Cykla med mask (sommartid)

Gotland_pina

Aktiv medlem
Hej alla!

Jag har haft stora problem med min astma även om det nu verkar lösa sig med sjukvårdens hjälp. Mitt problem är nu att jag få problem vid längre turer över tre timmar.
Min astmasjuksyster vill att jag testar att ha på mig en mask när jag cyklar. Vintertid har jag en AirTrim som har blivit lite mindre konstigt att träna med i skidspåren. Men sommartid är det någon som har liknande problem och har ett tips? Gärna hudfärgat så man så så normal ut som möjligt annars får man väl åka till bauhaus och köpa ett 100pack byggmasker.

Hej alla!

Jag har haft stora problem med min astma även om det nu verkar lösa sig med sjukvårdens hjälp. Mitt problem är nu att jag få problem vid längre turer över tre timmar.
Min astmasjuksyster vill att jag testar att ha på mig en mask när jag cyklar. Vintertid har jag en AirTrim som har blivit lite mindre konstigt att träna med i skidspåren. Men sommartid är det någon som har liknande problem och har ett tips? Gärna hudfärgat så man så så normal ut som möjligt annars får man väl åka till bauhaus och köpa ett 100pack byggmasker.
Jag skulle testa med airtrim några gånger och se om det verkligen hjälper. Jag tycker det låter osannolikt att det verkligen skulle göra någon större skillnad sommartid med hyfsat varm inandningsluft, men kan förstås vara värt att testa.

Vad är det masken skall åstadkomma? En byggmask filtrerar bort partiklar medan en Airtrim värmer och fuktar luften men är inte ett filter. De används till olika saker.

Tror det ser ännu galnare ut med en hudfärgad mask som förvränger ansiktet. Det är bättre att ansiktsmasken ser ut som en ansiktsmask.

Masken är för att filtrerar partiklar och pollen inte för att få värme. Det var direktiv från sjukvården som kanske kunde lösa mina problem eftersom jag kan cykla 3+ inomhus utan att få dessa problem.

Tillbaka
Topp