Cykla MTB på Lidingö

derfält

Ny medlem
Cykla MTB på Lidingö
Har ett par timmar att slå ihjäl i Stockholm nu på lördag och skulle vilja cykla lite MTB. Jag bor nära KTH så jag tänkte passa på att prova Lidingös vägar och stigar.

Jag undrar om det finns några cykelförbud eller andra restriktioner jag bör känna till innan jag sticker dit, får man t ex. cykla 30km där Lidingöloppet går? Finns det möjligtvis något annat fint ställe i närheten av KTH som ni kan rekommendera?

Cykla MTB på Lidingö
Hej! Du får cykla på hela Lidingöloppsspåret. Man får ta det försiktigt då man passerar löpare. Speciellt de med lurar som inte hör när man plingar/hojtar på dem.

Cykla MTB på Lidingö
Det är tillåtet att cykla på Lidingölopps-spåret. Det är dock lämpligt att visa hänsyn till löpare och andra som också nyttjar banan. Inte helt sällan möter man ryttare på häst, som inte tycker om när man kommer för fort. Men med lite sunt förnuft fungerar det bra.

Man kan nog räkna med att det är en del cyklister ute som vill känna på banan inför Lidingö-MTB som går av stapeln i maj.

Det var en artikel i lokalblaskan idag om en del konfilkter mellan cyklister och andra i spåret.

/Ola som cyklat några 100 varv runt Lidingölopps-spåret

Cykla MTB på Lidingö
Det kan ju även vara värt att ta en tur genom stan och cykla i hellas-området. Ta sikte på Hammarbybacken så har du alla stigar in i skogen nedanför.

Tillbaka
Topp