Cykling i Ludvika

Cykling i Ludvika
Tack själv Harri! Visst är det roligare när man är fler! Jag var som en ko på grönbete! Ni får ha det gött nästa onsdag! Själv sticker jag till Italien en sväng! ;)

Cykling i Ludvika
Italien, när det är så sumpigt och fint i skogen här i Ludvika just nu?! ;)
Ja, klart roligare, blir inte så många fotopauser, på gott och ont.

Slog mig när jag kom hem att onsdagar är det landsvägscykling, men det kanske går att komma överens om en annan dag så småningom?

Hittade några hyfsat snöfria stigar efter jag droppade av?

Turen gjorde KAOZ med mina lungor, hoppas det är snabbt övergående.

Senast ändrad:
Cykling i Ludvika
Tack för idag, det va riktigt roligt!

För mig går det nog bra att ändra dag framöver.

Vi åkte ungefär på samma stigar som vi kom från men vi blev inte allt för långvariga efter att du lämnade Harri. Synd att jag hade pausat min endomondo efter 18s (!) annars hade du kunnat se där...

Hoppas lungorna repar sig!

Cykling i Ludvika
Riktigt kul i går!
Mina fälgar måste vara gjorda av mjukost, hittade en buckla i framfälgen efter turen igår. Kanske att jag hade lite väl lågt däcktryck.

Cykling i Ludvika
Mheh, du får väl säga till Harri! ;P Jag och Ryddan tog en timme lvg-tur istället, det var fin-fint underlag men min kropp är död! Har iofs. inte cyklat sedan SS-SM 6:e oktober och då var den också död. Turen före det var Avalanche på Åreskutan 25:e augusti, inte heller då hade jag någon kondis... Det här blev första vintern på många år utan cykling.

Onsdagar är det som sagt sedan gammalt lvg-cykling i stan', så en annan dag vore bättre (de har inte kört igång än vad jag vet, åtminstone har ingen skrivit om det på Facebook).

Tisdag, lördag eller söndag funkar för mig!

Cykling i Ludvika
Tobbe: Trodde du var upptagen med annat på onsdagar? (Bra efterhandskonstruktion va? :))
Var det lika blåsigt i Sunnansjö som här? Ni kanske körde medvind hela vägen? Ser faktiskt fram mot lite landsvägscykling.

wide: Ouch, vad är det för fälgar, Alexrims?

Cykling i Ludvika
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Tobbe: Trodde du var upptagen med annat på
> onsdagar? (Bra efterhandskonstruktion va? :))

Bara varannan onsdag, d'uh! ;)

> Var det lika blåsigt i Sunnansjö som här?

Svårt att svara på då jag inte var inne i stan', men det blåste på rätt bra även här ute i Grangärdebygden. Vi försökte utröna från vilket håll så vi kunde ta varvet mest fördelaktigt, men det var nog riktningslös vind. Allt från sidvind till motvind, någon medvind kände jag dock aldrig. ;)

Cykling i Ludvika
Tobbe Arnesson skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tobbe: Trodde du var upptagen med annat på
> > onsdagar? (Bra efterhandskonstruktion va? :))
>
> Bara varannan onsdag, d'uh! ;)
>
> > Var det lika blåsigt i Sunnansjö som här?
>
> Svårt att svara på då jag inte var inne i
> stan', men det blåste på rätt bra även här
> ute i Grangärdebygden. Vi försökte utröna
> från vilket håll så vi kunde ta varvet mest
> fördelaktigt, men det var nog riktningslös vind.
> Allt från sidvind till motvind, någon medvind
> kände jag dock aldrig. ;)

Känner igen det där! :)

Cykling i Ludvika
wide skrev:
> De är ett par pacenti TL28.

OK, kanske går att bända tillbaka hyffsat?

Cykling i Ludvika
42Hz skrev:
> Kommande lördag

Det var ett omständligt sätt att skriva "imorgon" på. ;)

Tittade på min gamla film från Hillklinten idag, saknar både form och skills från den tiden...

Senast ändrad:
Cykling i Ludvika
Tobbe Arnesson skrev:
> Tittade på min gamla film från Hillklinten idag,
> saknar både form och skills från den tiden...

Det där såg sjukt fint ut. Jag blev väldigt cykelsugen när jag såg filmen.

Det kan väll inte vara så att det är en kyrkstig va?

Cykling i Ludvika
42Hz skrev:
> Kyrkstigarna sparar vi bara för utsocknes. ;)

Hm, är det ett sätt att skrämma bort dom?

Men det biter inte på mig. Jag vill cykla K Y R K S T I G !

Cykling i Ludvika
Det finns ju Kyrkstig och sen finns det helvetes kyrkstig......

Föresten Harri har du cyklat delar av leden som går till norge nån pilgrimsled, som passerar grangärde kyrka?

Kalle

Cykling i Ludvika
s skrev:
> Det där såg sjukt fint ut. Jag blev väldigt
> cykelsugen när jag såg filmen.

Skoj att den håller än. Eller iofs., du är ju rätt gammal. ;)

> Det kan väll inte vara så att det är en kyrkstig va?

Nope, den där håller sig långt och väl borta från kyrkovandringar. It's pure häll (något som är väldigt ovanligt i våra skogar).

KalleKula29 skrev:
> Det finns ju Kyrkstig och sen finns det helvetes kyrkstig......

s refererar till kyrkstigen mellan Kullen och Norrbo via Mårtenstorp som vi gav oss på för några år sedan, det var ett elände:

> Föresten Harri har du cyklat delar av leden som
> går till norge nån pilgrimsled, som passerar grangärde kyrka?

Vi tog biten från Tombo till Smedjebacken för ännu mer många år sedan, det var inte någon bra led - helt igenväxt. Vi har även sett lite skyltar runt Stollberg/Gubbo, undrar hur den tar sig äver från Persbo till Stensbo? Kring Nyhammar/Grangärde går den på skogsväg/grusväg.

KalleKula29 skrev:
> Var ut med en polare idag runt milslingan i
> Saxdalen riktigt fint var det här ute i skogen...... ;)

Jag brukar köra Saxbergsleden, den är fin tycker jag. Försöker knyta ihop en längre slinga med avslutning på kyrkstigen från Olsjön över Låsberget till Sunnansjö, som bitvis är riktigt bra. Har lite svårt att hitta rätt från Saxdalen till Olsjön bara. Det finns ju riktigt bra stigar kring sligdammen, men det är så många att jag hamnar knasigt hela tiden. :D

Cykling i Ludvika
Den där vid Kullen Norrbo cyklade jag och två till förra året.....var inte nå bättre än från er film snarare sämre, men bitvis var den riktigt kul.

Har även cyklat den mellan Olsjön och Sunnansjö, vi cyklade dock vägen upp till Olsjön och vägen tillbaka till Saxdalen.

Har inte testat saxbergsleden bara saxenleden och så alla terrängbanor från 0, 6km till 9, 6km.

Har sneglat lite på lite olika stigar uppe vid Laxsjön/Långmyren, är det något ni har teatat?

Kalle

Cykling i Ludvika
KalleKula29 skrev:
> Har inte testat saxbergsleden bara saxenleden

Det var den jag menade. :)

> Har sneglat lite på lite olika stigar uppe vid
> Laxsjön/Långmyren, är det något ni har teatat?

Alfsomfan bor på Borlänge-sidan av dem, vet inte hur långt han snurrat. Även medlemmen bengt är rätt bevandrad i de krokarna. Det är väldigt blött uppåt Gyllbergen dock, men det finns ju gott om stig norr om.

För många år sedan körde vi lite kanotleder* i Mockfjärd, antar de också sitter ihop.

*Det var en markerad MTB-slinga men det var så mycket vatten på stigen att...

Cykling i Ludvika
>>Har sneglat lite på lite olika stigar uppe vid Laxsjön/Långmyren, är det något ni har teatat?

>>Kalle

Hej, inte alla men de flesta. Dom är utspridda med längre grusvägar emmellan.

Två längre leder är från Stor-olles till Prästbodarna och ner till vägen, lite igenvuxen och ävenntyrlig, och senare när det blir (om det blir) torrt, nerför från Aspslätten till Saxenborg eller ännu hellre från Storsläten över Aspslätten till Saxenborg, passa på att köpa hembrännt på Saxenborg. Eller ännu hellre kan man börja ända borta i Tuna-Hästberg men då blir det en del grus.

Spåren i runt Laxsjön och Hästberg är för korta för att det ska vara värt en längre transport...

Längre upp i Gyllbergen är det för mycket tuvor och myrar för att det ska vara roligt.

I triangeln mellan Nyhammar Grangärde OKQ8 och ställberget/Saxhyttan finns den många bra och roliga stigar, och norr om vägen mellan Saxhyttan och Nyhammar station finns långa mycket bra och roliga stigar och inte sönderkörda Endurospår.
I det området går min favoritslinga av alla kategorier i hela världen, som jag kan visa längre fram i vår/sommar.

Ett fint spår som kanske inte har hunnit växa igen, har inte varit där förra året, är gamla Finmarksturspåret från Lekomberg till Sunnansjö, särskilt då leden över Stensboberget.

Senast ändrad:
Cykling i Ludvika
Hmm, man kanske skulle ta en tur efter gamla FMT-banan mot Sunnansjö nån dag i sommar, skulle vra intressant att se hur snabbt det växer igen på stigarna. =)

Cykling i Ludvika
I så fall är det nog slut på tårtbuffén också
Ska dom konkurera med tältmötet i Lövsjön...

Hoppas dom öppnar Ekocafeet i Norhyttan till våren/sommaren, just nu är hemsidan inte så uppdaterad. Påskkärring är forfarande kvar... hmm ja från 2012...
Fast förra sommaren var det öppet ... med påskkärring

Cykling i Ludvika
Morhagen har doppa-så-mycket-du-vill för 55,- på lördagar.

Blir det någon tur imorgon? Är långt ifrån säker att jag kan vara med, men chanserna ökar förstås om jag vet att det blir något. :)

Cykling i Ludvika
Tobbe Arnesson skrev:
> Blir det någon tur imorgon? Är långt ifrån
> säker att jag kan vara med, men chanserna ökar
> förstås om jag vet att det blir något. :)

Mycket bra fråga! :)

Ser ut att bli soligt men med några droppar regn runt 18. Jag kan vara med en stund medans tvättmaskinen gör sitt men sen lär jag hem. ;)

Cykling i Ludvika
42Hz skrev:
> Till tops!

Är inte det bortkastat innan en tur i leran?

Jag är försiktigt optimistisk att jag kan vara med, det hänger på när sambon kommer loss från jobbet.

Cykling i Ludvika
Tobbe Arnesson skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Till tops!
>
> Är inte det bortkastat innan en tur i leran?
>
Fråga Skogling!

Finns det någon plan var det tänkts cyklas? =)

Tillbaka
Topp