Cykla på Cypern - Nu med sympatibilder

evosmos skrev:
-------------------------------------------------------
> Starkt hojat zapiens. Jag hade nog vänt vid
> åsynen av snö men viking som du är (eller
> kanske bara bra på självbedrägeri:) så
> fortsatte du.
>
Tack!, du hade oxå fortsatt, jag har sett hur du cyklar :-)

> Fina bilder! Idag kändes det konstigt nog inte
> så farligt att öppna den här tråden:)

Tack för det oxå. Ja vad gör man inte för att göra det lättare för er. :-)
Ha en bra tur till Rosenhill i morgon.

en sak som slog mej var, vart placerar ni era hojjar när ni bor på hotell? släpar ni upp den på rummet eller frågar ni om ett special rum?

Gudarna är med mig. Benen trötta det får bli en vilodag och jobba och då regnar det. Vilken tur. I februari får de lite regn, om de har tur, i mars sen är det mest sol och sen är det så fram tillnovember december.

Rain.jpg ht=725

zapiens skrev:
> Gudarna är med mig. Benen trötta det får bli en
> vilodag och jobba och då regnar det. Vilken tur.

Ojdå, idag blev jag inte alls kränkt av den här tråden. Får tacka vädergudarna och dina trötta ben:)

Länge sedan vi fick några bilder nu... Bättring... Man vill ju ha något att fantisera om när man sitter på trainern medans snön vräker ner utanför fönstret.

Om man ska till Cypern (lite utanför Ayia Napa, Sunwing) med familjen i en vecka och eventuellt kan klämma in lite cykling på hyrd jonne...vad skulle ni då rekommendera, MTB eller lvg?

Helt rätt dag att gå in i den här tråden och titta på alla undersköna miljöer... Så vackert att man blir gråtmild.

Sungam skrev:
> Om man ska till Cypern (lite utanför Ayia Napa,
> Sunwing) med familjen i en vecka och eventuellt
> kan klämma in lite cykling på hyrd jonne...vad
> skulle ni då rekommendera, MTB eller lvg?

Har inte någon varit i Ayia Napa och cyklat i närheten...?

Sungam skrev:
> Om man ska till Cypern (lite utanför Ayia Napa,
> Sunwing) med familjen i en vecka och eventuellt
> kan klämma in lite cykling på hyrd jonne...vad
> skulle ni då rekommendera, MTB eller lvg?

För att vara smått filosofisk så är det som livet i övrigt, det handlar inte om antingen eller utan om både och ;-)

Östra delen av ön är ju rätt flack, så det blir inga berg elller nåt sådant. Cykling på Cypern annars är ju helt severän, så här års måste man gå upp tidigt, starax innan solen, om man ska hinna vara ute lite innan det blir för varmt.

Kartorna över Cypern är helt kassa, bästa uppfattningen om vägar/stigar får du genom Google earth, där kan du även se höjdskillnader och få ett hum hur det ser ut genom att tilta bilden. Man ser oxå rätt tydligt vad som är asfalterat och inte om man ska köra lvg.

Det är nog som du oxå ser mycket få som hittat till Cypern för att cykla, potential finns dock. Flera Pro lvg cyklister har försäsongs träning där och så har vi ju Sunshine Cup oxå på våren för MTB. Vi kommer nog ser mer sådant när kommunikationerna dit blir bättre.

Tillbaka
Topp