Cykla sverige - dags igen. Start 4/8

GoranS

Aktiv medlem
Jinxa det inte nu. Finns fortfarande risk att cykeln rasar ihop (och cyklisten skadas), någon lastbil kommer och kör på honom bakifrån bara för att han envisas med att cykla på höger sida, ...

NLC

Aktiv medlem
Finns det en officiell sträckning för rekordtid eller är det upp till aspiranten att avgöra?

GoranS

Aktiv medlem
Vet ej, men här verkar det handla om 2044 km. Har för mig att det var en annan längd vid Simons "försök" tidigare i somras. Kan i och för sig vara olika datakällor/uträkningsmetoder, men min spontana gissning är att det inte finns någon standardiserad rutt.

Hej. Funderar mycket starkt på att ta mig an sträckan Karesuando(alt. Treriksröset)-Smygehuk nästa år. Blir runt 10-12 dagar. Söker den sträckningen som rekordet använde sig av, då den verkar kortast. Var hittar man den ? Likaså, söker på nätet efter reseberättelser om folk som just cyklat den sträckan , på ungefär samma antal dagar , för att få lite tips .

Spacekitty

Aktiv medlem
Hej. Funderar mycket starkt på att ta mig an sträckan Karesuando(alt. Treriksröset)-Smygehuk nästa år. Blir runt 10-12 dagar. Söker den sträckningen som rekordet använde sig av, då den verkar kortast. Var hittar man den ? Likaså, söker på nätet efter reseberättelser om folk som just cyklat den sträckan , på ungefär samma antal dagar , för att få lite tips .

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer