Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte Alicante men lite norrut runt Altea finns det en del helt underbara rundor.Kommer att tillbringa oktober och november i Alicante, och tänkte ta en hoj med. Någon som cyklat här och kan ge tips och råd kring rutter o dyl?
Är det specifikt i Alicante stad du kommer bo och gäller din fråga räser eller MTB?Kommer att tillbringa oktober och november i Alicante, och tänkte ta en hoj med. Någon som cyklat här och kan ge tips och råd kring rutter o dyl?
Tack!Kan kanske finnas ngt bland RR-länkarna här: https://happyride.se/forum/threads/...e-alla-lopp-rr-ar.3144698/page-4#post-3721620
Scrolla ner förbi Balearerna och Kanarieöarna och titta på de där det står CV eller MU efter årtalet.
Boendet i San Joan, och kommer att köra gravel, med däck som fixar både landsväg och lite smidigare gravel.Är det specifikt i Alicante stad du kommer bo och gäller din fråga räser eller MTB?
Ok, har inte cyklat norr om Alicante (förutom La Fenasosa) så där kan jag inte hjälpa dig.Boendet i San Joan, och kommer att köra gravel, med däck som fixar både landsväg och lite smidigare gravel.
Jag bodde i Santa Pola två veckor i november.Ska flyga till Alicante i månadsskiftet för en veckas semster. Tänker hyra cykel på plats. Är det någon som kan tipsa om var man ska bo? Har kikat på Altea och därikring. Min sambo kommer inte att cykla så det är bra om det finns lite annat att göra också. Har tänkt cykla lvg men skulle även kunna tänka mig mtb eller gravel. Finns det andra tips på bra uthyrningar, ställen att cykla på eller vad som helst så tar jag gärna emot dom.
I Altea finns TopBike strax norr om stan i La Olla och sen finns Cronobike strax söder om stan i höjd med Albir. Båda på 332an. Dessa har jag bara hört gott om.Ska flyga till Alicante i månadsskiftet för en veckas semster. Tänker hyra cykel på plats. Är det någon som kan tipsa om var man ska bo? Har kikat på Altea och därikring. Min sambo kommer inte att cykla så det är bra om det finns lite annat att göra också. Har tänkt cykla lvg men skulle även kunna tänka mig mtb eller gravel. Finns det andra tips på bra uthyrningar, ställen att cykla på eller vad som helst så tar jag gärna emot dom.
Ja, Altea kanske inte är en metropol men alldeles utmärkt att ha som bas. Har man dessutom bil finns det en del mysiga utflykter att göra när man tröttnat på att strosa runt. En favorit är att åka till Benidorm och se på tokfulla engelska tanter strax efter lunch. ;)Fast det finns väl inte så mycket annat att göra i Altea? Det är ju rätt litet om man inte är iväg och cyklar hela dagarna (fin cykling därifrån däremot). Calpe är lite större, nog lite bättre om det är mtb man ska cykla (finns tävlingar som startar där). Denia tycker jag är en rätt trevlig stad, går fint att cykla landsväg därifrån oxå. Benidorm är lite intressant som socialt experiment men inget jag skulle vilja bo i om jag ska vara nykter nån del av vistelsen...
Jag har bara stannat och fikat där (senast i början av mars i år) men det är rätt hemskt tyckte jag. Vi rullade in där vid lunch, då var det full fart på bargatan (som är typ 1km lång), fulla engelsmän som spelade fotboll på stranden i bar överkropp och 50-åringar som körde tvåsitsiga hyr-permobiler mellan barerna. Gillar man att dricka sprit är staden bra anpassad till det, men annars hade jag valt nåt annat.Är det så illa i Benidorm? Jag googlade lite på det och hittade en del som skriver att Benidorm har lite av varje och att festandet mest är i de centrala delarna men att det kan vara mycket trevligt i gamla stan tex. Jag kommer ha mindre dåligt samvete av att lämna min sambo själv på dagarna om hon kan strosa på stan och kolla affärer cafeer etc.
Fast den södra delen är ganska mysig.Jag har bara stannat och fikat där (senast i början av mars i år) men det är rätt hemskt tyckte jag. Vi rullade in där vid lunch, då var det full fart på bargatan (som är typ 1km lång), fulla engelsmän som spelade fotboll på stranden i bar överkropp och 50-åringar som körde tvåsitsiga hyr-permobiler mellan barerna. Gillar man att dricka sprit är staden bra anpassad till det, men annars hade jag valt nåt annat.