cykling längs inlandsbanan

jerka

Ny medlem
Vi är ett gäng som tänkte åka inlandsbanan och hoppa av lite här och där och cykla runt på stigar och i bygderna. Är de någon som kan rekomendera några roliga leder som man kommer till via inlandsbanan.
vi kommer att starta i Mora sedan får vi se hur långt norrut vi åker.

Det finns ganska mycket fin cykling i lofsdalen. Tyvärr ingen lift upp men de har en fin led runt sjön och de flesta skidspåren lämpar sig för cykling. Sju mil från sveg men det kanske finns en station närmare också.

Får man ta med cykel på inlandsbanan? Jag har funderat på att göra samma sak. Det är fyra/fem dagars cykling till mora. Ta tåget upp så långt det går sen cykla ut till kusten och tillbaka.

Det är inte så himla poppigt attt cykla inlandsvägen. Den är smal och relativt mycket tung trafik på. Men i härjedalen har man goda odds att få se lite björn på nära håll. Huruvida det är en bonus beror lite på hur snabb man är på att vända och spurta. =)

/rikard

man får ta med cykeln på inlandsbanan. det finns kort att köpa som ger möjlighet att åka så mycket med inlandsbanan man vill under 2 veckor för ca 1000 sek med ett tillägg på 200 sek får man även transportera cykeln. Annars kostar det lite extra per resa med cykel ca en hundring tror jag.

att cykla inlandsvägen har alldrig varit något allternativ för oss. Planen är att komma till rolig cykling med hjälp av inlandsbanan.

någon som cyklat i Porjus eller Moddus (inte så långt från Gällevare)? Det värkar som att det skulle gå att hoja längs lulevatten på ngt vis.

Jag antar att du menar Muddus? Jag har för mig att jag har läst något repotage om cykling där, undrar om det inte var i gamla Funsport? Mycket myr vill jag minnas, men en del fina stigar.

Tillbaka
Topp