Cykla med barn - Tow-Whee

Här underverket. Kan inte säga hur det står sig mot köpt

1000005714.webp

Edit. Notera den klättringskorrekta knopen

Senast ändrad:
Towhee rekommenderar inte att man bogserar på platt heller, utan bara i uppförsbacke. Har för mig att de säger en maxhastighet om 12km/h?

Towhee rekommenderar inte att man bogserar på platt heller, utan bara i uppförsbacke. Har för mig att de säger en maxhastighet om 12km/h?
Ja, de kanske skriver så, men får utmärkt att bogsera på platt. Efter lite samspel kan den bogserade även hjälp trampa och bromsa Vb. Vi har använt våran mycket, både vid fjällcykling och för att möjliggöra flera utförsåk när det är trampa upp som gäller…

Kört hela dagen och det funkar hur bra som helst. Svårt att se vad dom mtb specifika linorna skulle göra bättre, möjligt att dom kanske är smidigare? Jag har ju dock varken testat eller hållt i en så jag kan inte jämföra.

Senast ändrad:
Jag har bogserat mina barn uppför flera fjäll med vanliga bagagestroppar. Det tråkiga har varit krokarna i metall som gärna repar men ser att det finns i plast. Elasticiteten är väldigt bra och gör det mycket enklare utan plötsliga ryck.
Se denna för variant med bagagestropp-rep utan krokar. https://happyride.se/forum/threads/cykla-med-barn-tow-whee.3423420/page-2#post-3994498 – sen dess har jag använt den en del och det har funkat bra. 119kr för 20m på Clas Ohlson.

Tillbaka
Topp