Cykling i kvibergs DH spår?

Damn, jag glömde skriva att jag inte kunde komma iväg igår, kom inte hem förrän efter kl 19:00 :-( Kan inte ikväll, tränar annat ikväll.

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Damn, jag glömde skriva att jag inte kunde komma
> iväg igår, kom inte hem förrän efter kl 19:00
> :-( Kan inte ikväll, tränar annat ikväll.

Ikväll skall du visa det nya spåret för oss som inte vet vart det ligger! träna nått annat ikväll kommer inte på frågan!

PontusJ skrev:
> Runt 18-tiden så kommer Jag och Samhain att vara
> i Kviberg. Join us!

Avund rinner ur ögonen på mig! :P

Låt någon annan kollatill butiken medans du hänger i kviberg. Nästan gång är det du som kollar till butiken åt personen som hjälpte dig i dag. win-win situation (fast båda vinner ju inte sammtidigt)

PontusJ skrev:
> Ikväll skall du visa det nya spåret för oss som
> inte vet vart det ligger! träna nått annat
> ikväll kommer inte på frågan!
>
Jag kan inte ikväll, har ingen barnvakt förrän efter kl 19:00 och 19:30 tränar jag annat. Måste ju försöka att nå målet 100 armhävningar om 6 veckor ;-)

PontusJ skrev:
> Låt någon annan kollatill butiken medans du
> hänger i kviberg. Nästan gång är det du som
> kollar till butiken åt personen som hjälpte dig
> i dag. win-win situation (fast båda vinner ju
> inte sammtidigt)

Har tyvärr inte sådant överflöd av personal. :D

Kör hårt ikväll!

Funderar på att dra till Kviberg en vända runt 14-blecket, ngn som går i samma tankar?
Blir iofs ganska lojt hojande från min sida då min hand inte är ritkigt 100 än men jag är sjukt cykelsugen...

/ Andreas

Jag har världens förkylning så det blir ingen cykling för mig den här helgen. Längesen jag var i Kviberg nu. Har blivit mest trampa runt i skogen turer för min del.

Skall ni till Kviberg och är där runt 15 så får ni skriva det, kommer i så fall förbi en sväng på vägen hem. :P

För min del blir det "Mini-tuff" bakom Synvillan istället. Lite snällare spår och ffa lite trevligare omgivning för medföljade familj att hänga i. Åker dit inom en h ca.

/ Andreas

Hemma och skall gå i något i magen nu, fan va skönt att ha börjat pendla lite på cykel. :P

Däremot lär jag inte göra om det i jeans... Usch.

Fässberg skrev:
> neeeej mini hopp heter den ju ;)

Hur vet du det? Jag kanske dratt ett nytt spår ;)
Det var riktigt kul idag iaf, barnen stortrivdes i "Yodas skog" och dom fightades med lasersvärd överallt och tyckte det var helkul!

Hur gick det i Kviberg idag?

Kviberg var grymt idag! 4 man blev vi och vi körde riktigt gött, röjde lite och lekte runt. Dagen avslutades med en pizza. :P

AndersS: Jag kom aldrig iväg vilket jag inte trodde, skrev även det på sms:et. Just nu är grymt mör och blåslagen efter helgens träning så jag hade nog inte orkat. Skall iväg och käka en fet pizza :-) Skall vi köra något i Kviberg i mörker under veckan?

Senast redigerad av en moderator:
Vi går mot ljusare tider! Läge att ta en dag i Kviberg för lite dragning av alt. spår, kanske snickra ihop ngt lattjolajabansoch ffa hojja lite?

Nejna, blev det ngt snack med kommunen ang spåret här?

/ Andreas

FAU skrev:
> Vi går mot ljusare tider! Läge att ta en dag i
> Kviberg för lite dragning av alt. spår, kanske
> snickra ihop ngt lattjolajabansoch ffa hojja lite?
>
>
> / Andreas

Jag är på!

Hur har det gått med din kraschade revben?

/Anders

Senast redigerad av en moderator:
Haha tråden återupplivad i rättan tid. :D

Jag mailade kommun-mannen igen i slutet av förra veckan och han bad mig ringa så att vi kunde prata vidare så det får jag göra nästa vecka.

Jag har en idé på hur man kan få lite mera fart i mittenpartiet på "orginal" spåret.... Krävs dock lite byggande så vore ju trevligt om man vet att man får bygga eller ej :)

Fässberg skrev:
> Jag har en idé på hur man kan få lite mera fart
> i mittenpartiet på "orginal" spåret.... Krävs
> dock lite byggande så vore ju trevligt om man vet
> att man får bygga eller ej :)

Vi har redan fått klartecken att röja/bygga smågrejer, skulle vi bygga stora träbyggnationer så tyckte han iaf att det passade om vi kollade hurvida det var ok eller ej när det var aktuellt. :)

AndersS skrev:

>
> Jag är på!
>
> Hur har det gått med din kraschade revben?
>
> /Anders

Jo tack, revbenen återhämtade sig snabbt. Det är värre med handen, känns faktiskt fortfarande inte helt 100%. Blev mao inte mycket cyklande under hösten tyvärr. Nu är jag galet cykelsugen iaf! Vore kul att dra lite nytt i Kviberg och det verkar ju som det finns intresse helt klart.
Har gått och kikat lite kring Lexby oxå, där finns ju potensial för riktigt långa åk (med Gbg-mått)

/ Andreas

> Har gått och kikat lite kring Lexby oxå, där
> finns ju potensial för riktigt långa åk (med
> Gbg-mått)
>
> / Andreas

Jag skulle kunna visa det som jag kört där hittils någon dag.

Sen så var jag just förbi kviberg och rekade. Man ser massor med möjligheter nu när det inte är grönt ute. När ska vi sätta igång?

/Anders

Jag är på som sagt, lämpligast är väl en helg då det är just ute. Jag har bil för transport av virke. Runt Kviberg finns det som sagt flera fina potetiella kandidater för utförslingor och där får vi bygga.

Lexby har de bästa alternativen men där kan vi inte bygga något. Instämmer med AndersS att där i trakterna finns gbg längsta åk >1000m (HHHR är 450m som jmf mått).

AndersS och Övriga: Man skulle kunna fixa till den nya hemliga anslutning mot Kötta någon kväll, som vi Hittade AndersS, då det inte är så mycket arbete med det samt den långa branta branten jag hittade i höstas. Då får vi ju två nya löpor till i området. Samt fixa tiill World Downfall också. Här handlar det mest om röjjning. Den med superbranten kan man ju fixa till en serie hopp i passagen mellan klippväggarna.

Jävlar vad sugen jag blev på att dra ut hojjen lite nu :-) Och det var ett tag sedan nu.

FAU skrev:
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dags att åtminstone börja peppa kommunen. :D
> >
> > http://www.namninsamling.com/KvibergsDownhill
>
>
> Klockrent!
>
> / Andreas

Skönt att någon tycker det, folk är ju så torra att deras kroppsöppningar snart lär torka igen. :D

Har verkligen alla skrivit under denna lista, måste finnas fler än 107 snubbar som är intresserad av en ny bikepark?!?

Seså, in och skriv under nu....

//P

Första gången i Kviberg på många månader nu, första gången med nya hojen och grymt kul var det!

Vi påbörjade bygget av vårat lilla drömhopp, ett kriterie har varit att vi inte skall våga köra tillräckligt fort på ett tag utan att man verkligen skall kunna ladda på. Ingen av oss kom över idag iaf. ^^

Kul bana som variation det där, lite hårigare än många andra. Lyckades dock göra en exemplarisk OTB på det knixiga tighta lilla droppet en bit ner i banan och satte styrstammen i solaplexus så att jag kved när jag försökte andas.

Inte omöjligt att vi kör en dag i veckan eller till helgen i backen om några är sugna?
Favorit i repris med grillade kryddkorvar vid sluthoppet kan ju också genomföras. ;)

Väcker liv i den här gamla tråden. Tänkte ta en vända här runt 17:30-snåret, ngn mer i krokarna då kanske?

/ Andreas

Tillbaka
Topp