Cykling i Kristianstad?

kurtz

Medlem
Cykling i Kristianstad?
Någon som är hemma i Kristianstad kanske kan hjälpa mig?
Jag o min flickvän ska nämligen flytta dit i augusti och letar lägenhet. Idag var vi o kikade i Önnestad (hon ska plugga där ute) och kom fram till att det var jäkligt mysigt o funderar därför o bosätta oss där istället för i centrum.
Min fråga är då...Blir det toklångt till något schysst mtb-ställe där ifrån? Ligger det på helt fel sida stan?

Cykling i Kristianstad?
Hej!

Bor du i Önnestad så kan du knappt bo bättre. På andra sidan vägen ligger friluftsområdet Bockeboda där mycket av traktens mtb-träning bedrivs! Cykla upp genom Skanskas område så är du direkt på Kristianstad MTB´s tidtagningsbana. Deras klubbstuga ligger ca 5 km från Önnestad, andra sidan Bockeboda.

Kolla deras hemsida för kontaktinformation och träningstider. Blandade männiksor som deltar på träningarna, från motionär till elit. Jag tränar med dem på somrarna, brukar vara bra!

www.kristianstadmtb.com

Finns många fina stigar runt om Kristianstad. Ekestad och Vånga ligger norr om, den senare har även en utmärkt downhill-bana. I Åhus finns jättefina stigar.

//Patrik P

Cykling i Kristianstad?
Låter ju suveränt. Här i Karlskrona är vi allt annat än bortskämda med schyssta stigar. Ska bli kul o cykla i Kristianstad istället, har hört att de ska va bra där...Återstår bara o hitta en lägenhet!

Cykling i Kristianstad?
Ja, de är bra och trevliga att cykla med. Klubben är seriös med bra tränare och växande antal. De har ett par vassa cyklister dessutom..

Hör gärna av dig och häng med på nåt pass i sommar!

//Patrik

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp