Cykla i vår, Mallorca eller Sicilien?

Selast

Ny medlem
Sitter och planerar vårens cykelresa, har de senaste 3 åren varit på Mallis (Alcudia) och stormtrivs där. Nu har en polare tipsat mig om att åka till Sicilien istället. Har någon här erfarenhet från att cykla där? Är det lika bra som Mallis? Fördelar/nackdelar osv. Hur tar man sig bäst dit? Tack på förhand

Senast ändrad:
Sicilien är väl 345ggr roligare än mallis? Bättre kaffe, färre svenskar och tyskar. Jag kan sätta ett utslitet mountainking på att maten också är bättre

Ja landsväg är det som gäller. Låter bra mao... Hur kommer man dit då? Jag hittar ingen charter och inte heller några flyg hos Norwegian eller Ryan. Att jag inte hittar beror säkert på mina usla internetskillz

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Landsväg? Har tourat på både Sicilien och
> Sardinien och har nog en del tips.
> Bra mat iaf :-)

Låter intressant, jag tar gärna emot tips på vart man bör bege sig och bra rundor osv.

Det går att flyga till båda öarna med RyanAir eller Norwegian. Båda de bolagen har fast taxa för cykel, skönt att slippa allt potentiellt dribbel.

På Sardinien flög vi till Alghero och på Sicilien landade vi i Palermo.

Har du tänkt dig att bo på ett och samma ställe hela tiden? Båda gångerna bokade vi hotell första och sista natten på orten vi landade i och förvarade cykelväskan där men hade Carradice-väska med veckans bagage bakom sadeln.

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Väljer lätt Mallorca för att kunna fokusera på
> cyklingen, men skulle välja Palma i stället för
> Alcudia ! :-) T

Har bara cyklat lite hyrcykel på Mallis, men då det gäller vistelsen i övrigt (mat mm) så håller jag med om att Palma nog har mera att ge än Alcudia.
Fast jag kanske skall ge Alcudia en chans till och då försöka undvika de värst exploaterade gatorna och områdena. Stranden är ju tex fin.

Tillbaka
Topp