Cykla stig i götlaborg

fredrik168

Aktiv medlem
Cykla stig i götlaborg
Vi åker till göteborg i dag och tänkte cykla lite när vi ändå är där! Nån som planerar att cykla skulle kunna få sällskap måndag em tisdag och onsdag fm- 14-15ish kanske nån fb-grupp man kan kolla på?

Cykla stig i götlaborg
Kl 18 idag körs ju en happy easy enl. Happys kalender.. Annars kan du/ni nog skapa ett event där och få med lite folk. Det finns ett gäng facebookgrupper också, men förutom Leos turer (tis/tors) i högt tempo så vet jag inte om det är några som "alltid" körs.

Tipset är alltså att hålla sig här på happy. :-)

Cykla stig i götlaborg
Ah, bra poäng. Men Björn länkar iofs till den klassiska Happy Easy-definitionen..

Nu har jag dock inte varit med på väldigt länge, så du har troligtvis bättre koll på upplägget.

Cykla stig i götlaborg
Björn kör allt både Easy och Rajd, länken förklarar bra upplägget för bägge, bara att scrolla ner. Det sista har det varit mest Rajder.

Björn är dock en guide av högsta klass, ser alltid till att alla är med, väntar och pekar vid stigkors etc (jag vet...brukar vara sist). Men i varje fall jag brukar få trampa allt som finns i benen på stigarna för att kunna haka på rajder. Det säger i o f inte jättemycket...:-)

Cykla stig i götlaborg
CX Grand Prix sa:
Björn kör allt både Easy och Rajd, länken förklarar bra upplägget för bägge, bara att scrolla ner. Det sista har det varit mest Rajder.

Björn är dock en guide av högsta klass, ser alltid till att alla är med, väntar och pekar vid stigkors etc (jag vet...brukar vara sist). Men i varje fall jag brukar få trampa allt som finns i benen på stigarna för att kunna haka på rajder. Det säger i o f inte jättemycket...:-)
Björn har dock aldrig kört easy på det sättet det var easy när Morgan skrev den där texten. Det var en helt annan nivå på kvoten mellan tjöt och cykling då. Ibland så det nästan blev löjligt ihop med något tidsödande haveri. En del blev väldigt frustrerade av det och andra blev helt chockade när de någon gång hängde på Leos turer istället.

Cykla stig i götlaborg
Rattnalle sa:
CX Grand Prix sa:

Björn har dock aldrig kört easy på det sättet det var easy när Morgan skrev den där texten. Det var en helt annan nivå på kvoten mellan tjöt och cykling då. Ibland så det nästan blev löjligt ihop med något tidsödande haveri. En del blev väldigt frustrerade av det och andra blev helt chockade när de någon gång hängde på Leos turer istället.

Det var före min tid...:-) Det nya Easy (?!) är jobbigt, med lite längre tjöt då och då. Rajd är jobbigt - mycket jobbigt (beroende på dina skills&kondition) men trevligt och med glada men korta (typ 30 sek) uppsamlingar av siste man/kvinna.

Jag brukar tänkta att på Easy skäms jag inte om gruppen får vänta lite. På Rajd (eller Leo-turer) gör jag mitt allra bästa, men är beredd på att vika av om jag känner att gruppen sinkas för mkt. Men jag vet inte...Det kanske är dags för nya definitioner...:-)

Senast ändrad:
Cykla stig i götlaborg
Att dessa turer kallas Easy är ju missvisande, särskilt för nyare cyklister. Vad är en tur som är lättare än Easy då, supereasy?

Vore väl lämpligare och kalla dem typ hard, medium och easy eller nåt åt det hållet. Lättare att förstå om man inte vill läsa en defintionstråd som ändå inte stämmer?

Tillbaka
Topp