Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Modern elcykel!
Tycker det fått orimligt mycket uppmärksamhet i media.
Varför vill man vara känd som den som dopar sig bäst?
Skillnad. Ronnie var religion.
Skillnad ju. Ronnie var ju religion.
Klassiskt dopad!
Med tur eller mycket träning.Anabola?
EPO?
Heroin?
Det där är helt galet. Lika galet är att när jag kollade en del på snooker som student för 25 år sedan var O Sullivan redan då en levande legend, och han är fortfarande i toppen.
Fast han har väl haft några riktiga svackor på senare år? Trassligt privatliv och bristande motivation typ.Det där är helt galet. Lika galet är att när jag kollade en del på snooker som student för 25 år sedan var O Sullivan redan då en levande legend, och han är fortfarande i toppen.![]()
Odopad? Ja, har man inga dopningsregler att bryta är han förstås odopad.Var väl en odopad kille nu som tog hem simningen?
Edit: I dopningsolympics alltså
Norrbaggarna sitter väl familjevis i hytten runt sin nebulisator och drar i sig en cocktail av medikamenter.Eller får de medicinen i en bong som skickas runt middagsbordet i stugan så det inte finns någon etikett?
Antidoping Norges dom var ju att hon hade ett eget ansvar och de rekommenderade en 14 månaders avstängning så skyllandet på läkaren gick bara delvis hem. Oavsett vad man tror/spekulerar om skäl till rekommendationen så var det ingen 100%:ig succé då de inte rekommenderade ett frikännande.Skylla på läkaren är ju lex Johaug, och det gick ju hem i vårt grannland. Även på många här i Sverige som verkar tycka att hennes dopning var en petitess.
Skyllandet på läkare ser jag mer som ett sätt att tvätta den publika bilden än att faktiskt undkomma straff.Antidoping Norges dom var ju att hon hade ett eget ansvar och de rekommenderade en 14 månaders avstängning så skyllandet på läkaren gick bara delvis hem. Oavsett vad man tror/spekulerar om skäl till rekommendationen så var det ingen 100%:ig succé då de inte rekommenderade ett frikännande.
Jag gissar att många av de som säger att hon borde ha frikänts eller getts ett mildare straff mer utgår från sin personliga känsla kring avsiktligheten i dopningen än hur regelverket faktiskt är formulerat, inklusive "strict liability" för utövaren.
Exakt! Förstår inte hur mitt inlägg kunde tolkas på nåt annat sätt…Skyllandet på läkare ser jag mer som ett sätt att tvätta den publika bilden än att faktiskt undkomma straff.
Måste vara svårt att vara så perfekt och behöva leva i en värld där ens medmänniskor inte är lika perfekta som en själv och ständigt behöva uttrycka sin indignation över detta faktum.Exakt! Förstår inte hur mitt inlägg kunde tolkas på nåt annat sätt…