[Cyklebud] Alla ni som budar i sthlm...

dii-käf

Ny medlem
Hjälp!...

Till och börja med så kan jag säga att jag har sökt efter detta ämne och endast hittat trådar med några år på nacken. Det är så att jag tänkte söka jobb som cykelbud i stan men är lite lost vad gäller firmor och annat man måste tänka på så jag tänkte fråga er som budar efter lite insider-information.
Vilka firmor jobbar ni för? Trivs ni? Funkar det bra att använda egen cykel eller får ni låna av firman? Hur är det med annan utrustning typ kläder osv? Är tempot lika högt som på t.ex. alleycaten i lördags? Någon som pendlar till och från jobbet? Klarar man sig på lönen? Kan man jobba halvtid? Vem ska man snacka med för att få så stor chans som möjligt att provcykla en dag? Etc etc...
Är informationen alltför känslig kan ni alltid PM:a mig, annars antar jag att det finns fler som också är nyfikna på lite fräsh information. :)

Det har inte ändrats så mycket i budvärlden sen jag senast svarade på samma frågor.
Jo, det finns återigen en budfirma som inte kräver att man jobbar heltid, nämligen Best.

Har funderat lite i samma banor faktist.. Har inte tänkt börja buda nu direkt, men kanske framöver. Slapp jag ställa frågorna ;)

Tillbaka
Topp