mikipedia_
Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Mathias B sa:Låter lockande. Jag och en polare pratade om Anti CV nu på lördag. Ska kolla med honom.
Det här måste premieras! Mycket bra tänkg av er, anti grusväg??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mathias B sa:Låter lockande. Jag och en polare pratade om Anti CV nu på lördag. Ska kolla med honom.
tobgren sa:Söndagen ser ju ut att bjuda på ganska kasst väder. Så det kanske är om Mathias B med vän, har möjlighet på Lördag eftermiddag också?
Mathias B sa:tobgren sa:Söndagen ser ju ut att bjuda på ganska kasst väder. Så det kanske är om Mathias B med vän, har möjlighet på Lördag eftermiddag också?
Planen blev att åka till Idre istället på lördag. Om du vill kan jag plocka upp dig när vi åker.
mikipedia_ sa:Mathias B sa:tobgren sa:Söndagen ser ju ut att bjuda på ganska kasst väder. Så det kanske är om Mathias B med vän, har möjlighet på Lördag eftermiddag också?
Planen blev att åka till Idre istället på lördag. Om du vill kan jag plocka upp dig när vi åker.
Ha så skoj!! Vad har ni tänkt cykla, är superfint mellan nipfjället och städjan!
En logg ska inte vara så svårt att ordna!mikipedia_ sa:Gött.
Jag å Tomas har precis lagat min bil så jag kanske tar mig upp nästa vecka?
Så jag ser gärna en stravalogg sen?
Alguvi sa:Det ser ut att gå iväg mot Ullvi eller Tibble..
bluetail sa:Kul!
Har hört lite om det här arbetet ett tag och blir glad när det händer saker!
På svaret som nyss kom in verkar det som om stigarna får förbli stigar.
Kul! Cykelsällskap är inte så svårt att hitta häromkring iaf ?weldion sa:Hallo hallo. Nu i sommar så flyttar jag ner till Leksandsområdet. Behöva det någon hjälp med underhållet av stigar, så finns jag tillgänglig.
tobgren sa:Kul! Cykelsällskap är inte så svårt att hitta häromkring iaf ?weldion sa:Hallo hallo. Nu i sommar så flyttar jag ner till Leksandsområdet. Behöva det någon hjälp med underhållet av stigar, så finns jag tillgänglig.
LasseB sa:Jag ska låta de lokala proffsen svara mer med exakthet då det finns enorm variation på stigar och såklart vilken smak man själv har. Men jag kan tycka att källberget är en bra utgångspunkt för ren XC cykling där det finns en massa lokala slingor och lite längre sträckor som blåa spåret. Men det är som sagt mer åt snabbare, mindre brötiga stigar. Om du letar efter mer nedförsorienterat sås skulle jag rekommendera siljansleden runt Granbergets fäbodar där det finns en del längre nedförspartier, men du måste såklart ta dig upp för att komma ned.
Om du vill ha mer specialsträckor så finns det anda här på forat som sitter på en hel del gömda pärlor.
Kanske kan vi lyckas få till ett par Happyrides i sommar om folk håller sig i trakterna och tid finnes.
weldion sa:Var cyklar ni här i Leksand och vad för terräng är det flest folk kör?
Håller på att etablera mig här och har mest bara hunnit nöta i Tällberg och Jarlstugan.
Ja just trailforks har en del bra slingor också! Angående Åsledsberget så är de flesta stigarna fyrhjulingsspår med lite bröt, stenar, rötter mm helt fantastiska precis som dom är! Att göra om dom till flowspår vore att dumma ner dom och förstöra bara...olle/frost sa:weldion sa:Var cyklar ni här i Leksand och vad för terräng är det flest folk kör?
Håller på att etablera mig här och har mest bara hunnit nöta i Tällberg och Jarlstugan.
Du har ju fått lite svar. Kolla också https://www.trailforks.com/region/leksand/ Finns lite där. Min favorit är kring Granberget, men så tycker jag mer om bröt än slätcykling. Åsledsberget har potential. Där vore det kul att kunna göra iordning några flowlines. Som det är nu är det mest spår efter skogsmaskiner. Källberget, om du vill ha flås och träna för traitionell långlopp. Plintsberget har lite blandade skogstigar.
tobgren sa:Angående Åsledsberget så är de flesta stigarna fyrhjulingsspår med lite bröt, stenar, rötter mm helt fantastiska precis som dom är! Att göra om dom till flowspår vore att dumma ner dom och förstöra bara...
LasseB sa:Vad är lokalbefolkningens tips på bäst butikssortiment? Letar slitdelar och smådelar inför mörksuggan. Underhåll egen och bygger en 26a åt dottern. Är sortimentet bäst på Cykel och fjäll eller cykelcentrum? Räknar bort Utesport och Allans...