Cykla i Kroatien, tips.

• Trådstartare Trådstartare Jon
  • Start datum Start datum

Jon

Aktiv medlem
Cykla i Kroatien, tips.
Ska till Kroatien(Dubrownik) i två veckor. Har ni några tips om cykling där, både Lvg och Mtb och var man kan hyra cykel. Vi har hyrbil så ett par mils körning för fin cykling gör inget. Alla tips mottages tacksamt.

Cykla i Kroatien, tips.
Jag o tjejen var i Kroatien och runt Dubrovnik för nåt år sedan och jag slogs då av hur smala och trånga och slingriga vägarna var där. Mkt bilar och slitna vägar. Då det är så kuperat verkar det inte som det finns så jättemånga alternativa vägsträckningar heller, åtminstone inte längs med kusten. Jag kan ha fel dock, lita inte endast på mig.

Cykla i Kroatien, tips.
Jag vet inte om det finns så mkt skog heller :). Rekar att du tar en utflykt till Montenegro och Kotorbukten som är ett världsarvsområde (ganska nära)! Gamla delen av Dubrovnik är ju häftig så klart och sen om du inte orkar cykla dig upp i bergen pga värmen så rekommenderar jag också att du tar linbanan upp för berget ovanför Dubrovnik där det är en grym utsikt! Gör det ändå förresten, man kan käka där.

Cykla i Kroatien, tips.
Har googlat lite om cykling kring Dubrovnik och alla skriver att det är för farligt att cykla på vägen p.g.a. trafiken. Får se om jag får tag i en hyr-mtb annars får det bli löpning. Hittade iaf. en cykeltur med vinprovning det ska nog inte bli så svårt att lura med frun på.

Tillbaka
Topp