[Cykling] - Göteborg, tisdag 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Ja, som vanligt blir det en tur i Delsjöterrängen på tisdag! Alla som körde söndagens Happy Long Ride hinner nog ladda om tills dess eller? :-)

Samling 18.00 vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan.

/Leo

Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det bara jag som skall se på när ÖIS får spö?
>

ÖIS= Övriga Idrotter Suger?

Fattar nada av vad du skriver... ;-)

Väderprognosen säger uppehåll... :-) Ses imorgon!
1.jpg

/Leo

Det verkar ju bli canonfint väder idag! Vilken runda blir det idag?

Jag vill ha nya pedaler, men jag hinner inte till cykelcity idag. Känner att det är dags att byta ut mina gamla 858 från y2k mot ett par nya och fina 647.

Kanske kan få prova Leos ikväll och försäkra mig om att mina Sidi funkar bra med plattformen.

/Jan

orkar jag? ja nej, janej janejejajejanjjneeeeeeeeja ja ne :/ vet inte om jag orkar. Är inte du seg i benen leo? :))

janos: hehe... brukar inte vara problem.. men med nästan 10mil i benen efter i förrgår är man rätt seg ;) ...

-Ebeth
10mil....
jag var på dop i söndags...hur trött blir man inte av de då!!!
dyker förmodligen upp ikväll oxå.

Nej, det gör jag ju inte så ofta heller och blir det så blir det på storcykeln. Så det blir att slita på 44-27 i uppförsbackarna.

Enligt SMHIs väderradar ser man att ett regnområde kommer svepa över oss typ nu, men bakom ser det fint ut. Så vi kommer nog slippa regn på cykelturen då det verkar kunna passera ganska snabbt.

/Jan

Det har slutat att regna i torslanda och en ljus strimma syns längs havet.
hinner inte till 1800 ändå så jag rullar lite senare.

Lugnt, har beställt solsken... ;-) 10 mil/timmar, det behövs mer än så för att trötta ut mina ben. :-) Ses om en halvtimma!

/Leo

Som sagt, solsken var beställt och leveransen kom i tid. Klockan 18.00:00 så bröt solen igenom molnen och sen var det soligt under hela 2.5 timmarsturen! :-)

Vi var nio från början, sen var vi väl 6st i slutet. Riktigt kul runda, då vi körde först bohusleden mot Kåsjön, sedan båda grönvita - först vänstra sen högra längs Kåsjön. Avslutningsvis ett fyrverkeri av fina snabba singletracks ner tillbaka mot Härlanda. Grumt kul, nästan ingen lera trots regnet tidigare idag. Tack och bock, vi ses snart igen!

/Leo

Jag blev inte nått hojande idag...blev lite lat.
men jag sprang 8 km hemma runt Lilleby längs havet.. det var fint dä oxå.

Trevlig runda idag, vädret blev givetvis superbra då det var beställt. Roliga stigar hela tiden vilket gjorde att vi glada sprätte på ganska bra ibland. Blev riktigt trött till slut. Mest i armarna faktiskt då det var några intensiva utförskörningar som frestade på mina bestialiska biceps. 3åtjugo i åktid och ungefär 43km i sträcka. Tack så mycket för idag, trevlig tur i trevligt sällskap. Hoppas anders klarade sig hem förresten.

Tack tack för turen. Tempot var nog snäppet för högt för mig. Ska inte göra om misstaget att inte äta innan. Tack för Snickersen Leo, utan den hade jag inte orkat hem.

Ja mycket trevlig runda. Som vanligt körde jag kvast största delen av rundan ;)

Idag ska jag lätta cykeln 800 gram med nya däck, från tioga DH (1080g) till Michelin extreem nånting (650g). Väntar lite med stinkybygget då min hartail vaknade till liv mot slutet av rundan igår. Det är någonting med hardtails som jag alltid älskat, kan inte precisera vad det är.

/Jan

Senast redigerad av en moderator:
Usch det var ingen rolig upplevelse att ta helt tokslut efter endast 45 minuters cykling. Förmodligen var distansen och tempot helt enkelt för tufft efter min 3-veckors förkylningsbortavaro. Slarvat med maten hade jag också gjort. Jaja, nya tag på Torsdag. Tack för att ni väntade förresten..

/Anders

Tillbaka
Topp