Cykla Ytterby?

SalkinL

Aktiv medlem
Cykla Ytterby?
Har någon lite tips på vart det finns bra stigar kring Ytterby (utanför Kungälv)?
Jag har precis investerat i en ny/begagnad cykel i syfte att ta mig ut i skogen igen sen ett litet uppehåll på +10år. Kondition därefter... När det begav sig bodde jag inte här utan i Floda så jag har absolut ingen koll på stigar här.
Tacksam för tips! :)

Cykla Ytterby?
I kartappen maprika.com finns en karta över Enekullen med mtb-spår att hämta. Se även Strava.com där du kan du även få lite tips via de segment/stigar som finns i närområdet.

Cykla Ytterby?
Finns många som cyklar i Kungälv. Vi har en grupp på Fb där turer annonseras, ofta med utgångspunkt från Preem i Ytterby. Finns du på Facebook så pma ditt namn till mig så lägger jag till dig. Finns mkt i närheten, mtbbanan vid Vattentornet, Guddehjälm och Tega m.m. Man behöver dock bli guidad några ggr.
/Danne

Cykla Ytterby?
Maprika installerat nu. Käck app, synd att det inte finns fler kartor inlagda.

Ingen Fb. Och eftersom jag är lite(mycket?) obstinat så lär jag aldrig bli medlem där. Frugan får väl agera mellanhand.
Är det blandade förmågor/åldrar på turerna? Man vill ju inte gärna vara stoppklossen. Både kondition och teknik är nog klart dålig.

Cykla Ytterby?
Hej Danne

Jag är nyinflyttad i Ytterby och hittade ditt inlägg när jag kollade efter folk att cykla med. Kör ni fortfarande och har ni kvar fb gruppen?

Mvh Johan J

Cykla Ytterby?
Hej Johan,

Jag såg detta först nu, bra att du är vaken Niklas! :-) Som Niklas sa, gruppen är kvar och det cyklas regelbundet även under vintern. Alla nivåer och alla är välkomna, sök på gruppen "xc - cykling för skojs skull" och begär att få gå med.

Välkommen!
/Danne

Cykla Ytterby?
Hej!

Var inte inne här och läste i helgen så missade att ni skulle ut, men var ju inget vidare väder ändå. :)

Men tack för svaren och kul att ni fortfarande kör! Ska kolla FB nu.

/Johan

Tillbaka
Topp