Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tisdag vore perfekt! Gärna efter klockan 18 för min del om det passar er? Granberget har jag inte kört sedan förra året någon gång (cykling på skoterspår i vinter räknas inte!).LasseB sa:Härligt! Känner igen där vi var för ett par veckor sedan, fast åt andra hållet. Tar gärna en Granbergstur kommande veckan. Nu är Mörksuggan avklarad för mig o barnen, så nu kan det läggas tid på stigutforskning. Kanske en Tisdagsrajd?
Jag tror att onsdag funkar för mig å ?bluetail sa:Onsdag funkar finemang. Hur är det för er andra?
Vad jag känner till så är det väl främst Siljansleden som cyklas på Granberget. Inget superbrant eller svårt, utan går cykla med de flesta cyklar.Kupa sa:Kanske till och med är så att jag är på plats på onsdag. Lite obekant med Granberget ur cykelperspektiv - är det sån terräng att man hänger med på Dude:n?
Verkar som en bra tur! Kul att få se lite nytt bortom Granis ?bluetail sa:Tror också en feting funkar finfint!
Funderade lite på var vi skulle kunna cykla... Vad tror ni om denna tur?
Granbergets parkering till Skallskog genom att ta stravasträckorna "Väderstation-Yxenvägen" och "Granbergets baksida" och sen upp till Skallskog och vidare till Kattbodarna och Trätbodarna för att sedan ta sig tillbaka upp på Granberget igen.
Vet dock inte hur själva stigen ser ut från Klibergsvägen upp till Skallskog och Kattbodarna. Har för mig att stigen är fin runt själva Trätbodarna.
När vi väl är tillbaka på Granberget kan vi ju sen cykla in mot Leksand via Siljansleden ner till Styrsjöbo eller ta sig ner för backen och cykla lite runt Mackberget som bjuder på lite skogscykling + ANNAT :)
Vad tror ni?
weldion sa:Synd att man har lång arbetsdag framför sig på onsdag med möte i Borlänge på kvällen. Så man missar denna tur.
Mathias B sa:Jag är tyvärr upptagen imorgon kväll. Jag får komma upp en annan dag?
Inga planer är spikade än, men jag kan tänka mig en tur fredag kväll eller någon gång i helgen!LasseB sa:Missade din RR bluetail, men den är ju exemplarisk! Verkar som att det är blandad kvalitet på stigarna där också, men du har ju även hittat några tips på smarta omvägar. Med detta så borde det ju vara möjligt att sätta Hjulbäck till Styrsjöbo på ca 3-3,5h.
Någon som har några planer för imorgon eller helgen?