Cykling i Ludvika

wide

Medlem
Cykling i Ludvika
Tjena!
Jag är relativt ny i Ludvika och nu när snön börjar släppa så blir man ju sugen på cykling. Jag tröttnar rätt fort på att cykla själv så är det något gäng som brukar cykla här kring Ludvika som man kanske skulle kunna få hänga på någon gång?
Hänge med på allt utom LVG cykling.

//Cristofer

Cykling i Ludvika
ABB IF har ett gäng som kör MTB. Själv gillar jag mer "brötig" stig. :-)

Kan tänka mig nån runda i veckan men formen är nog kass efter ett par veckors sjukdom.

Cykling i Ludvika
Formen är nog inget att oroa sig över. Va ute en gång med ett abb gäng förra sommarn, men dom la av efter finnmarksturen.

Ja brötig stig gillar jag också, bara att jag plockar med mig DH cykeln till ludvika om det vankas nerförsåka.

Tyvärr så är det ju en hel del snö kvar ute i skogarna så cyklingen där är ju lite sådär.

Cykling i Ludvika
Ok, blir nog en kort rekogniseringsrunda idag, blir nog med fethjulingen just med tanke på "sorben". =)

Finns lite korta push-bike spår för DH, skulle vara trevligt att hitta fler.

Cykling i Ludvika
Såg några spår av "dh" cykling på högberget förra sommaren.
Jag cyklade upp på utsiktsberget förra veckan och Med tanke på hur mycket backe de var uppför kan jag tänka mig att där skulle man nog kunna få till ett vettigt dh åk om man hittar någon bra linje ner.

Cykling i Ludvika
Jag är i Ludvika och jobbar tillfälligt under 6 månader, fram till juli.
Har hunnit cykla en hel del på skoterspår å dylikt, finns en hel del skoj att köra.
Det blir nästan uteslutande XC/AM cykling för mig och en kompis. Just nu talar vädret mot oss, men jag kan höra av mig här nästa gång det blir nått!

/Ante

Cykling i Ludvika
Vi är ett gäng som åker runt lite överallt i kommunen där vi hittar nå stigaktigt. Bor i Saxdalen utanför Ludvika och här finns en del singeltrack stigar ...

Kalle

Cykling i Ludvika
Onsdag borde funka fint. Var ut på en dryg timmes runda, fortsätter värmen såhär på nätterna också blir det nog ofarbart på sina ställen, i alla fall på högre områden. Det var nätt och jämnt man kom fram på sina ställen men bitvis var det fantastiskt!

Cykling i Ludvika
KalleKula29 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan tyvärr bara på helgerna, ligger borta
> på jobb..... :(

Samma här. Är även sugen på nån tur på lvg i grupp.

Cykling i Ludvika
Mosso skrev:
> KalleKula29 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag kan tyvärr bara på helgerna, ligger
> borta
> > på jobb..... :(
>
> Samma här. Är även sugen på nån tur på lvg i
> grupp.

Lvg grupp kör på onsdagar, vet inte om dom dragit igång, tror det finns info/grupp på facebook, startar utanför Cykelcentrum.

Senast ändrad:
Cykling i Ludvika
Så här såg det ut mot Knutsbo:

IMG_20130415_173327.jpg

IMG_20130415_173346.jpg

IMG_20130415_173842.jpg

IMG_20130415_175505.jpg

IMG_20130415_175459.jpg

IMG_20130415_173406.jpg

IMG_20130415_180557_1.jpg

IMG_20130415_181304.jpg

IMG_20130415_181415.jpg

IMG_20130415_181839.jpg

IMG_20130415_184034.jpg

Cykling i Ludvika
@42Hz Finfina bilder =) Tror jag har mött dig och dina feta hjul någon gång här i våras uppe på marnäs-/knutsboskogen (gröna stigen).
Jag hänger också gärna på någon tur framöver när ni ska köra MTB. Dock kan jag inte på onsdag.

Cykling i Ludvika
Ang morgondagen onsdag! Vart/när/hur? Nån som har koll på hur det ser ut uppe vid gussjöstugan? (heter det så?) Jag var där i vintras och tänkte att det säkert är toppencykling därikring, men det kanske är på tok för blött i marken nu?

Cykling i Ludvika
Generellt sett är Gussjöskogen är segtinad och blöt, men har ingen aktuell info. Stigen upp mot Gillermarken borde vara läcker.

Cykling i Ludvika
@MakkeB: OK, brukar bli en hel del cykling där vintertid, få ställen som är upptrampade. :)

@Antekanske: Bra fråga, man får nog vara rätt flexibel, Gussjöstugan ligger ju relativt högt så det kan vara en hel del snö, blött är det säkert, rätt sumpigt bitvis men det finns en hel del kalasstigar där.

Men man kan väl ta sig dit och kika finns ju stigar efter vägen? :)

Cykling i Ludvika
Mja det är nog så, jag var ute i helgen vid några tillfällen, blött och isigt då, men med sånt här väder så går det fort! Kanske inte tillräckligt fort för att det ska vara sumpfritt i morgon eftermiddag tyvär! Kanske bättre å bestämma en tid och mötesplats å sen utgå från vart gruppen finner det lämpligast att rulla?

Cykling i Ludvika
Mosso skrev:
> Mena att ja även ligger ute på jobb. Men är
> sugen på grupp cykling:)
>
> Vart är du å jobbar kalle?

Stockholm för det mesta.... själv då?

Cykling i Ludvika
Fem tappra dök upp! :)

Hade nästan glömt hur trevligt det var med cykelsällskap efter vinterns alla solorides!

IMG_20130417_200834.JPG

Visste jag hade kass kondition men det var värre än trodde, orkade i alla fall drygt en o en halv timme innan jag gav upp, resten fortsatte.

Det var som att åka i vattenfyllt dike bitvis men det var det värt! Tack för turen. =)

Tillbaka
Topp