Cyklarna på Outnorth

Cyklarna på Outnorth
Merida säljs hos cykelhandlare, så ska du ha en sån du länkade till så knata ner till din handlare istället. Men Merida vet vad de gör.

Det andra märket är väl Outnorths egna. Hur kvaliteten är på dem låter jag vara osagt.

Cyklarna på Outnorth
Knata ned till handlare för att stötta den lokala försäljaren, eller finns det en annan anledning? Där jag bor finns det tyvärr inga lokala försäljare i min direkta närhet, det skulle innebära en resa på i alla fall 10 mil enkelväg, så beställa känns rätt rimligt, förutsatt att handlare inte skulle vara märkbart billigare exempelvis.

Cyklarna på Outnorth
Frågan är troligen ställd för att Outnorth har rea i 3 dagar (20% idag, 30% i morgon och 40% på Torsdag)
Kikade själv på "Merida One-Twenty 9. XT- Edition" för 25k då jag är lite sugen på att byta ut min Cube Ltd, tvivlar på att priset är ett fynd dock.

Cyklarna på Outnorth
salvion sa:
Frågan är troligen ställd för att Outnorth har rea i 3 dagar (20% idag, 30% i morgon och 40% på Torsdag)
Kikade själv på "Merida One-Twenty 9. XT- Edition" för 25k då jag är lite sugen på att byta ut min Cube Ltd, tvivlar på att priset är ett fynd dock.

Det stämmer bra! Tänker att -40% kan göra att det är värt det, om den finns kvar då dvs.

Men är det som LHelge säger så känns det ju rätt fult, om än inte helt otippat.. Vart såg du det LHelge?

Cyklarna på Outnorth
Här:

Bilagor

• Screenshot_20170905-130200.png
    Screenshot_20170905-130200.png
    153.3 KB · Besök: 42
Cyklarna på Outnorth
Jag var intresserad av one twenty 9 xt tidigare i somras. Priset på denna är oförändrat 25k. Noterade dock själv att lagom tills min 25% rabatt som återkommande kund dök upp så sänkte de priset ngt så att den inte ingick i rabatten. De är ju inte dumma...
Nuvarande rea är väl som hos alla andra cykelhandlare för att sälja slut årets modeller. Outnorth är seriösa handlare och Merida är en av världens största cykeltillverkare. Om priset är rätt kan det inte bli särskilt fel tänker jag. Att sedan Merida inte är Happyhippt skiter iaf jag i. Kolla runt och jämför priset så att du vet hur det ligger jämfört med andra.

Cyklarna på Outnorth
Outnorth är lite roliga. Har precis beställt en pryl (dock inte en cykel) bara för att upptäcka att de nu har en generell 25% rabatt på hela sortimentet. Pratade med dem angående prisskillnaden (de har ju prisgaranti typ), men enda sättet att lösa det på var att lägga en ny beställning med 25% rabatt och returnera den gamla. Lite omständligt med tanke på att det i praktiken rör sig om att skicka ett 25 kg-paket runt halva Sverige och som jag bara tar emot och klistrar på den gamla retursedeln och direkt lämnar tillbaka på Postnord-terminalen för retur till Outnorth...

Cyklarna på Outnorth
salvion sa:

Nä, knappast.. Just nu kostar den 20 kkr. Finns att fynda hos andra för 16kkr... Fast det är SLX-versionen. Säkerligen samma på XT-versionen.

Cyklarna på Outnorth
Satt uppe till 12 i onsdags natt för att knipa en Merida One-Twenty 9. XT- Edition till 40% rabatt. Yes, jag lyckades!! Jag kände mig grymt nöjd och meddelade frun att hon hade blivit med ny cykel på torsdag morgon. Orderbekräftelsen finns tryggt i mailboxen. Några timmar senare fick jag ett nytt mail från Outnorth. Det går i stort ut på att man inte lyckats hålla koll på lager-saldot och att det inte finns någon cykel att leverera till mig. Suck..... Ersättning i form av 50% rabatt på Velova-cykel eller 1000 kr i värdekupong utlovas som kompensation. Alltid något.
Var det någon som lyckades köpa en cykel?
/Sajo

Tillbaka
Topp