cykla imorgon Lördag, Hellas klockan 10

bruse Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag lovar inte fika till alla!

Jag tycker det borde gå att få fika på Hellasgården även om du inte står för alla fioler :-)

Tänker ni köra dubbdäck på? Jag var ute i måndags och halkade omkull kanske 15 gånger på 2km innan jag gav upp... Inte kul det här. Det känns som om att det borde ha smällt lite, men å andra sidan, blötlagd is, brrr, det är halt, det....

Mvh /Y

Kanske, beror på hur benen/kläderna mår.
Satan vilken motvind det var idag, det och dubbdäcken på asfalt tog på benen, och kläderna ligger i maskinen och blir blomdoftande, eller nåt.....

Men var kl 10.00 isf? Minigolfen????

Jag hänger kanske på imorgon. Beror lite på hur mitt högerknä känns. Det är nog en mysig blandning av lera och vattentäckt is ute i skogen nu :-)

Malina Skrev:
> bruse Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag lovar inte fika till alla!
>
> Jag tycker det borde gå att få fika på
> Hellasgården även om du inte står för alla fioler
> :-)

Fioler? Ska vi inte cykla?

Yavor: jag tänkte ha dubbdäck, har jag lyckats karva på dem, får de sitta ett tag till.

Vi kan väll säga vid minigolfen. Vid tio.

Dubbdäck blir det absolut. Jag halkade också runt i veckan utan dubb, efter 3 vurpor inom loppet av bara några minuter gav jag upp och åkte och köpte ett par :-)

Vi kan väll ta det lite lugnt så kan alla följa med trots onda högerknän, trötta ben och nya dubbdäck.

// Malin

Malina Skrev:
> Vi kan väll ta det lite lugnt så kan alla följa
> med trots onda högerknän, trötta ben och nya
> dubbdäck.

Bra, då kan jag skylla på dig när jag blir trött! ;~)

Hade gärna följt med.... om jag hade bott i Stockholm. Blir lite långt att
köra från Ystad. Brukar vara upp i Stockholm och hälsa på kompisar och släkt
måste ta med min Epic nästa gång, Hade varit jäkligt roligt att sticka ut och köra med er i
Hellas.

Mvh

//André

Markus F Skrev:
> Om jag inte ger mig ut och jagar ullfrotté i
> morgon så kommer jag.
> Bruse, du är skyldig mig en fika sen brevbärandet.

Ja, fast den skulle du få här... nåja, mycke fika blire!

Jag kommer... inte! Då är det nästan 4 timmar kvar tills mitt plan lyfter från Visby.

Hade jag varit hemma hade jag gärna varit med :(

Jag dyker kanske upp, om inte kvällens middag med gäster blir för blöt. (Bakis och skakis funkar dåligt med hala stigar.) Men vänta inte på mig.

/Dewe

Jag siktar på en runda på söndag också så vi kanske kan dra ut då Jonas&Johan... (om du är för skakig i morgon Johan... ;-)

Jag e nog på både i mörrn och på söndag.
Kom ju på att jag har ju en uppsättningkläder till, och benen kan man ju alltid fixa till med lite powergel. Intages genom munnen dock, och inte genom insmorning.!!

bruse Skrev: Bra, då kan jag skylla på dig när jag blir trött! ;~)

Själv skyller jag på att däcken måste köras in när jag blir trött ..

//Malin

jomper Skrev:
> Jag kommer... inte! Då är det nästan 4 timmar kvar
> tills mitt plan lyfter från Visby.

Jaja, torris!!

:-)

Ma Vic Skrev:
> Om Markus lovar att hålla sig på läsidan :-),

Jag känner mig också lite orolig för Markus odör, men vi får se till att hålla honom på läsidan så ska det nog gå bra. ;-)

Det där med sommaräng låter härligt förstås. Då kan vi låtsas att det är sommar och inte ösregn, halka och bara några få plusgrader..

// Malin

Japp, så länge Markus luktar sommaräng får han va nära, sedan får han hålla sig på rätt sida. Tur att det skall blåsa ordentlig imorgon.
Skall ju bli rätt varmt också, 7-10grader. Shorts någon?

Jag kan nog vara lite sugen. men tio är tidigt. fårse hur underlaget ser ut ekd tanke på avsaknaden av dubbdäck...

Markus brukar ju prenumenera som kvaståkare, så imorrn ska jag inte bråka med honom om den platsen. Han får den!

Jag måste tyvärr meddela att den här turen inte är sanktionerad av happy-ledningen och därför måste ställas in.

Det kommer ändå bara regna.

Ställas in??? Vad skönt.... Efter tre timmar cykel och två timmar innebandy känns benen som gele, ska dock göra ett försök i morgon bitti iaf, annars kan det ju bli på söndag som Mathias skrev om.

Det är som med SCF, ställer man upp på en icke sanktionerad happyride så är man inte välkommen på de sanktionerade sen. Tänk på det!

@£$#¤%& skit.... Kan inte sova, jag som trodde man skulle bli trött av att avsluta en atletisk dag med två timmar innebandy mellan 19.30 och 21.30 genom att köra slut på sig själv. Men icke sa nicke, piggare än så här har jag inte varit på hela dagen.
Om jag ingen tse-tse fluga kommer snart så bangar jag Hellas senare idag.

Hulk. Med risk för att bli kallad tunnis så ställer jag in redan nu. Partyt är långt inte riktigt slut, och det är ingen risk att jag cyklar rakt vid 10:00 imorrn.

Söndag låter som en bättre idé, Mathias m fl!

/Johan

jomper Skrev:
> Jag måste tyvärr meddela att den här turen inte är
> sanktionerad av happy-ledningen och därför måste
> ställas in.

Vad synd att forumet fungerar så dåligt nu .. får ni också det där XML problemet varje gång ni försöker läsa happy-ledningens meddelande ? Jag kan iallafall inte se vad det står :-)

Varför valde vi en så tidig tid förresten .. jag är trött!!

Men ha! inget regn!

// Malin

Det verkar ju som om hela truppen bangade i princip... Det är tydligen inte bara jag som är söndascyklist! =)

Blire nått på söndag då. Ni är ju söndagscyklister hela bunten så det borde väl passa herrskapet?

Själv har jag varit ute på en 2 timmars promenad i terrängen. När man går går det alldeles utmärkt att följa avverkningsstigar. Inte alls lika mycket pinnar och skräp som fastnar.

Johnny, Malin, Anders å jag, cyklade lite kombination av Ulvsjöslingan, milbanan å en för mig ny stig. Allt var genomblött, genom ryggan äna in genom förstaförbandslådan vare blött! Tur man hade reservhandskar som jag bytte i värmen från den öppna brasan i Hellasgårdens storstuga. Gissa om winerbrödet smakade extra gott?

Tack alla kompanjoner. Om kläderna torkar tills imorn (har inget annat än element... suck...) så blir det tur imorn!

Det var väl inte sååååå mycket is kvar. Om man håller sig borta från dom mest upptrampade stigarna går det antagligen hyffsat utan dubbdäck. Men jag behåller nog mina på om det blir cykling imorgon...

Tillbaka
Topp