Cyklade på bil i farten.

Cyklade på bil i farten.
Oavsett om TS går på benzo eller är krockskadad så borde den första åtgärden vara att skaffa en mobil med större knappar.

Bilagor

• IMG_3019.JPG
    IMG_3019.JPG
    52.4 KB · Besök: 36
Cyklade på bil i farten.
Matte_rookie sa:
Tror det är hjärnskakning som man inte ska sova utan uppsikt.eller sova alls kanske det är.
Fast om du inte vaknar så tror jag mer på att det beror på pillerintaget än att du har hjärnskada.

Tycker tråd rubriken är lite kul, cyklade på bil i farten. Hur gör man det inte i farten?!!

Men om jag fick hjärnskakning då?

Igår mådde jag verkligen skit, det gickn16h i tisdags innan jag lademig när jag lade mig hade jag noll yrsel förutom stress kände jag mig ok.

Kan det inte varit så att benzot dolde hjärnskakning?

inatt sov jag länge och nu hr jag spänningen vid sidorna och kanske är liite yr.

Skittråkigt att det sitter så många empatilösa här och bara skriver skit. Rapporterar dem för detnär alltid samma personer.

Sen skrev en person att jag inte ska oroa mig?
ska man inte oroansig när man de facto har varit med om en trafikolycka? Första gången och man brukar säga att man inte ska oroa sig i onödan detta är väl real?

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
emmer sa:
Man blir ju rätt ruggig när man slutar med benzo...

Jo visst men en dags bruk . iofs sov jagvockså kasst igår och det brukar göra mig helt förstörd.

Ska ringa VC nu.

Tråkigt hursomhelst att du bland många är så pass empatilöa här i tråden. tonen här är ofta än värre här än den man ser på mer "fria forum"

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Ni som är här för att håna och förnedra, ni vet säkert själva vilka ni är, vad är ert syfte? Många otroligt elaka inlägg, inte bara i denna tråd. Lite rannsakning och skärpning vore klädsamt.

Cyklade på bil i farten.
Jag vet inte vad du har för erfarenhet av livet och hur du levt det men jag tror att flera med mig kanske tycker att det inte är en sådär jätte stor sak som du råkat ut för. Cyklar man så kan man slå sig på sjukt många olika sätt, de som cyklat en del har provat på flera olika av dessa. Är man seriös cyklist så använder man hjälm, prövar man att bocka bilplåt utan hjälm så får man ont i skallen och nacken.
Har du ont på sidorna i nacken så låter det som att musklerna har tagit upp en del kraft i samband med smällen.

Hade du frågat på ett seriöst och vettigt sätt efter råd så hade du nog fått lite bättre svar. Men du agerar som att du vore en 14 årig fjunis som grannen haffat för att ha pallat äpplen!!!

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
. tonen här är ofta än värre här än den man ser på mer "fria forum"

Jag är rädd att du själv är i allra högsta grad delaktig till tonen i dina trådar.. Jämför tex med tonen i Hjärtflimmertråden som också är aktuell nu.

Som man ropar får man svar gäller i högsta grad här på happy, sen är det svårare att tolka nyanser i text än irl, vilket gör att vissa eventuella "handikapp" kan förstärkas och andra döljas.

Det kan finnas rimliga anledningar till att du skriver som du gör, men på ett forum som tidvis haft stor trollproblematik är det lätt att inte ta dig på allvar.

Jag kan garantera att ingen här vill dig illa, de flesta (grundat på dina tidigare trådar och inlägg, det är ju trots allt det enda vi vet om dig) har svårt att tro att det du skriver är på riktigt.

Skulle du och det du beskriver i den här tråden vara på riktigt så är det bara att beklaga, i så fall är du (förutom olyckan även) drabbad av något liknande "pojken-som-ropade-varg-syndrom" här på forumet, kanske kan vara något att tänka på framgent....

Cyklade på bil i farten.
Matte_rookie sa:
Jag vet inte vad du har för erfarenhet av livet och hur du levt det men jag tror att flera med mig kanske tycker att det inte är en sådär jätte stor sak som du råkat ut för. Cyklar man så kan man slå sig på sjukt många olika sätt, de som cyklat en del har provat på flera olika av dessa. Är man seriös cyklist så använder man hjälm, prövar man att bocka bilplåt utan hjälm så får man ont i skallen och nacken.
Har du ont på sidorna i nacken så låter det som att musklerna har tagit upp en del kraft i samband med smällen.

Hade du frågat på ett seriöst och vettigt sätt efter råd så hade du nog fått lite bättre svar. Men du agerar som att du vore en 14 årig fjunis som grannen haffat för att ha pallat äpplen!!!

Okej. Jqg f!rstår men jag är inte rationell när jagvkänner oro.

Menarcdu att jag har bockat plåt med huvudet?
Alltså som jag kommer ihåg det träffade jag marken och reste mig upp direkt .

Bara på sidorna jag känner verklig anspänning

Sen vet jag inte oron kan såklart påverka mig också. nu slår tex hjärtat .
Det är m?jligt jag är oerfaren , har aldrig varit med om trafikolycka förut.

Singelolycka med dikeskörning är det grövsta

Cyklade på bil i farten.
h.g.j sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Jag är rädd att du själv är i allra högsta grad delaktig till tonen i dina trådar.. Jämför tex med tonen i Hjärtflimmertråden som också är aktuell nu.

Som man ropar får man svar gäller i högsta grad här på happy, sen är det svårare att tolka nyanser i text än irl, vilket gör att vissa eventuella "handikapp" kan förstärkas och andra döljas.

Det kan finnas rimliga anledningar till att du skriver som du gör, men på ett forum som tidvis haft stor trollproblematik är det lätt att inte ta dig på allvar.

Jag kan garantera att ingen här vill dig illa, de flesta (grundat på dina tidigare trådar och inlägg, det är ju trots allt det enda vi vet om dig) har svårt att tro att det du skriver är på riktigt.

Skulle du och det du beskriver i den här tråden vara på riktigt så är det bara att beklaga, i så fall är du (förutom olyckan även) drabbad av något liknande "pojken-som-ropade-varg-syndrom" här på forumet, kanske kan vara något att tänka på framgent....

Hur menar du beklaga? Att jag blivit skadad eller?

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
h.g.j sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Hur menar du beklaga? Att jag blivit skadad eller?

Ja, och att du inte blir tagen på allvar.

Cyklade på bil i farten.
Nu pratade jag med vårdcentalen, om jag vill kan jag ringa imorgon.

Alltså jag har jo oro med kände jag tex vid samtalet blir helt skakis i benen av att ens prata om hjärnskaking och skador.

Men jag mår jo inte som igår igår var jag helt förstörd helt enkelt. låg ner och känslan av att må skit förbättrades enbart av att lägga huvudet på sidan. Nu sitter jag upp utan illamående.

Vårdcentralrn undrade om jag var avsvimmad eller slagit i huvudet det gjorde jag inte Som jag kommer ihåg det
, dock ska man få minnesförlust vid hjärnskakning så who know?!?

När det gäller folk som inte tar min oro på allvar så kännrr jag lite att de får ta det på sitt konto. Samvetskonto. har nog att oroa mig över
an så paranoid att man måste klanka ner på en påkörd för att man inte vill riskrra att föda troll så är det en sak. Personligen skulle jag skitit i att svarat i tråden..

En del har dock svarat empatiskt

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
När det gäller folk som inte tar min oro på allvar så kännrr jag lite att de får ta det på sitt konto. Samvetskonto. har nog att oroa mig över

Ja, eller karma-kontot.
Antalet punkteringar kanske kan komma att öka för en del individer framöver...

Lyktstoplemedhjul sa:
Är man så paranoid att man måste klanka ner på en påkörd för att man inte vill riskrra att föda troll så är det en sak. Personligen skulle jag skitit i att svarat i tråden.

Mycket bra sammanfattat.

Hoppas det stabiliserar sig, annars återkoppla till vårdcentralen som sagt.

Cyklade på bil i farten.
Eftersom du skriver otroligt osammanhängande och blandar bokstäver och tecken så har jag väldigt svårt att få grepp på hur "skadad" du är och hur det egentligen gick till.

Om du har kört in i en bil och landade på huvudet/nacken utan hjälm så finns det risk för skador. Att du har fått en pisksnärtskada låter högst otroligt. Att du däremot är spänd/öm i nacken är vanligt efter att ha landat på huvudet.
Möjligen att du har fått en hjärnskakning, isf bör du ta det lite lugnt de närmaste dagarna.

Ett stalltips är att sluta med benzo och använda vanliga värktabletter.

Tog du dig iväg till VC btw och vad sa dom isf?

Cyklade på bil i farten.
Paco sa:
Eftersom du skriver otroligt osammanhängande och blandar bokstäver och tecken så har jag väldigt svårt att få grepp på hur "skadad" du är och hur det egentligen gick till.

Om du har kört in i en bil och landade på huvudet/nacken utan hjälm så finns det risk för skador. Att du har fått en pisksnärtskada låter högst otroligt. Att du däremot är spänd/öm i nacken är vanligt efter att ha landat på huvudet.
Möjligen att du har fått en hjärnskakning, isf bör du ta det lite lugnt de närmaste dagarna.

Han kom från vänster på en huvudled och jag på en väg som var på hens högra sida.
Jag tyckte att han saktade ner och kommer ihåg att jag var osäker på om jag skulle stanna eller go for it. Gick for it.Cyklade rakt fram skulle ta mig till andra sidan. det mest logiska är att han körde långsammare än normalt o att jag uppfattade det som en avstanning. Han sq själv att han körde i 30 troor jag att jag kommer ihåg

Nästa sak är att jag tar emot med övre ryggen höger sida och tänker "va fan gör du".
Så jag reser mig upp och går fram till den avstannade bilen som då stannat och frågar vad fan han gör.
Sen gås det fram och tillbaks där i kanske 20-30 min sen kör vi hem till min mor.

En annan bil kommer på samma väg som jag kom ifrån men hen kör vidare då hen ser att jag står och går .

Detta är som jag objektivt kommer ihåg det.

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Paco sa:

Skulle ringa tidigt imorgon för att få tid imorgon om det förvärrades , tror mer och mer att jag går dit i vilket fall. I annat fall ser det bäst ut på papper om jag i framtidenkommer lida men för detta. På akuten 1.35h efter skadan gjordes ingen röntgen. Utan bara utfrågning

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
benzo tog jag som en quickfix 1h efter olyckan för att chocken skulle lägga sig. såg bara fängelse och whiplash i huvudet
objektivt sett en svag bezo o en låg dos. inte xanor 2mg direkt....

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Så du slog alltså inte i huvudet alls?

Kan vara så att du fått mjukledsskador som gör att musklerna i nacke/rygg drar ihop sig och blir stela, vilket i sin tur gör att att du kan få huvudvärk. Har hänt mig ett flertal ggr.

Vill passa på att säga att om du vill bli tagen på allvar hädanefter så bör du ha dina senaste inlägg som mall. Bra skrivet och beskrivet.

Ta ett bad och slappna av nu. Du är säker helt återställt om några dagar.

Cyklade på bil i farten.
Paco sa:

Kan vara så att du fått mjukledsskador som gör att musklerna i nacke/rygg drar ihop sig och blir stela, vilket i sin tur gör att att du kan få huvudvärk. Har hänt mig ett flertal ggr.

Vill passa på att säga att om du vill bli tagen på allvar hädanefter så bör du ha dina senaste inlägg som mall. Bra skrivet och beskrivet.

Objektivt sett har jag inte slagit i huvudet. det är vad objektiva jag säger

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Paco sa:

Va sa du att du sa sa du?

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:

Nu är vi där igen.

Jag jobbar inte som förhörsledare och kommer inte ringa insatsstyrkan eller narkotikaspan efter vårt samtal här.

Slog du i huvudet eller inte?

Tänk på att ditt svar kan hjälpa oss att ställa en utomordentlig amatördiagnos;)

Cyklade på bil i farten.
Paco sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Nu är vi där igen.

Jag jobbar inte som förhörsledare och kommer inte ringa insatsstyrkan eller narkotikaspan efter vårt samtal här.

Slog du i huvudet eller inte?

Tänk på att ditt svar kan hjälpa oss att ställa en utomordentlig amatördiagnos;)

Nej jag reste mig upp och började gå efter att ha landat på rygg.

MEN så säger tankarna att ja vid hjärnskakning /medvetslöshet uppstår minnesförlust. Ha i åtanke att jag tidigare vid en singelolycka i höstas föll på cyklen och då slog jag mig inte ens, även då tänkte jag så här. på akuten kunde de dock avfärda mig snabbt den gången

Fall
Medvetslöshet
minnesförlust
reser mig

Detta verkar osannolikt och egentligen borde jag inte ens skriva ut det då det ökar risken att det sätter sig som ett minne.

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Mao har du sannolikt inte slagit i huvudet. Då har du med all sannolikhet inte någon hjärnskakning.

Jag har sett vurpor där folk får hjärnskakning, de reser sig inte upp direkt och börjar tjabba.

Du kan säkert ha sträckt några muskler, men jag skulle inte oroa mig om jag var du. Vore jag du skulle jag inte heller käka piller utan att en läkare sagt åt mig. Det leder sällan till något gott.

Cyklade på bil i farten.
Luthman Photography sa:
Mao har du sannolikt inte slagit i huvudet. Då har du med all sannolikhet inte någon hjärnskakning.

Jag har sett vurpor där folk får hjärnskakning, de reser sig inte upp direkt och börjar tjabba.

Du kan säkert ha sträckt några muskler, men jag skulle inte oroa mig om jag var du. Vore jag du skulle jag inte heller käka piller utan att en läkare sagt åt mig. Det leder sällan till något gott.

svårt när man har ångest. man skulle kunnat göra ett case av att en läkare faktiskt sagt till mig att käka dem då jag har recept men nu är jag inte på det humöret så skiter i att relativsera och ordleka

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Luthman Photography sa:

svårt när man har ångest. man skulle kunnat göra ett case av att en läkare faktiskt sagt till mig att käka dem då jag har recept men nu är jag inte på det humöret så skiter i att relativsera och ordleka

Ångesten blir inte bättre av att du hela tiden tänker på vad som hänt/ kan hända och att du försöka diagnosera sig dig själv.
Försök att tänka på annat och gör nått du tycker är kul.
Om du är säng liggandes försök hitta en bra serie eller spela tv spel eller om du orkar hitta på nått med nån polare.

Cyklade på bil i farten.
Så där orolig va ja inte ens när ja cyklade in i en bil.
O då mosade ja ändå hans framskärm och framlyktan med mitt knä o smalben o sen upp på ryggen på vindrutan och tryckte in taket med bakhuvudet o sen flög ett antal meter i luften. Då blev det svart.
Tog några försök innan ja kunde resa mig upp och se hur skrot både cykel o bil va. Ingen hjälm hade ja heller, men hade tur i oturen. Hade ja landat med huvudet några cm åt sidan så hade skallen krossats mot en trottoarkant.
Ja hade några ölflaskor i ryggsäcken som krossades mellan rygg o vindruta oxå.
Ambulanskillen sa att man inte överlever en sån smäll, men hade en jävla tur helt enkelt.
Sen att kroppen är lite snedvriden och rygg o nacke jävlas för det mesta är bara att härda ut.

Cyklade på bil i farten.
storfiskarn sa:
Så där orolig va ja inte ens när ja cyklade in i en bil.
O då mosade ja ändå hans framskärm och framlyktan med mitt knä o smalben o sen upp på ryggen på vindrutan och tryckte in taket med bakhuvudet o sen flög ett antal meter i luften. Då blev det svart.
Tog några försök innan ja kunde resa mig upp och se hur skrot både cykel o bil va. Ingen hjälm hade ja heller, men hade tur i oturen. Hade ja landat med huvudet några cm åt sidan så hade skallen krossats mot en trottoarkant.
Ja hade några ölflaskor i ryggsäcken som krossades mellan rygg o vindruta oxå.
Ambulanskillen sa att man inte överlever en sån smäll, men hade en jävla tur helt enkelt.
Sen att kroppen är lite snedvriden och rygg o nacke jävlas för det mesta är bara att härda ut.

Nä jag vet det är något som jag fått ärva i rakt nedstigande led

Låg kollade på fängelsefilmer igår, kanske roligt hur stor skillnaden är på vad jag ser som fara och vad andra individer ser som farligt

sen får man se allting ur det ögonblicket man befinner sig i. Annars kan det gå illa.

hoppas det löser sig än mer för dig

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Paco sa:

Han kom från vänster på en huvudled och jag på en väg som var på hens högra sida.
Jag tyckte att han saktade ner och kommer ihåg att jag var osäker på om jag skulle stanna eller go for it. Gick for it.Cyklade rakt fram skulle ta mig till andra sidan. det mest logiska är att han körde långsammare än normalt o att jag uppfattade det som en avstanning. Han sq själv att han körde i 30 troor jag att jag kommer ihåg

Nästa sak är att jag tar emot med övre ryggen höger sida och tänker "va fan gör du".
Så jag reser mig upp och går fram till den avstannade bilen som då stannat och frågar vad fan han gör.
Sen gås det fram och tillbaks där i kanske 20-30 min sen kör vi hem till min mor.

En annan bil kommer på samma väg som jag kom ifrån men hen kör vidare då hen ser att jag står och går .

Detta är som jag objektivt kommer ihåg det.

Krockade med cykel själv för 1 1/2 år sedan.
Enligt mig så körde jag in i bakhjulet på en som irrade över GC banan.
Flög över styret landade och steg upp.
Det var inte förrän jag var på akuten som jag märkte att hjälmen var mos inuti,samt att mitt minne inte stämde.
Hur jag än försökte komma ihåg så är det svart efter att jag träffade bakhjulet.
Sedan när jag hade kontakt med hen jag krockade med sade hen att jag tuppat av i ca 10 sekunder.
Hjälm räddar liv!

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp