Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det vore ju toppen med såg! Häst kan ju vara skönt att transportera upp cyklarna med ;)UrTomas sa:Obrukbar? Om det bara är ett träd som ramlat över så löser vi det ;)
Säg till om jag ska ta med motorsåg och timmersax/häst med timmersläpa :)
Om det inte sitter i huvudhöjd kan ju det vara ett väldigt trevligt alternativ :)Hnrk (fd Punk) sa:Om ni är några stycken så har ni ju all möjlighet att förbättra Mean Machine... Bygg ett hopp av det nedfallna trädet!
Något kul drop går säkert hitta :Dbluetail sa:Huckskola någon?
UrTomas sa:Då tar jag med lite såg och nåt spadliknande föremål så får vi se vad det blir ;)
Ja men lite bilder ska nog gå få till :)afotose sa:Har tyvärr ingen möjlighet att hänga på denna gången, tävling på söndag så det är vila för min del som gäller :-)
Ta lite bilder och dokumentera, kul att se för oss andra!
tobgren sa:Föret är mycket torrt. Trädet får vi väl kolla på imorgon och se om det blir ett hopp eller får plockas bort
Det stämmer!LasseB sa:Härligt, här smids det planer. Tillbaka i Häradsbygden och redo för att bli guidad till Leksands slingrande guld. Fortfarande 9.00, stationen som gäller?
Mathias B sa:Lite från idag. Det blev mycket roliga stigar, väldigt lyckat. Xtote sågade, Bluetail knuffade cykel, Lasse B cyklade och Tobgren stod i blåbärsriset. UrTomas och Mikepedia fastande inte på bild.
Kort sagt en riktigt trevlig dag. Tack så mycket allihopa!!!
tobgren sa:Tack för en riktigt kul dag allihopa! Jag ska dela med mig av lite actionbilder jag tog, missade tyvärr att få med kraschen Mathias B gjorde framför mig, men han såg glad ut på bilden ändå :) Det finns också lite bildbevis på xtote's blomplockning på vägen ner för Mean Machine mm...
tobgren sa:Tack för en riktigt kul dag allihopa! Jag ska dela med mig av lite actionbilder jag tog, missade tyvärr att få med kraschen Mathias B gjorde framför mig, men han såg glad ut på bilden ändå :) Det finns också lite bildbevis på xtote's blomplockning på vägen ner för Mean Machine mm...
Ojoj. Den där har du gjort dig förtjänt av! :Dbluetail sa:Dagen övning övergår till altanhäng.
Jag var ute på en tur idag och råkade hamna på Yxberget. Har själv länge funderat på om där finns något av värde. Men till min besvikelse hittade jag nästan ingenting som var värt arbetet med att ta sig upp för berget.olle/frost sa:Suttit och kollat Granberget och Yxberget, och letat segment och stigar på Strava och https://www.trailforks.com/region/g...lat=60.705413&lon=14.896757&z=13&m=trailforks Yxberget ser ju ut att vara både högre och brantare än Granberget. Nog borde det finnas möjligheter till härliga och håriga och brötiga endurostigar där.
Ja där finns det mycket kul! Jag är absolut sugen på fler happyrides i sommar :)LasseB sa:Var ute en randomrunda upp från Västanvik, Stig upp mot granbergets fäbodar, ner siljansleden (sjuk stig!), tillbaka upp mot Västanvik, skidspåret ned och upp över mot Lederåsen, hittade "Keine lederhosen" ner till stysjöbo. Strava k*kade såklart ur så jag missade halva turen. Men HEL*TE vad massa fina stigar det finns! Kanske är det lite extra torrt och fint just nu för det känns som att det skulle vara rätt sumpigt med lite mer väta i marken. Man skulle ju kunna rulla runt i timmar och surfa torra, fina stigar just nu. Mer happyrajds med lite allmänt stigsnurr skulle ju vara kul.
Låter ju riktigt lockande. Har bara kört Granbergs fäbod och Granbergstoppen, men skulle gärna utforska mer. Lägg gärna upp fler stigar på https://www.trailforks.com/region/granberget-och-yxberget/LasseB sa:Var ute en randomrunda upp från Västanvik, Stig upp mot granbergets fäbodar, ner siljansleden (sjuk stig!), tillbaka upp mot Västanvik, skidspåret ned och upp över mot Lederåsen, hittade "Keine lederhosen" ner till stysjöbo. Strava k*kade såklart ur så jag missade halva turen. Men HEL*TE vad massa fina stigar det finns! Kanske är det lite extra torrt och fint just nu för det känns som att det skulle vara rätt sumpigt med lite mer väta i marken. Man skulle ju kunna rulla runt i timmar och surfa torra, fina stigar just nu. Mer happyrajds med lite allmänt stigsnurr skulle ju vara kul.
tobgren sa:Jag var ute på en tur idag och råkade hamna på Yxberget. Har själv länge funderat på om där finns något av värde. Men till min besvikelse hittade jag nästan ingenting som var värt arbetet med att ta sig upp för berget.olle/frost sa:Suttit och kollat Granberget och Yxberget, och letat segment och stigar på Strava och https://www.trailforks.com/region/g...lat=60.705413&lon=14.896757&z=13&m=trailforks Yxberget ser ju ut att vara både högre och brantare än Granberget. Nog borde det finnas möjligheter till härliga och håriga och brötiga endurostigar där.
Granberget, Asaklitt, Åsledsberget, Skinnaråsen, Skeberget och Käringberget erbjuder väldigt mycket bättre cykling i nuläget.