cykling för kids nära hagsätra/fruängen MTB ?

wildernessbiker

Aktiv medlem
Hello. Vill att min systers son ska börja cykla MTB. men bor en bra bit ifrån dem, finns det någon cykel klubb eller liknande nära hagsätra/fruängen ?

samt vad är en bra nybörjar cykel för en 8-9 åring? "tror han e lagom längd för sin ålder och har 10000000000000% mer energi än dem flesta. :D
Därför tänker jag att cykling är ett bra altenativ för att slösa energi, pengar och att komma ut i naturen! <3 "inte slösa pengar men cykling kostade lite mer än vad jag trodde från början... :D

Är MTB en bra början ? "han kan redan cykla men bara på asfalt/grus/gräsmatta för tillfället"

Bmx vid hökaräng är en bra början till all cykling... är det Älvsjö bmx klubb som gäller där ? Kanske inte så mycket natur..
Annars har tex Länna sport nere i Haninge mtb barn grupper

Min son är 8, började cykla för 3 månader sedan. Insåg snabbt att han behövde gå upp en storlek i cykel och köpte en Scott Roxter. Helstel med 2,5-däck (20 tum). Han har testat gröna stigar ute vid Sandasjön (Hellas/Älta) och även pumptracken i Årsta. Skulle säga att det är en perfekt MTB för en 8-åring.

Tillbaka
Topp