Cykling förbjuds i centrala Stockholm?

räck upp handen alla som haft en sån:P

Bilagor

• 350px-C64c_system.jpg
    350px-C64c_system.jpg
    9.8 KB · Besök: 67
Jag hade först en brödburk, sen sålde jag den (dummaste beslutet någonsin??), sen fick jag köpa en av de "nya" för 150 kr.

Har kvar C-64:an och Amigan i orginalkartonger, manualer och andra grejer.
De åker aldrig bort. Några TAC-2:or finns också med. :)

Undrar om disketterna/kassettbanden funkar idag...

turrican_2.png

Turrican 2, ett av spelvärldens bästa soundtrack tillsammans med Outcast till PC.

TommyE skrev:
-------------------------------------------------------
> Har kvar C-64:an och Amigan i orginalkartonger,
> manualer och andra grejer.
> De åker aldrig bort. Några TAC-2:or finns också
> med. :)
>
> Undrar om disketterna/kassettbanden funkar
> idag...
>
> http://fellow.sourceforge.net/old_version/main/scr
> eenshots/images/turrican_2.png
>
> Turrican 2, ett av spelvärldens bästa soundtrack
> tillsammans med Outcast till PC.

Är det sant, finns det fler frälsta här. Dock måste jag säga att musiken till Lightforce tamejfan är bland det bästa som gjorts i den här världen, på andraplats hamnar nog Cybernoid I & II. Men Turrican har ett himla skönt tema, det måste jag hålla med om.

/En som samlar på datormusik.

: )

TommyE skrev:
> Har kvar C-64:an och Amigan i orginalkartonger,
> manualer och andra grejer.
> De åker aldrig bort. Några TAC-2:or finns också
> med. :)
>
> Undrar om disketterna/kassettbanden funkar
> idag...
>
> http://fellow.sourceforge.net/old_version/main/scr
> eenshots/images/turrican_2.png
>
> Turrican 2, ett av spelvärldens bästa soundtrack
> tillsammans med Outcast till PC.

Aaaaaaaaaaaarrrrrrrh, tac-2. de va grejer de. 2 knappar med samma funktion, inge jävla A,B,C eller symboler, inte ens start o select, bara FIRE!!!!!!!!! Osså fick man putsa bort beläggning på kopparkontakterna till FIREknapparna efter nåra månaders spelande;)

Världens bästa spel? THE LAST NINJA-serien. Det ryktades att de skulle komma en version till dagens konsoller men det verkar sitta långt inne. Grejen me TLN va att man fick se hur , mycket som kunde åstadkommas om man bara orkade skriva programmen, fan, den halvtimme det tog att ladda spelet var ju snabbt överstånden eftersom man var så sugen på o spela.

Bilagor

• images.jpg
    images.jpg
    2.5 KB · Besök: 67
hahha, ja tog en sån där "flygspak"-joystick som redan var sladdrig i originalutförande, o höll bottenplattan i bägge händerna o skakade i sidled, OSLAGBART!!!! vilka rekord man hade.

Tacen var GRYM!

Jag köpte en "The Bug" joystick, om nån kommer ihåg hur den såg ut. Hade man bara rätt grepp och gjorde som TigerMale, skakade botten, fast höll i spaken så slog man rätt sköna rekord. Kommer ihåg att just spjutet på Decathlon gick att kasta rätt bisarrt långt.

Those Were the days.

Jag köpte en ZX-Spectrum +3 som jag skaffade ett compact flash interface till. Då kunde man lagra spelen på CF-kortet, så man slapp ladda spel från kassett vilket ibland kunde ta 10 minuter. Att ladda in spelet från CF-kortet gick på några sekunder, tog faktiskt längre tid att skriva kommandot för att ladda spelet än själva laddningsprocessen. Detta var rätt så häftigt eftersom ZX-Spectrum alltid har lidit av att den inte hade någon officiell disk-interface standard som C64 hade. Skaparen av Spectrum var lite originell och han försökte hela tiden tänka ut egna lösningar på problem, så Sinclairs eget alternativ till diskettdriven, Microdriven, var egentligen ingen bra. Men själva Microdriven och kassetten till den var super-liten, storleksmässigt gick den hand i hand med Sinclairs designfilosofi och ett par Microdrives tillsammans med en ZX-Spectrum 48k/Interface 1 ser jäkligt häftig ut.

För de som är intresserade dokumenterade jag mitt projekt med min ZX-spectrum dator med Compact Flash kort, och man kan läsa mer på:
www.erkan.se/Spectrum-3-compact-flash.asp

iMats skrev:
> > midsommar på öland med Tomas och Volvo (gojan)

Själv har jag tagit bort min ringklocka, den lät för mycket i skogen.

"Hade sjuk son - frias från fortkörning

En kvinna i Västerås har friats av tingsrätten från en fortkörning, skriver VLT. Det var i februari som kvinnan körde 13 km/h för fort på en 50-väg. Hon var på väg till sin diabetessjuka son som hade glömt att ta sitt insulin och hamnat i diabeteskoma. Polisen vill inte fria men tingsrätten anser att kvinnan har agerat i en nödsituation."

Här ser man vad som prioriteras om länsman får välja tydligen. "Polisen vill inte fria"

Nä! hon ska väl in på livstid om länsis får välja

TigerMale skrev:
> Här ser man vad som prioriteras om länsman får
> välja tydligen. "Polisen vill inte fria"
>
> Nä! hon ska väl in på livstid om länsis får
> välja

Hade polisen alltid friat på såna historier så hade inte många behövt betala böter. Vad anser du är problemet egentligen? Hon fick en böteslapp och åkte vidare till sin son. Sedan behövde hon inte betala böterna eftersom hon friades i tingsrätten. Alla glada, alla nöjda, ingen drabbad. Förutom dom som alltid ska leta efter skit i allt polisen gör. Är det så jäkla svårt att se helheten och resultatet istället för att gnälla på tillvägagångssättet?

Ungefär som att när man vinner en fotbollsmatch med 4-0 så klagar man på att man inte gjorde tillräckligt snygga mål.

Tillbaka
Topp