Cykling i kvibergs DH spår?

4 tuffa gossar vart vi slutligen!
Frågan är om det var att vi städat backen så fint eller om det var det grymma sällskapet som gjorde åkandet så jäkla kul.
Bortskämda som vi Göteborgare blivit tänkte man knappt på hur underbart vädret var och hur torr och fin backen är. Själv körde jag för första gången ned för alla bitar vilket kändes riktigt skönt! Skall bli grymt kul nästa gång att köra hela banan i ett utan stopp också. :)

Tack för en grym kväll killar!

Edit: Min kära sambo hade lånat med sig kameran så det blev tyvär inga bilder, vi hade väl iofs fullt upp med prat, push och rullning. ^^

Senast redigerad av en moderator:
Vad kul det var med lite folk ute i spåret! Grym banvisning fick vi ju också, både på plats i skogen och här i tråden! Hojta gärna till när ni sticker dit nästa gång.

//Anders

Riktigt roliga att hojja i dag, speciellt när man inte var själv. Bra banvisning fick vi ochså. Tack ni som var med. Har verkligen fått blodad tand för dehär!!!
5av5 Kanelgifflar!

Härlig kväll. Lite tuning på cykeln o en sväng förbi nenja och infkaffa en fin överkropp på listan.
Ser fram emot mer cykling framåt veckan, ev. en rajd till ale i helgen :)

Jag hoppas på att komma dit, skall se om jag hittar skjuts bara. :)

Edit: Jag skall nog ut och träna lite ikväll också, antagligen bara i Kviberg. Sticker väl ut runt 18/19 om någon är sugen på att hänga med.

Edit2: Ibland har man tur och hyggliga polare, syns i Ale? ^^

Skall ni dit imorgon? Jag kan ev. haka på vid 11-12 tiden om det inte blir Paradiset för min del. Jag hardock en tid att passa kl 17:00.

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Skall ni dit imorgon? Jag kan ev. haka på vid
> 11-12 tiden om det inte blir Paradiset för min
> del. Jag hardock en tid att passa kl 17:00.

Ale kör liften 12-16 så det borde ju passa ganska klockrent? Bara att dra tidigare om du behöver det ju, hör med Samhain om han behöver skjuts. ;)

Paradiset är det område som ligger strax norr om Lexby och öster om Kviberg-Bergsjön. Göteborgs bästa AM-område (enl. mig) innehållande väldigt varierande terräng och extremt långa utförslöpor (den längsta som jag hittat är 1200m). AndersS och jag har en lite kortare utförslöpa som kallas för World Downfall (lite trash metal över det) och sen finns Kötta också. Kvällen funkar inte för mig då tanten och jobba kompis skall ut och snurra i backen.

Det blev 2 sena träningsåk, första gången jag åkte hela banan utan att stanna (frivilligt) och jag måste säga att det är en grym bana. Hade den haft en lite rejälare stenkista så skulle jag säga att det vore Göteborgs finaste Downhillbana, nu är den iaf topp tre.

Ett halvskrangligt åk med 2 stopp tog mig ungefär 1:48, jag undrar hur mycket man kan dra ner det där under sommaren. :)

Lite träning kvarstår om jag skall kunna göra hela utan stopp.

Kommer nog åka ngn sväng under veckan, hoppas träffa på andra då med :)
Slitit så fint o bytt ut minsta drevet fram mot chain guard o allt.

Paradiset och Trashmetal löpan låter ju riktigt intressant, är det löpor där man kan trampa på ordentligt utan att behöva stanna för 3 meters drops och brutala stenkistor? Hade varit kul att hänga med på en ride någongång. Hojta om det blir av snart. Någon som orkar länka en karta eller liknande över området?

PontusJ: Varken World Downfall eller Kötta är speciellt svåra, finns kycklingspår. Kötta har dock ett lurigt stenparti i slutet som Morfum tog när vi var där och körde för lite mer än ett år sedan.

Problemet är att jag inte hittar, eller ahh, jag vet inte vart jag skall ta mig för att hitta rätt. Skall vi dra ihop ett gäng och köra Paradiset någon dag efter jobbet i veckan. Kan alla kvällar (nästan)

Ifall vi inriktar oss på lugnt tramp och trevliga nedförslöpor kan jag hänga på, min cykel är inget man stressar runt på. ;D

Vi slänger ihop en runda inom en väldigt snar framtid med tungdpunkt på "lugnt tramp och trevliga nedförslöpor", precis som nenja föreslår. Är nyfiken på ett område som skulle kunna var väldigt en god kandidat för utförslöparsnickeri.

AndersS: Låter väl bra va?

nenja: lura med Johannes också.

Miche skrev:
> Vi slänger ihop en runda inom en väldigt snar
> framtid med tungdpunkt på "lugnt tramp och
> trevliga nedförslöpor", precis som nenja
> föreslår. Är nyfiken på ett område som skulle
> kunna var väldigt en god kandidat för
> utförslöparsnickeri.
>
> AndersS: Låter väl bra va?
>
> nenja: lura med Johannes också.

Låter spännande, Johannes har ju dock en bit att åka numera... ^^

nenja skrev:
>
> Låter spännande, Johannes har ju dock en bit att
> åka numera... ^^
>
Damn, har han redan dragit?

Miche skrev:
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Låter spännande, Johannes har ju dock en bit
> att
> > åka numera... ^^
> >
> Damn, har han redan dragit?

Jo tyvärr.

Ah, ok. Låter intressant. Blir gärna med dit en sväng om det blir aktuellt.

Ska prova min nya rygg lite, sen iväg till kvibban för en sväng :)

AndersS skrev:
> Jag funderar på att dra dit imorgon vid 19 tiden.
> Någon som är sugen på att hänga med?
>
> //Anders

Fortfarande aktuellt? Jag är med i så fall.

Oh härligt race ikväll, pushade mig själv flera steg frammåt.

Får man se om man kan peta på pontus lite diskret om en ev. ale rajd på fredag :)

Ja, det var kul med lite sällskap. Kom ut först vid 20 tiden och trodde att jag skulle få köra ensam men så blev det inte. Gött att få sätt några av dom sakerna som jag inte gjorde sist! =) Får se när jag drar dit nästa gång, risk för att det blir i veckan...

samhain skrev:
> Oh härligt race ikväll, pushade mig själv flera
> steg frammåt.
>
> Får man se om man kan peta på pontus lite
> diskret om en ev. ale rajd på fredag :)

Har tyvärr ingen möjlighet att köra till Ale på fredag. Börjar jobba beredskap på torsdag, så det blir inga inga rundor utanför K-dala förens den 12/6 för min del tyvärr.
Trökit att jag missade gårdagens rajd i Kviber, men det kommer nog fler tillfällen.
Hur är Alebacken, tar man sig ner med en HT?

Det är lungt änna pontus :) Tänkte bara pröva lite.
Lär garanterat komma fler rajder i kviberg. Frammåt helgen tänkte jag försöka få av en sväng.

Kan inte svara på alebacken dock. Aldrig varit där. Men du bemästrade juh Kvibban,
så det ska väl gå :)

Jag är alltid helt död när jag kommer ifrån jobbet. =)

20 tiden passar mig också, eventuellt så kan jag vara där lite tidigare. I så fall så syns vi i spåret.

//Anders

Kommer nog med jag ochså. Fixat lift till ale i kväll av en vänlig själ, men sugen köra i kvibban med.
Kul med lite folk man cyklat med förrut. :)

Samt att det gick så bra sist vi var, så jag e taggad på mer !

Fick helt plötsligt lite tidsbrist med. Så kvibban passar bättre.
Jag svammlar dit runt 19-20 snåret.

Tillbaka
Topp