vad man tror/spekulerar om skäl till rekommendationen så var det ingen 100%:ig succé då de inte rekommenderade ett frikännande.

Jag gissar att många av de som säger att hon borde ha frikänts eller getts ett mildare straff mer utgår från sin personliga känsla kring avsiktligheten i dopningen än hur regelverket faktiskt är formulerat, inklusive "strict liability" för utövaren.
Skyllandet på läkare ser jag mer som ett sätt att tvätta den publika bilden än att faktiskt undkomma straff.

Tillbaka
Topp