Cykla Mallorca

Mange.

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Spontanbokade en resa till Mallis i April v17. fanns riktigt billiga resor genom ving.
Ser på vings sida att det bjussas på PCR test inför resa till GC men inget om Mallorca.
Någon som vet något mer?
Någon annan som ska dit samma vecka och vill cykla lite?

Senast ändrad:

DanielS

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Med tanke på hur snabbt läget förändras så finns det ingen som vet vad som kommer att gälla v17. Se t ex på de gränsstängningar som skett senaste veckan. Spanien har ju varit ett av de länder som stängt ned snabbt och hårt.

nieves

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Spricker GC-resan i mars bokar jag Mallis i minst 2 veckor så fort det går att komma ner och cykla.
Frågan blir vilka hotell som har öppet i Puerto Pollensa. Det är svårt att boka/avboka när det är så osäkert.

minimalist

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Lånar tråden.

Vi ska till Alcudia för lite cykling i april. 3 vuxna, en treåring och två cyklar i väskor (+ varsin resväska). Vad är det bästa alternativet för transfer från Palma Airport till hotellet i Alcudia?

Marcusorca

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Lånar tråden.

Vi ska till Alcudia för lite cykling i april. 3 vuxna, en treåring och två cyklar i väskor (+ varsin resväska). Vad är det bästa alternativet för transfer från Palma Airport till hotellet i Alcudia
Vi har kört taxi alla gånger utom en
Då jag provade buss det är billigt och inga större problem förutom restiden, det blir det väldigt många stopp c:a 1 timme extra restid.

Lingon

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Det är supersmidigt att åka buss på Mallis. Ta flygbussen till Placa d'Espanya därifrån går alla busslinjer. Till Alcudia är det 302.

Här kan du se om det finns nån hållplats nära hotellet.

glitch

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Det är supersmidigt att åka buss på Mallis. Ta flygbussen till Placa d'Espanya därifrån går alla busslinjer. Till Alcudia är det 302.

Här kan du se om det finns nån hållplats nära hotellet.
Håller med, men med cykelväskor, vanlig packning och treåring är nog inte taxi så dumt i alla fall om man ska så långt bort som Pollensa.

Guldragge

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Kommer vara nere på Mallorca 19/4-24/4. Hittills har vi bott i El Molinar (Palma) när vi varit nere. Men nu kommer vi bo i Selva. Nån som har tips på bra cykeluthyrning däromkring? Tacksam för tips!

DeLiQ

Aktiv medlem
Cykla Mallorca
Men nu kommer vi bo i Selva. Nån som har tips på bra cykeluthyrning däromkring? Tacksam för tips!
En snabb googling gav detta:
Skärmklipp.GIF

Jag har ingen erfarenhet från någon av dem. Har bara hyrt i Alcudia när jag bott där.

Topp