cykla Strömstad - Mullsjö

47an är nog inte världens roligaste väg att cykla längs. Klassisk frifartsväg har jag för mig. Kolla om du inte kan hitta småvägar från vänersborg till mullsjö.

som en parentes kan nämnas att 47an mellan Mullsjö och Jönköping är en riktig olycksväg, många allvarliga olyckor där, och jag har för mig att sträckan Vänersborg Mullsjö "känns" likadan när man kör den.

jag skulle avråda från cykling Falköping-Mullsjö på 47:an!. Som sagts ovan så är det en riktig olycksväg och inga större vägrenar, mycket tung trafik. Visserligen fartkameror och ca 80-90 km/h men ändå.
jag skulle rekommendera en sväng från Falköping ner mot Vartofta, Åsaka, Sandhem och sen västsidan sjön Stråken . Visserligen blir det lite längre men bra mycket vackrare! Speciellt vartofta åsaka -slingande vägar i det vackraste jordbruklandskap du kan tänka dig. Perfekt en försommardag!

47an är ingen drömväg. Jag kör den vägen till Jönköping ett antal gånger per år, och det är fri fart som gäller. Jag har flera gånger funderat på att cykla från Oslo till Jönköping, men är lite osäker på vägvalen efter Vänersborg. Jag väntar med spänning på RR :-)

Tillbaka
Topp