Cyklar till 3-åringar

Långochreslig

Aktiv medlem
Cyklar till 3-åringar
Barnen närmas sig 3 år och det är snart dags för deras första riktiga cyklar. I dagsläget kör de som tokar på balanscyklar.

1) var hittar man hyfsat billiga barncyklar av OK kvalitet, hur länge har man den första cykeln?

2) helst vill jag köpa begagnat men det blir ju ett jävla liv om cyklarna inte är snarlika varandra (förhoppningsvis OK med en ”flickcykel” och två pojkcyklar från ett tvillingpar). Fungerar det att spraymåla cyklar eller släpper det direkt?

Cyklar till 3-åringar
Har två st vitus 14 och tycker att de är väldigt prisvärda men tyvärr är de snart urvuxna.
Bra att dina barn har kört balanscyklar.För mina barn tog det ett tiotal minuter utan pedaler och sen en halvtimme med pedaler och mamma och pappas krökta ryggar för att det skulle kunna cykla själva. Otrolig roligt att få vara med om. De var 3.5 drygt när vi började. Kommer inte ihåg vad de väger exakt men jag klarar iaf att bära cyklarna utan större problem om barnen helt plötsligt cykelstrejkar, vilket är ovanligt. Jag PM:ar dig när det närmar sig cykelbyte så får vi se om du är intresserad...

Cyklar till 3-åringar
Förstår jag dig rätt att du har trillingar? Shit pomfritt, det kommer bli många cyklar när de växer...

Även jag är på jakt efter hoj till min snart-treåring som kör balanscykel som en tok. Min kravspec är typ: 14 tum, handbroms på fram- och bakhjul samt lätt att använda. Såklart är beggat alltid bäst - jag lägger till ovanstående Raleigh och Vitus till min beg-sökning.

Cyklar till 3-åringar
Specialized rip rock har vi kört. Funkar super bra! Lite längre i ramen vilket är super i början. Grabben började med 12"aren när han var 3, gick över till 16" vid 4.5 år.

Nu kör tjejen som är 2.5 år på 12" och det funkar perfekt.

https://www.sportson.se/produkt/riprock-cstr-12-int

Inte billigaste men klart värt pengarna tycker jag. Har av någon anledning lite svårt för Frog cyklarna, kändes längre i reach mot rip rock modellerna. Bra ialf för våra barn som är lite kortare. ?

Cyklar till 3-åringar
Isla eller frog, enstaka beg kan man hitta på k&s (annonsera är ett tips då) men ska du ha tre st är nog cykloteket rätt väg.

/T

Tillbaka
Topp