Cykleförbud i Ängårdsbergen?

winged

Ny medlem
Tjena Gubbs.
Var ute och drog en repa i Ä-bergen igår och blev utskälld efter noter av en gubbe som i sin kaskad av skällsord bland annat skrek "-Det är för helvete cykleförbud här". Eftersom jag inte kan säga att jag reflekterat över detta innan blev jag osäker.
Är det förbud mot cyklar i Ängårdsbergen? Har inte tänkt på nån skylt.
Kan vara bra att veta nästa gång man råkar ut för nåt liknade.

Kan tänka att man blir irriterad som gångare om man håller på att bli rammad av en cykel i 300 knyck men denna gång var kritiken helt obefogad. Jag smög försiktigt upp i rygg på gubben och låg säkert 30 sekunder efter honom på stigen eftersom han vägrade flytta sig. Sen när det kom en lucka körde jag om och då slog det slint för gubben.

Tacksam för svar.

/Winged

PS. Grymt forum .. :) ÄR ny här . Ds

Tack Feffe.
Kunde gjort min hemläxa lite bättre och kollat gamla trådar men tänkte inte på det :)
Nu har jag lite mer kött på bena nästa gång jag möter gubben igen.

/Winged

...nu ska Feffemannen dit och banka ner honom. Rubrik i morgondagens GP, "MTB cyklist löpte amok i Änggårdsbergen". ;-)

/Leo

När man åker in via t ex Sahlgrenska så är det en infoskylt om cykelförbud men den skylten gäller ju delen som tillhör Botaniska trädgården. Jag tvivlar på att det är cykelförbud i övriga Änggårdsbergen. Det är ju bara skogsdelarna innanför stängsel precis närmast parken som tillhör Botaniska.

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer inte ihåg var nu, men någonstans (utanför botaniska) finns det en cykelförbudsskylt. Jag vet inte hur den gäller, om den gäller och vad den gäller. Kan det vara när man tar sig in från Torild Wulffsgatan via asflatsbacken?

f

Jag har lite dålig koll på vad de olika delarna heter men om man åker en av de "stora" vägarna från toppen ner mot Eklanda tror jag det är fast innan du kommer ut i bostadsombrådet så svänger du höger och "smyger lägs kanten" på skogen. Man kör bland annat förbi en koja som nästan ser ut som ett jakttorn. Hoppas du förstår vart jag syftar på, är så dålig på namn :)
I alla fall på den stigen som smyger längs skogskanten, där gick vår älskling och jäste.
En ganska rund gubbe, typ 50 men runda brillor och en liten hund (tippar på att det var en tax).

Får inte hoppas Leos rubrik i morgon :) även om man är bra sugen på att ge honom en omgång..

Thompa: Jag vet om förbudet uppe vid sahlgrenska, där såg jag en skylt.

Over and Out

/Winged

Oki. Inte de två jag mött då. Är det på ridvägen alltså? Där kan jag inte tänka mig att någon skulle kunna påstå att det är cykelförbud. Helt klart är att cyklingen inte förstör där (eftersom hästarna "förstört" det en hel del redan).

f

Det kan nog ha varit ridväg där. Kollade inte efter nån skylt. Skall ut imorgon igen då skall jag kolla. Återkommer med detaljer :). Slår var om att gubbens hund förstör minst lika mycket som oss när den går runt och skiter överallt..

/W

Tillbaka
Topp