Cykling i kvibergs DH spår?

Men pojkar då, jag är ju både trött och hungrig och så lockar ni sådär...

Får nog banga idag ändå, kört lite mkt på senaste och låren fylls av mjölksyra so fort jag går i en trappa.
Kör hårt. :)

Yey kul som vanligt. Filmjölk rickard :) Nä, skoja bara.
Det var framsteg idag igen, sammanlagda vurpor för alla blev nog en respektabel siffra, även om en person tog hem flest. Bra kört alla!

Blir liksom roligare för varje gång, bara sluthoppet som hägrar!

Visst så blir det roligare för varje gång som man är där och kör. Nu kan man ju ana ett uns av flyt på vissa av sektionerna. Många spår finns dock kvar att utforska...

//Anders

Senast redigerad av en moderator:
Va kul att det går bra i backen!
Tråkigt att man skall behöva sitta hemma för att kropp och skalle är slitet, hoppas jag kommer med nästa gång så vi kan kika spår och pusha oss ut för brantare kanter. ^^

Vad kul det var, visserligen han jag bara med 2 åk samt massa trevligt push-bike snack och lite kort sektionsträning. Finns risk att här kommer man tillbringa hela sin lediga tid nu under sommaren. Nästa gång tar jag de båda stenkistorna också, kom in fel på båda försöken och blev överraskade av dem. Och sluthoppet fick jag inte till heller, blev även här överraskad och hade för lite fart. Men jag mindes banan ännu svårare från våra mörekerturer där. Kul att träffa lite nytt folk också, i det här fallet samhain.

Tack AndersS och samhain för sällskapet!

The Holly Gang (samhain, AndersS och Miche):
IMG_3104_croped.jpg ht=542

Dagens fulmek stod AndersS för, gillar verkligen innovation och kreativt tänkande:
IMG_3107_resize50.jpg ht=544

Fässberg: det är väl om ni drar i en Voltaren- eller gbg dhcuptävling där. Men det är ett grymt spår iaf.

samhain: siktar ev. att dra dit imorgon om jag kommer loss hemmifrån.

Jag kommer troligtvis att sticka dit i morgon. Det beror lite på vad som händer med mina sjuka familjemedlemmar... 19 - 20 tiden är det som gäller för min del och det verkar som att det kan bli flera som dyker upp och kör.

//Anders

Tänkte dra dit vid kl 19-tiden. Fotboll skiter jag i, ge alla spelare varsin boll samt ett flak öl så behöver dom inte bråkan om den enda bollen ;-)

Sådär nu sitter alla partier utom en stenkista och jävlar vad man fick dra på för att kunna hoppa upp på stenhällen efter det första pyttlilla hoppet. Det blev bara AndersS och jag idag, vi grabbar som skiter fotboll ;-) Jag som hade hoppats på få inspektera rouster nyinskaffade skönhet mer i detalj :-(

Tack för sällskapet AndersS!

Någonting borde det väl bli i helgen fast inte imrogon på dagen. Jag har ingen barnvakt då, funderar lite på att dra till Paradiset under helgen också.

nenja skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte omöjligt att man skulle kunna annordna en
> liten one race competition, typ
> Förortsmästerskapet. ;D

Enkelt, samla några DH-kockar och tillaga en...

Svartrejssoppa
-------------------------
En Banan
Kruvor
Ett knippe planer
2-3 Walkie talkies
1 stoppur
ev. visselpipa
Ev. korv m bröd

Leta upp Banan och kör tills den blir lagom mogen. Är den för rak, krydda med ett par extra kruvor. Koka ihop planer tills det börjar tråda sig ordentligt på t ex happy och/eller gride. Fördela Walkie talkies, stoppur och visselpipa bland kockteamet och servera soppan ev. tillsammans med korv&bröd till rejstörstiga DH-motionärer.

Skitfint recept Fässberg! Om man saknar vissa av ingredienserna, finns det möjlighet att hyra dem av det där fetgrymma kockgänget Voltaren? ;P

Banan är faktiskt i gott skick, kratta bort lite kottar, ett par spik, 2-3 brädor och en rulle band så är den nog raceklar också. :)

Det största problemet vore väl tillåtelse att hålla svartrace ifrån markägare men det borde ju inte vara omöjligt.

Hallådär jag är väl inte stängseljonny, Superninja! Klart schyrrebyrre Voltaren ställer upp med ingredienser och tipsochråd. Tillstånd behöver man nog inte eftersom det inte handlar om en riktig tävling utan lite oskyldig skogslek på tid. Svartrejs typ.

(det vore ärligt galet kul om det drog igång mer svartrejsargäng i götelaborg!)

samhain skrev:
> Någon som vill cykla imorrn mitt på dan? Ska
> försöka klämma in en runda eller 2 innan
> matchen.

Vet inte riktigt om jag kan komma dit imorgon men, vilken tid hade du tänkt dra dit?

//Anders

Lite east-side rejs hade vart skoj... Vi kanske ska testköra någon kväll och se hur det funkar?

Blir vi några stycken så kan vi turas om med tidtagning och körning. En halvtimma rejs sen så lika länge vid uret!? Med lite fart så borde man hinna med 2 åk och så blir det inte för lång väntan när man tar tid. Kommunikation kan vi kanske lösa med mobiler...

AndersS skrev:
> Lite east-side rejs hade vart skoj... Vi kanske
> ska testköra någon kväll och se hur det funkar?
>
Men jag vill ha ihop min r'n'r hojj innan dess ;-)

> Blir vi några stycken så kan vi turas om med
> tidtagning och körning. En halvtimma rejs sen så
> lika länge vid uret!? Med lite fart så borde man
> hinna med 2 åk och så blir det inte för lång
> väntan när man tar tid. Kommunikation kan vi
> kanske lösa med mobiler...
>
Eller med röksignaler ;-)

Klart vi löser tidtagningen, det är ju bara att någon stannar nere och tar tiden på första åkaren. Första åkaren får sedan byta av och sköta tidtagningen vid mål. Första gossen går upp och ställer sig i kön för åkning. Start-tidtagaren kör antingen sist eller byts av med någon som redan kört och kan sköta starten.
Vad som vore bra vore väl en icke-körande sekreterare men det går ju alltid att lösa annars. :)

Sen ver jag ju inte om det finns intresse att göra detta till en deltävling i Voltaren? Kanske vore skönt för gubbarna att någon annan höll i en tävling så de bara kan komma och njuta/köra iofs.

Förortsmästerskapet?

imorrn då? mitt på dagen? då ska jag dit iaf :) Hoppas på sällskap.
Går även i investeringstankar, aka ny cykel o skulle behöva snacka lite råd.

Jag kan inte förren på kvällen, har ingen barnvakt. Går du i tankar för en ny hojj, verkligen kul! Verkligen många nu i gbg-området som har fått eller kommer få en FR/DH-monster inom överskådlig framtid.

åker på semester nu till veckan, blir borta ce en vecka.
När jag kommer tillbaks efter det tänkte jag det kunde vara kul arbeta lite på banan. Bla stegen kunde juh få sig lite nya ben o så. Kanske knåpa på nått enkelt hopp ngnstans med. vore sköj.

samhain skrev:
> åker på semester nu till veckan, blir borta ce
> en vecka.
> När jag kommer tillbaks efter det tänkte jag det
> kunde vara kul arbeta lite på banan. Bla stegen
> kunde juh få sig lite nya ben o så. Kanske
> knåpa på nått enkelt hopp ngnstans med. vore
> sköj.

Ha det så gött på semestern!

//Anders

Tjo!

Tänkte åka förbi Kivberg efter jobbet i morgon tisdag och irra runt lite. Har ingen aning om exakt var dh-spåret ligger men det borde väl gå att hitta. Om ngn är där och ser en vilsen snubbe på en silverfärgad Norco-Six så är det jag. Tips på bästa/närmsta parkeringen?

/ Andreas

FAU: Lämpligast kör du via Lexbyvägen och svänger in via det gamla regementet så att du har det på vänster sida. Det skall finnas parkeringar där. Sedan cyklar du mot skogenbrynet och efter ett tag ser du något som ser ut som träställningar för skytte (det är massa grafitti på dem). Bakom dem finns där en stig in, följ stigen bara upp mot toppen som är en grusplan. Våra däckspår borde finnas där om inte regnet har spolat bort dem. Tyvärr hinner jag jag inte dit under veckan men vi är och kommer att vara där rätt mycket och snurra nu under sommaren. En riktigt kul bana iaf.!

Tillbaka
Topp