Cykla i Borås??

Zliper

Medlem
Cykla i Borås??
Hej hej

Jag ska till Borås 1 vecka i maj, finns det några roliga ställen där för mtb/stig cykling? Gärna mer åt utförs stuket.. :)
Tänkte om det var värt att försöka få med sig cykeln ner.

Cykla i Borås??
Att bli guidad av VKruger påminner lite om Mowgli och Baloo.
"Säg mig, hur ska dina elever ens våga när du skrämmer skiten ur dom i dödsbranter på Rya Åsar?"

:D

Cykla i Borås??
Magthebag sa:
Borås är väl "regndäck på", eller det kanske är fördomar?
Annars har de ju en hoppbacke men den kanske är för brant?

Vi har en gammal skidbacke som agerat lättare DH backe, men bjuder på en del enduro-spår numera istället.

Och för det mesta är det faktiskt relativt torrt.. men MountainKing är ens bästa vän för det mesta.

Cykla i Borås??
Det såg ju trevligt ut, frågan är ju....kommer man att ha samma inlednings musik själv när man ska cykla? Måste jag skaffa plingklocka och när banjon börjar är det transportsträcka?

Cykla i Borås??
Zliper sa:
Det såg ju trevligt ut, frågan är ju....kommer man att ha samma inlednings musik själv när man ska cykla? Måste jag skaffa plingklocka och när banjon börjar är det transportsträcka?

Plingklocka är big no no, här kör vi med armbågar.. :)

Cykla i Borås??
Hehe, jag har min ringklocka för att jag inte är Enduro(tm) nog att åka bil till berget, utan måste igenom stan först ;)

Banjo = ganska händelselös transport, ja.

Inledningsmusik är tyvärr ett tvång.

Cykla i Borås??
Får se om man får med cykeln till Borås nu då :) får se hur det går att cykla då man har varit sjuk en stund och legat riktigt på latsidan gällande träning :p

Cykla i Borås??
Magthebag sa:
Borås är väl "regndäck på", eller det kanske är fördomar?
Nja, vi har väl inte 25+ och sol hela året som 5 mil bort i Kungälv, men regndäck vet jag inte.

För en besökare är Kransmossen ett perfekt ställe att börja på. Mycket stigar med stor variation. Vill man ha brantare cykling men kanta att det är svårare att hitta så är Rya Åsar kanon.

Tillbaka
Topp