Cykla MTB och landsväg på Österlen?

bebbe

Ny medlem
Jag skall ner till Österlen på en sväng till våren. Har varit där förut men tänkte ta med mig mina cyklar denna gången. Har tänkt många ggr att jag skall ta med mig cykeln för det finns mycket fin natur där. Och denna gången skall det bli av!

Någon som vet några riktigt bra vägar med framförallt MTB men även Racer som man bör köra när man är i dom krokarna?

Lägg gärna upp lite förslag om ni har några :)

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Har bott på Österlen i ca 24år men ändå kan jag knappt några MTB stigar pga jag började köra MTB när jag flyttade till Hässleholm =)

Men när jag varit nere hos mina föräldrar på sommaren så har jag kört en del i Gylleboskogen pga jag vet att där går lite stigar och att man började sin tidiga scoutkarriär i den skogen... Gylleboskogen ligger i liten ort som heter Ö Vemmerlöv, mellan Gärsnäs och Rörum.

Vet att vissa kört en del på ravlunda skjutfält och jag tror en del har kört vid Brösarp, så jag tar också gärna emot tips. Skåneleden går i Brösarp någonstans.

Jag tar gärna också emot tips då jag och en polare hade tänkt göra en roadtrip i sommar från Hässleholm till Österlen och sova över hos mina föräldrar. Sen utforska olika områden =)

EDIT. När jag menar roadtrip, så är det givetvis med cykel =)

Senast redigerad av en moderator:
Hej.

Jag var precis inne och letade lite på nätet och det är några som skall ha kört en runda kring Brösarpsbackar som tillhör både Skåneleden och Österlenleden. Etapp 7, 7B och 7C på Österlenleden. Skall tydligen bli runt 37km. Har letat efter kartor men det finns inte på nätet. Dock skall man kunna köpa dom för ca 150kr.

http://www.skaneleden.se/Templates/sleden_tmpl_01.aspx?pageId=464

De som kört den verkar tycke att den är ok iaf.

Tillbaka
Topp