Cykla på Ulricehamnsbanan Jönköping-Ulricehamn?

Miyata

Ny medlem
Lyckades hitta Ulricehamnsbanan vid Gräshagen och cyklade den till Sandseryd men eftersom upplevelsen var något skakig på min pendlare (hårdpumpade 25 mm Sport conti)så avslutade jag min tur i Sandseryd. Går det att ta sig till Ulricehamn på den gamla banvallen med någorlunda tempo?
hade tänkt att ta en trevlig tur nu på söndag men känner att jag inte har läget riktigt under kontroll, är det någon här som vet?

Lite sent svar kanske...
Har bara hojat Gräshagen-Bottnaryd några gånger (heldämpad MTB) och den mest skakiga delen är nog där banvallen passerar under sandserydsvägen. Över Dumme mosse blir den bättre och efter passagen under RV 40 ännu bättre (grusväg) sista delen mot Bottnaryd. Genom Bottnaryd får man köra på gatorna eftersom det har byggts hus tvärs över banvallen. Kan vara lite knöligt att komma fram på delar av sträckan vid länsgränsen pga att det vuxit upp sly. Ulricehamns kommun har ju byggt om en del av sina banvallar till cykelbanor så kanske en del av ulricehamnsbanan tom är asfalterad sista biten.

Tillbaka
Topp